بقای یک کشور بقای محیط زیست است


ساعت: 18:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814994

مراسم درختکاری در پارک المپیک با حضور مسئولان و ورزشکاران برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ به مناسبت هفته درختکاری با حضور مسئولین ورزش و محیط زیست و ورزشکاران مراسم درختکاری در پارک المپیک واقع در پارک پردیزان برگزار شد.

این مراسم با حضور صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، مرادی معاون آموزشی و پژوهشی مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست، باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک، مسئولان شهرداری، مصطفی نودهی دبیر و بیداریان برگزار شد. کمیسیون ورزشکاران، شمشیربازی علی پاکدامن، تیراندازی هانی رستمیان و گلنوش صبحت الهی، وحید رضایی مهر، محمدکاظم ناصری، محمدکاظم ناصری، رضا میرباقری، تیم ملی کبدی، جمعی از پیشکسوتان اسکی امشب در پارک المپیک به میدان رفتند. .

در ابتدای این مراسم مهرافزا منوچهری رئیس کمیته محیط زیست و ورزش ضمن خیرمقدم به حضار و تشکر ویژه از صالحی امیری رئیس کمیته گفت: تمامی برنامه های حفاظت و توسعه محیط زیست با حمایت های ویژه صالحی امیری سایر برنامه ها انجام می شود. مسئولان ورزش، اداره کل محیط زیست استان تهران، شهرداری تهران انجام شد و از همه شما بابت این حمایت کمال تشکر را دارم.

وی افزود: به عنوان رکن سوم کمیته بین المللی المپیک (IOCکمیته محیط زیست و ورزش نیز برای حفاظت از محیط زیست و مقابله با تغییرات آب و هوایی ناشی از بحران های زیست محیطی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مفید کمیته بین المللی المپیک برای حفاظت از محیط زیست، احداث جنگل المپیک است که در نظر دارد تا المپیک جوانان آینده در سنگال 350 هزار اصله درخت در این جنگل بکارد.

رئیس کمیته محیط زیست گفت: بر این اساس کمیته محیط زیست و ورزش کمیته ملی المپیک از هفته هوای پاک با همکاری اداره کل محیط زیست استان تهران و تهران برنامه درختکاری را به صورت هماهنگ آغاز کرده است. شهرداری بالغ بر 1000 اصله نهال توسط ورزشکاران، پیشکسوتان و هیات های ورزشی در این محل کاشته شد.

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز ضمن خیرمقدم به این مراسم گفت: امروز بارها گفته ام که توسعه کشور با امنیت گره خورده است و بقای یک کشور در گرو بقای محیط زیست است. امروز پس از گذشت یک قرن، متوجه شده ایم که مسیر توسعه را اشتباه رفته ایم. توسعه ای که در آن تکامل انسان و محیط وجود نداشته باشد و موجودات احساس امنیت نکنند، توسعه محسوب نمی شود.

وی گفت: باید قدردان دولت بابت توجه ویژه به محیط زیست و حمایت از محیط زیست باشیم. ورزش زیست محیطی بر اساس منشور المپیک مسئولیت دارد و این اقدامات نمادین نیست.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: بر اساس منشور المپیک، ورزش مسئول محیط زیست است. بنابراین در سال آینده با هماهنگی مدیران ارشد سازمان محیط زیست، یک حرکت فعال زیست محیطی در ورزش کشور خواهیم داشت. همانطور که ورزشکاران، رؤسای فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی برای توسعه ورزش در کشور تلاش می‌کنند، باید در قبال محیط‌زیست نیز مسئول باشند.

در پایان دکتر صالحی امیری تاکید کرد که نقش زنان در محیط زیست بیش از مردان است و مسئولیت بیشتری را بر عهده می گیرند.

همچنین در این مراسم نورلا مرادی معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست تاکید کرد: در کاروان های اعزامی به رویدادهای مهمی مانند المپیک و بازی های آسیایی فضای آزاد برای شعار زیست محیطی وجود دارد و باید اعزام کنیم. کاروان های ورزشی رویدادهای مهم به این موضوع توجه کنید.

وی افزود: به ورزشکاران کشورمان پیشنهاد می کنم قبل از حضور در رویدادهای ورزشی، علم ایران را مطالعه کنند تا ضمن ارتباط با ورزشکاران سایر کشورها، گوشه ای از فرهنگ و تمدن و جغرافیای غنی ایران را به اهتزاز درآورند.

در پایان این مراسم مسئولان و ورزشکاران 200 اصله درخت در پارک المپیک غرس کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید