گازرسانی به مناطق محروم زیلایی تا پایان سال 1401 / تلاش برای تغییر خدمات رسانی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

ساعت: 11:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799665

سیدعلی احمدزاده با اشاره به اینکه گازرسانی به زیلایی از طریق شهرستان لردگان انجام می شود، گفت: عملیات گازرسانی به زیلایی در سال آینده به پایان می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش زاگرس صبح امروز، سید علی احمدزاده گفت: زیلایی یکی از فقیرترین مناطق کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد است که از این منطقه بازدید و از نزدیک وضعیت خدمات رسانی عمومی را رصد کردیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عمده مشکلات مردم از سادات زیرنا و چاهان تا جاده دسترسی عریض که در سفر رئیس جمهور به استان و همچنین پس از سفر به استان اعلام شد 110 میلیارد تومان برای جاده های روستایی زیلایی، سیلاب و کالوار.

وی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار برای آسفالت راه های روستایی و اصلی و زیرسازی راه ها اعطا شده است، گفت: تا پایان سال آینده مشکل جاده زیلایی و سیلاب برطرف می شود.

یک مقام ارشد دولتی در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گازرسانی به منطقه زیلایی گفت: با توجه به همجواری منطقه با شهر لردگان و همچنین سرعت انجام کار، گازرسانی توسط لردگان 1401 انجام می شود. گازرسانی زیلایی به اتمام رسیده و مردم از نعمت گاز برخوردار هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برق مارگون مشکل روشنایی چاه و تخته عریض را برطرف می کند، افزودند: دهه فجر.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دانش آموزان دبیرستان های زیرنا و چاهان با کمبود فضای آموزشی برای استفاده از ظرفیت خیرین و اعتبارات ملی و استانی برای ساخت فضای آموزشی مواجه هستند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش کشاورزی برای ایجاد اشتغال گفت: 3 هزار هکتار زمین در رودخانه خرسان وجود دارد اما نتوانستیم از این رودخانه سهمی از آب استان بگیریم. اتصال و ایجاد باغ در زمین های کشاورزی.

یک مقام ارشد دولتی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبلغ 35 میلیارد تن به دستور حضرت امام خمینی (ره) از سوی ستاد اجرایی برای این موضوع اختصاص یافته است که با توجه به عمق محرومیت در زیلایی باید در این بخش به آن پرداخته شود. ناحیه.

احمدزاده گفت: از مردم دعوت می کنیم از تسهیلات کم درآمد برای ایجاد اشتغال استفاده کنند. ما نیاز به تولید بیشتر از مرغ مورد نیاز مردم خود استان داریم، بنابراین با ارائه تسهیلات از تولید مرغ گوشتی و طرح های تخمگذاری در این منطقه حمایت می کنیم.»

وی گفت: همچنین مقرر شد طرح های پرورش ماهی و آبزیان در حاشیه رودخانه خرسان راه اندازی شود.

مقام ارشد دولت در کهگیلویه و بویراحمد بر مشکل آب زیلایی تاکید کرد و گفت: برای حل مشکل زیلایی نیازمند کار جهادی در همه ابعاد هستیم تا مشکلات زیلایی، سیل و جلگه تا دو سال آینده و مردم حل شود. تغییر در ارائه خدمات را احساس کنید.

احمدزاده گفت: برخی از روستاهای زیلایی مشکل اینترنت دارند و دانش آموزان با مشکل مواجه هستند. تلفنی با مدیر مخابرات صحبت کردیم و قول دادیم مشکل اینترنت عید را حل کنیم.»

یک مقام ارشد دولت کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم از سلامت خود گلایه داشتند. مقرر شد تا یک ماه آینده بهورز حانوم و آقا اعزام شوند و از پزشکانی که باید در مناطق فرسوده خدمت کنند برای رفع مشکل کمبود پزشک در زیلایی استفاده شود.

احمدزاده در پایان با اشاره به راه اندازی پایگاه اورژانس در زیلایی گفت: مشکلات زیلایی را در مرکز استان بررسی و اقدامات لازم را برای رفع آن انجام خواهیم داد.

532885ee 2ba2 40bd 942b a55e54d1673a خبر خاکستری

c318ae2d 202c 45fa a2eb e9e9546d6385 خبر خاکستری

e5350d11 f667 451f 9d1d f5000aadbede خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید