پیش بینی می شود 2500 برنامه به مناسبت هفته بسیج استان مرکزی/1000 کارگاه تولیدی توسط برنامه های سپاه روح الله امسال اجرا شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمد گودرزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست خبری هفته بسیج گفت: برنامه های هفته بسیج با تجدید میثاق با آرمان های شهدا آغاز و با رزمایش خدمت رسانی به گروه های جهادی به صورت تخصصی ادامه می یابد. که در سطح استان برگزار می شود در هفته بسیج امسال بیش از 2500 برنامه محرومیت زدایی، اشتغالزایی و فرهنگی در نظر گرفته است و شعار امسال هفته بسیج “بسیج در خدمت مردم ایران” است.

گودرزی تصریح کرد: از مجموع این برنامه ها 650 برنامه در حوزه محرومیت زدایی، اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی و مابقی در حوزه فرهنگی است که از 8 آبان لغایت 17 آذرماه برگزار می شود. به مناسبت هفته بسیج در استان مرکزی.

وی با اشاره به ایام هفته بسیج ادامه داد: یکشنبه 8 آبان ماه با عنوان «ساخت و بسیج پیشرفت»، دوشنبه 9 آبان با عنوان «بسیج، مسجد مرکزی و جامعه اسلامی»، سه شنبه 10 آذرماه با عنوان «بسیج، مسجد مرکزی و جامعه اسلامی» با عنوان «بسیج نوآوری و جهاد علمی» چهارشنبه 11 آذر با عنوان «بسیج مردم سالاری، ایران قدرتمند و مستقل»، پنجشنبه 12 آذر با عنوان «بسیج جهاد و شهادت»، جمعه 13 آذر با عنوان بسیج، ایمان و تربیت اسلامی» و شنبه 5 دی با عنوان «بسیج، مقاومت و اقتدار ملی» عناوین هفته بسیج در سال 1401 است.

وی ادامه داد: برگزاری همایش سرداران اقتصاد مقاومتی، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، اجرای رزمایش کمک های مومنانه و اهدای جهیزیه با حضور مسئولان استانی و کشوری، استفاده از طرح های محرومیت زدایی، استفاده از طرح های آبرسانی به روستاهای مرکز. استان، برگزاری کارگاه های آموزشی تولید اقتصاد مقاومتی، رزمایش جهادگران فاطمیه (2) با حضور اقشار مختلف بسیجیان و خدمت رسانی به مردم از جمله برنامه هایی است که همزمان با هفته بسیج در این استان اجرا می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله تصریح کرد: برگزاری تور رضوی، دیدار با خانواده شهدا، اهدای خون و نذر خون، ارائه خدمات رایگان به روستائیان، ارائه خدمات دندانپزشکی در چند روستای استان مرکزی، برگزاری همایش اقتدار بسیج در 14 آذرماه و دیدار با فرمانده کل قوا، تشکیل غرفه های خدمات روانی و خانواده و برپایی سفره های خدمت در مساجد شهرستان های استان مرکزی از دیگر برنامه های هفته بسیج در این استان است.

وی بیان کرد: سال گذشته 37 شرکت تعاونی، 644 صندوق قرض الحسنه مالی در استان مرکزی با 31 هزار اعداد و 1000 میلیارد ریال وام قرض الحسنه به بسیجیان پرداخت شد و سه هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شد. با پرداخت این وام ها

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله گفت: 402 میلیارد ریال وام طبق تفاهم نامه با نهادهای حمایتی و 35 میلیارد ریال وام نیز در سال گذشته در اختیار بسیجیان قرار گرفت که 14 درصد از این منابع مالی در حوزه خدمات رسانی بوده است. 11 درصد در صنایع دستی، 22 درصد در صنایع تولیدی و 18 درصد در حوزه تولیدی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: 856 صندوق قرض الحسنه با 30 هزار و 496 عضو در استان مرکزی ایجاد شده و جذب بیش از 40 هزار عضو در این صندوق ها در دستور کار قرار دارد و 37 تعاونی در این استان وجود دارد که این تعداد به 76 مورد افزایش می یابد. در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم تا پایان سال جاری برای پنج هزار و 42 شغل در این تعاونی ها ایجاد شود و امیدواریم تا پایان امسال تعداد کارگاه های اقتصاد مقاومتی به هزار و 310 مورد افزایش یابد. سال

گودرزی یادآور شد: راه اندازی 1000 کارگاه تولیدی یکی از برنامه های سپاه روح الله استان مرکزی در سال جاری است و امسال 12 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در این استان برگزار شده است که تعداد این نمایشگاه ها به 24 نمایشگاه افزایش یافته است. در پایان سال جاری سفارش، بر اساس برنامه. امسال نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در هر شهر تاپایان برگزار می شود.

وی ادامه داد: ایجاد 60 صندوق جدید، راه اندازی 12 شرکت تعاونی فراگیر ملی در شهرستان های استان مرکزی در دستور کار قرار دارد و ایجاد اشتغال تعدادی در این تعاونی ها نیز پیش بینی شده و باید در سال 96 ایجاد شود. استان و ایجاد 1200 شغل با ایجاد تاب‌آوری و قطب‌های اقتصاد مولد در همه شهرستان‌های استان مرکزی از دیگر برنامه‌های سپاه روح‌اله این استان در سال جاری است.

گودرزی تصریح کرد: ایجاد 1000 نیروگاه خورشیدی خانگی با پرداخت وام و حمایت از اپراتورها در این استان از سال گذشته آغاز شد و در این طرح بهره برداران می توانند علاوه بر تامین نیاز خود، مازاد تولید را به شرکت برق بفروشند و حمایت کنند. پروژه ها. اشتغال کل مبنی بر محرومیت زدایی از اقدامات سپاه روح الله استان مرکزی است و امسال 60 رکن این طرح مورد حمایت سپاه روح الله این استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت وام اشتغالزایی 12 سرباز، حمایت از 28 نفر در حوزه تولید گیاهان دارویی، پرداخت وام به 30 نفر توسعه و ایجاد باغ در اراضی شیبدار با مساعدت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان از جمله اقدامات حمایتی سپاه روح الله در استان بوده است و هم اکنون 25 تسهیلگر در شهرستان های استان مرکزی برای رفع موانع و پرداخت وام های بسیج سازندگی به مردم فعالیت می کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید