نماینده مجلس: در سه سال گذشته 60 جوان به دلیل فقر و اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد خودکشی کردند/ چهره دختران 14 ساله زیلایی بویراحمد شبیه زنان 60 ساله است.

نماینده مجلس: در سه سال گذشته 60 جوان به دلیل فقر و اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد خودکشی کردند/ چهره دختران 14 ساله زیلایی بویراحمد شبیه زنان 60 ساله است.

مهدی روشنفکر نماینده سه شهرستان سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف شدید از وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حاکم بر استان و حوزه انتخابیه خود یادآور شد: این فقر و محرومیت چهره اکثر دختران زیلایی را درآورده است. بویار احمد 14 ساله به نظر می رسد پیرزنان باید 60 ساله باشند.

نماینده سه شهرستان سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف فراوان از وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حاکم بر استان و حوزه انتخابیه خود یادآور شد: این فقر و محرومیت چهره اکثر دختران زیلایی بویراحمد را درآورده است. در افراد 14 ساله شبیه افراد 60 ساله است

مهدی روشنفکر در نشست بررسی آسیب های اجتماعی در استان کوگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر کشور دولت سیزدهم در سالن شماره یک استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: فقر. ، فلاکت، فلاکت، آسیب های اجتماعی، کمبود امکانات و تجهیزات در برخی مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد بیداد می کند و مردم این استان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

با طرح این سوال که چرا استان کهگیلویه و بویراحمد از این مواهب الهی بی بهره است؟ وی خاطرنشان کرد: در زیلایی بویار احمد دخترانی 14 ساله را می بینید که چهره آنها شبیه زنان 60 ساله است.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس با تاکید بر اینکه مردم حوزه انتخابیه و البته استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه رفاهی و معیشتی با شرایط سختی مواجه هستند و این واقعیتی انکارناپذیر است، یادآور شد: فراخوان داریم. دولت انقلابی این استان را در حوزه های مختلف خاص جلوه دهد تا شاهد تغییر آمار واقعی بسیاری از آسیب های اجتماعی مانند خودکشی، طلاق، اعتیاد و سایر آسیب ها باشیم.

این روشنفکر بدون ذکر نام شهر یا منطقه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آمار تاسف بار خودکشی ها ادامه داد: آمار خودکشی ها در این استان بسیار بالاست به طوری که در یکی از مناطق به مدت سه سال 60 مورد. جوانان به دلیل فقر و اعتیاد خودکشی کردند ما بیکاری و نبود شرایط هستیم.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: در شهرستان کاشان در استان یزد 900 کارخانه و شرکت وجود دارد که به گفته نمایندگان مجلس این استان کارخانه های آنها با کمبود نیروی کار مواجه هستند و همه می دانیم کجاست. آنها با حمایت دولت ها استانی بیابانی آورده اند.کارخانه هایشان کم است.

روشنفکر افزود: درست است که استان کهگیلویه و بویراحمد به مرز و دریا دسترسی ندارد، اما خداوند متعال آنقدر موهبت های الهی به ما عطا کرده است که اگر دولت توجه ویژه ای داشته باشد می توان این استان را به این استان رساند. استان های توسعه یافته

وی بر لزوم تشکیل دبیرخانه ای در حوزه آسیب های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، سردار احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم سفری یک روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید