تولید دانش بنیان کلید یزد / ریسک بالا و نبود وثیقه دو چالش شرکت های دانش بنیان است


ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820352

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: ریسک بسیار بالا و ناتوانی در ارائه ضمانت نامه یکی از مهم ترین چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان است که باید به آن توجه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به عنوان تولید دانش بنیان، اشتغال زایی گفت: برای تحقق شعار سال، از برنامه های اولویت دار قوه قضائیه استان است.

وی در تشریح چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان گفت: ریسک پذیری بالا در دستیابی به طرح و ایده یکی از مهم ترین چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان است.

دهشیری بیان کرد: دومین چالش پیش روی این شرکت ها عدم ارائه وثیقه بانکی برای اخذ تسهیلات لازم از بانک ها است چرا که متاسفانه نمی توان ایده ها و دانش معنوی را به عنوان وثیقه در ساختار بانکی ارزیابی و پذیرفت.

وی افزود: مرتبط نبودن یکی دیگر از چالش های پیش روی فعالان این حوزه است چرا که با ورود به بازار باید همیشه همگام با زمان باشد چرا که در عصر فناوری، ایده ها و محصولات جدید هر لحظه می توانند وارد شوند. زمان و شکست خورد.»

نماینده عالی قوه قضائیه در استان با بیان اینکه استان یزد از نظر ظرفیت نخبگی بالاترین رتبه را در کشور دارد، گفت: باید از این ظرفیت و نیروی کار خلاق و نخبه در برنامه ریزی برای گسترش اقتصاد دانش بنیان استفاده شود. در استان

وی با اشاره به تعداد زیاد فارغ التحصیلان تحصیل کرده در استان گفت: تولید دانش بنیان می تواند بازار بیکاری استان را در حوزه فارغ التحصیلان تحصیلکرده آزاد کند و منجر به مهاجرت اجباری نخبگان استانی شود.

دهشیری با ارزیابی ظرفیت های استان در حوزه شرکت های دانش بنیان گفت: اگرچه با سطح مطلوب فاصله وجود دارد، اما با عزم جهادی و حضور همه ظرفیت های موجود در میدان، جایگاه واقعی استان در این حوزه دانش است. باید تولید و اشتغال مبتنی بر آن محقق شود.»

رئیس قاضی استان افزود: باید از ظرفیت اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان شاغل در این حوزه در این راستا استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید