حضور 27 شرکت دانش بنیان در نواحی صنعتی خوزستان/ چالش اصلی واحدهای صنعتی تامین نقدینگی است.

وی افزود: در خصوص سرمایه گذاران صنعتی و مدیران شرکت های دانش بنیان به دنبال تولید محصولات؛ مشوق های ویژه در نظر گرفته شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: به عنوان مثال برای استقرار شرکت های دانش بنیان در شهرهای صنعتی واگذاری زمین در این منطقه با دریافت 10 درصد پیش پرداخت و پس از توقف 6 ماهه انجام می شود. ، کمک ها به مدت 48 ماه جمع آوری می شود

جلالی ادامه داد: توسعه 10 هکتاری شهرک صنعتی شماره 4 شهر اهواز نیز با حمایت استاندار خوزستان در نظر گرفته شده تا واحدهای دانش بنیان در این شهر مستقر شوند.

وی با اشاره به اینکه زمین های خالی در شهرهای صنعتی یکی از مشکلات اصلی ماست، گفت: سرمایه گذار زمین را برای راه اندازی طرح تولید و ایجاد اشتغال می گیرد، اما متاسفانه برخی از آنها به دلایل اقتصادی موجود نیست. شیوع بیماری کرونا بلااستفاده مانده اند که ما این نکات را در نظر می گیریم اما سرمایه گذار صنعتی که چند سالی است زمین را تنها گذاشته و عملا برنامه مشخصی برای راه اندازی مجدد آن ندارد با همکاری دستگاه قضایی در حال پیگیری است. سیستم.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: اراضی بلااستفاده در شهرهای صنعتی خوزستان پتانسیل مناسبی برای ایجاد اشتغال مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است و واگذاری این زمین ها در برنامه های ما قرار دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: مشکلات تولیدکنندگان با بانک ها قطعا در ستاد تسهیل و حذف تولید مطرح شده و در حال پیگیری است.

جلالی افزود: چالش اصلی واحدهای صنعتی تامین نقدینگی است که بررسی شده و امیدواریم بانک ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: شهر جدید رامین در شهرستان باوی برای جذب و اسکان جمعیت سرریز شهر اهواز مورد بهره برداری قرار گرفته است اما عملاً برای اسکان مناسب نیست.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: به همین منظور تفاهم نامه ای برای اخذ اراضی صنعتی شهر جدید رامین منعقد می شود تا با ایجاد شهر فناوری در این منطقه، شهر جدید رامین نیز انجام شود. محلی برای زندگی و شکوفایی کارگران شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید