ماهواره خیام بزرگترین دستاورد علمی ایران در سطح جهانی است


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889822

صدرالحسینی گفت: جمهوری اسلامی در چندین زمینه علوم نوین مانند فناوری نانو، علوم هسته ای و فضانوردی به موفقیت های بالایی دست یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: ماهواره خیام از نظر علمی و ارتقای اقتدار ایران دستاورد بزرگی محسوب می شود. سیستم بین المللی

وی افزود: جمهوری اسلامی سال‌هاست که در چندین رشته علوم مدرن مانند فناوری نانو، علوم هسته‌ای و فضانوردی به موفقیت‌های بالایی دست یافته است.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: اینکه ساخت ماهواره خیام به صورت بومی و با همکاری روسیه انجام شد نشان از توسعه روابط راهبردی جمهوری اسلامی ایران با کشوری موفق در حوزه هوافضا دارد.

صدرالحسینی تصریح کرد: از سوی دیگر پیشرفت علمی ایران نشان می دهد که تحریم های ظالمانه آمریکا نتوانسته تاثیر منفی بر عرصه علمی ایران بگذارد و حتی جمهوری اسلامی توانسته در این زمینه از رقبای منطقه ای خود پیشی بگیرد.

وی تاکید کرد: البته دشمنان ملت ایران موفقیت های ایران را نمی بینند و تلاش می کنند هر دستاورد علمی مردم ایران را از بین ببرند، به همین دلیل از ابتدای پرتاب ماهواره توسط ماهواره روسی، مطرح کردند. شایعات زیادی در این راستا وجود دارد.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: کسانی که نمی خواهند موفقیت های مردم ایران را در عرصه های مختلف ببینند به هر طریقی در صدد انکار یا تحریف آن هستند و این نوع رویارویی ها در آینده بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید