ضرورت برنامه ریزی برای بقای گروه های پزشکی در مناطق محروم/پیش بینی مشکل تامین تجهیزات پزشکی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی شهریاری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی گفت: پزشکان هم در دوران مقدس حراست و هم در حفظ سلامت مردم فداکاری های زیادی کردند و تعداد زیادی از آنها در این راه به شهادت رسیدند. “

وی در خصوص مسائل و چالش های موجود در جامعه پزشکی افزود: با تصمیمات اتخاذ شده در مجلس و دولت موضوع طول عمر پزشکان در مناطق محروم را از دست داده ایم و مهاجرت جامعه پزشکی از جمله پزشکان و پرستاران افزایش یافته است. .

شهریاری تصریح کرد: با همه تلاش ها و مکاتبات با سران قوا، تصمیم خوبی گرفته نشد و آنچه می خواستیم محقق نشد.


ما همچنان با چالش افزایش مهاجرت جامعه پزشکی روبرو هستیم

رئیس کمیته بهداشت و درمان شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنان با چالش های کاهش امید به زندگی پزشکان در مناطق فقیرنشین و افزایش مهاجرت جامعه پزشکی مواجه هستیم که امیدواریم بتوانیم با آن مقابله کنیم.

شهریاری تصریح کرد: از مصوبه افزایش 20 درصدی ظرفیت پذیرش در رشته های پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی دفاع کردیم که این سهمیه در مناطق فقیرنشین توزیع شود تا بتوانیم مشکلات پزشکان را کاهش دهیم که البته مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: با افزایش ظرفیت پزشکی در مناطق محروم می توان پزشکان را به آن مناطق اعزام کرد، اما حفظ جامعه پزشکی بسیار مهم است و البته تفاوتی بین گروه های جامعه پزشکی اعم از پزشک، پرستار، گروه سلامت وجود ندارد. و غیره

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: برای طول عمر گروه های پزشکی باید برنامه ریزی شود و تامین امکانات در محل خدمتشان به گونه ای باشد که بتوانند با عشق و علاقه به خدمت خود ادامه دهند. شور.”

شهریاری تصریح کرد: به امید اینکه مسئولان به این توصیه ها توجه کنند، شاید اتفاقات خوبی بیفتد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان شورای اسلامی افزود: با افزایش قیمت ارز قطعا در تامین تجهیزات پزشکی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی با مشکل مواجه خواهیم شد مگر اینکه دولت و مجلس برنامه جدی داشته باشند. “”

شهریاری گفت: در حال حاضر فضای حاکم بر مجلس چندان مناسب نیست. البته ما نمی گوییم که در جامعه پزشکی اشتباهی وجود ندارد، اما در هر گروه صنفی ممکن است درصد کمی تخلف صورت گیرد، اما این نباید باعث شود که همه اعضای گروه مورد نظر حذف شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید