بررسی مشکل زمین خواری در کهگیلویه و بویراحمد + صدا


ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891504

صالحی گفت: اخیرا بیش از 8 هکتار زمین در یکی از شهرستان های کوگیلویه و بویراحمد به صورت غیرقانونی به یک شرکت تعاونی برای ساخت مسکن واگذار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صالحی رئیس سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص زمین خواری در استان به صبح زاگرس گفت: در دسته اول معمولا زمین خواری بدون مجوز صورت می گیرد که طبق ماده 690 قانون مجازات اسلامی جرم است.

صالحی افزود: امکان واگذاری با مجوز خلاف مقررات وجود دارد و ممکن است این واگذاری قانونی باشد اما فرد بیش از مجوز تصرف داشته باشد که این نیز نوعی زمین خواری است.

وی بیان کرد: هر ساله پرونده های متعددی در سازمان بازرسی استان در این زمینه تشکیل می شود، کار همه کمیسیون ها و نهادهای تشخیصی به طور مرتب رصد می شود و تصمیمات بررسی می شود که آیا مطابق با قانون است یا خیر.

وی همچنین گفت: کاستی های دستگاه های اجرایی توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و کمیسیون ماده 33 فرآیند تفویض شناسایی و بررسی می شود.

رئیس سازمان بازرسی استان گفت: اخیراً در یکی از شهرستان های استان بیش از 8 هکتار زمین تملک شده به یک شرکت تعاونی ساخت مسکن واگذار شد و زمین تملک شده به صورت غیرقانونی به خریدارانی که سازمان بازرسی وارد آن شده بود فروخته شد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید