اعزام 600 گروه جهادی به مناطق محروم خراسان شمالی در هفته بسیج/پیش بینی تحقق 1000 عنوان برنامه


ساعت: 13:16
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911420

حضرت جوادالائمه (ع) فرمانده خراسان شمالی فرمودند؛

سردار اسماعیل فرجی گفت: در هفته بسیج 600 گروه جهادی با همت قرارگاه اقتصاد سازندگی، محرومیت زدایی و مقاومتی سازندگی خراسان شمالی به مناطق محروم اعزام شدند و در هر پایگاه بسیج در هفته حداقل یک فعالیت جهادی انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک از بجنورد، سردار اسماعیل فرجی فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج در جمع اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه شعار محوری این هفته «خدمت به بسیج ملت ایران.» وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج به عنوان یک سازمان خدمات رسان آماده خدمت رسانی به مردم در عرصه های مختلف است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی ها و پیش بینی ها در هفته بسیج امسال یک هزار و 766 برنامه در 3 هزار و 800 رده در خراسان شمالی اجرا می شود.

سردار فرجی با اشاره به اینکه 58 برنامه کلیدی در هفته بسیج در خراسان شمالی اجرا می شود، افزود: به همت قرارگاه اقتصاد سازندگی، محرومیت زدایی و مقاومت 600 گروه جهادی به مناطق محروم و از پیش تعیین شده اعزام می شوند. این هفته به طور میانگین هر پایگاه بسیج حداقل یک فعالیت جهادی در هفته داشته است.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینکه در هفته بسیج 50 واحد مسکونی در حوزه طرح های محرومیت زدایی استان به بهره برداری می رسد، گفت: بر اساس تفاهم نامه امداد خراسان شمالی. کمیته و ساختمان استانداری 800 باب منزل مسکونی ساخته می شود که برای خانواده های نیازمند موافقت شده است که اجرای 200 واحد با 80 درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون انجام شود.

سردار فرجی با تاکید بر اینکه در حوزه آبرسانی به مناطق آسیب دیده قرارگاه امام حسن(ع) در سپاه، ادامه داد: تاکنون 40 کیلومتر کانال آب در مرحله حفاری و لوله کشی، 12 کیلومتر شبکه داخلی است. در روستاها، ایستگاه پمپاژ چهار مجتمع آبرسانی شامل دو ایستگاه راز و جرگلان، یک ایستگاه مشترک در بجنورد، مانه و سملگان و یک ایستگاه در شیروان و همچنین احداث 9 منبع بتنی آب در حال انجام است.

فرمانده حضرت جواد الائمه(ع) خراسان شمالی از خرید 25 دستگاه جوجه کشی و ایجاد اشتغال برای بسیجیان خبر داد و افزود: تاکنون 40 میلیارد تومان در زمینه ایجاد اشتغال داخلی برای بسیجیان تامین شده است.

سردار فرجی همچنین در ۱۴ آذرماه سال جاری رزمایش بزرگ جهادی فاطمی را با حضور ۱۵۰۰ نفر، ساخت ۱۲ گلخانه و حوضچه ذخیره آب کشاورزی، برگزاری جلسات حل مشکلات محله در ۱۶۸ پایگاه برای تحول محلات اسلامی در قالب هفته برنامه های بسیج برگزار کرد. در استان به حساب می آید.

وی به برگزاری رویداد سراسری تولید محتوای بسیج در خراسان شمالی در این ایام اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر این محفل انس با قرآن، جشنواره های بومی و محلی، مراسم عطر افشانی گلزار شهداء دیدار با خانواده شهدا، دیدار با ائمه جمعه در مرکز استان و شهرستان ها از دیگر برنامه های این هفته در استان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید