واگذاری زمین در شهرها و نواحی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است.

ساعت: 17:53
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795561

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت:

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از ممنوعیت واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هاشم موسوی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با صبح زاگرس در خصوص واگذاری زمین در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه واگذاری زمین در شهرها و نواحی صنعتی استان است. ممنوع است.«انتقال اسناد به واحدهای صنعتی دارای گواهی پایان کار طبق مفاد دفترچه قرارداد باید با هماهنگی این شرکت انجام شود.

هاشم موسوی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی 3 یاسوج به برخی افراد یا بنگاه های معاملات ملکی که به عنوان واسطه اقدام به خرید و فروش زمین صنعتی در قالب وکالت و بدون تشریفات می کنند، هشدار داد و گفت: این تخلفات همه ساله و در شکل آن اغلب توسط شرکت شهرک های صنعتی پیگیری و نظارت می شود.

وی افزود: بر این اساس و با پیگیری های انجام شده از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران، معاون دادستان کل کشور همچنین به سازمان ثبت اسناد و املاک و همچنین اتاق اصناف کشور و همچنین اتاق اصناف کشور ابلاغ کرد. استان ها طی بخشنامه ای.

موسوی با تاکید بر اینکه هرگونه خرید و فروش زمین در شهرها و نواحی صنعتی فاقد وجاهت قانونی است، از سرمایه گذاران، صنعتگران و تولیدکنندگان مستقر در شهرها و نواحی صنعتی خواست تنها از مجاری رسمی و قانونی خدمات لازم را دریافت کنند. قراردادهای واگذاری منعقده با شرکت مالکیت صنعتی.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد همچنین تاکید کرد: بر اساس مفاد دفترچه حقوق کاربری شهرک های صنعتی، طرف قرارداد موظف است واحد صنعتی خود را به مدت یک سال راه اندازی کند در غیر این صورت قرارداد فسخ می شود. برای جلوگیری از رکود در زمین. قانون می گوید: «در همه این موارد، اولویت اول ما رسیدگی به قراردادهای کهنه، سازش، مذاکره و تعیین ضرب الاجل است. اما در صورتی که مشخص شود هدف سرمایه گذار ایجاد واحد صنعتی نبوده و آن کاربری زمین است، با هماهنگی و همکاری مراجع نظارتی و قضایی بدون اطمینان قانونی، قرارداد فسخ می شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی قراردادهایی که تا سال 1397 منجر به ساخت و بهره برداری نشده و به اصطلاح زمین آنها دست نخورده باقی مانده، منعقد شده است، تصریح کرد: آن زمین هایی که از سال 1397 تا به امروز دست به دست نشده است. بقیه در مهلت قانونی ساخت و بهره برداری هستند و در صورت انقضای مدت و نرسیدن به مرحله ساخت، قراردادشان فسخ و مشمول فسخ می شود.

موسوی گفت: پیشرفت فیزیکی واحدهای صنعتی که قرارداد آنها با شرکت های شهرک منعقد شده است به صورت ماهانه در سامانه الکترونیکی رصد می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از بلوک ها سوله نیمه کاره و یا سوله تمام ساخته هستند، گفت: به این گونه بلوک ها نیز هشدارهای لازم برای اتمام پروژه یا نصب ماشین آلات در بازه زمانی معین داده می شود چرا که در قرارداد به صراحت آمده است که انتقال زمینی منوط به اخذ پروانه بهره برداری است اما این سایت ها در مراحل پایانی دعوی هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از بررسی، بررسی و اعطای 497 معوقه صنعتگران از بدو تاسیس شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این پرونده ها مربوط به نامزدهایی است که با این موضوع همکاری داشته اند. شرکت در سال‌های اخیر. «آنها قرارداد دارند، اما ساخت و ساز ندارند.

موسوی از فسخ اراضی مورد توافق در دادگاه علاوه بر 77 پرونده به مساحت 35 هکتار خبر داد و خاطرنشان کرد: شناسایی و خاتمه واحدهای راکد در راستای برنامه های شرکت برای ایجاد مشاغل جدید و حفظ اشتغال موجود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید