دولت دوم روحانی؛ دولت محروم بود نه دولت اصلی/ دولت فعلی کمتر از دولت احمدی نژاد کارآمدی دارد

دولت دوم روحانی؛  دولت محروم بود نه دولت اصلی/ دولت فعلی کمتر از دولت احمدی نژاد کارآمدی دارد

روز جدید انصاری تاکید کرد: برجام آماده امضا بود و دولت قبل هم می توانست این توافق را امضا کند اما در دولت آقای روحانی مانعی ایجاد کردند و نگذاشتند برجام به نتیجه برسد.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره شعارهای دولت اصلی و عناوینی که برای آن ارائه شده است، گفت: اداره کشور نیازمند فضای رقابتی است و اگر این فضا بین احزاب، گروه ها و تشکل ها ایجاد شود، طبیعی است. موثرترین افراد در یک نظام رقابتی برای نظام اجرایی کشور شناسایی و مورد استفاده قرار می گیرند، اما زمانی که فضای رقابتی در کشور بسته می شود، طبیعتا بستر تملق، چاپلوسی و خودنمایی در نهادهای تصمیم گیر و به صورت خودجوش بستری را ایجاد می کند. ناکارآمدی در قوه مجریه و دولت

وی افزود: در دولت های نهم و دهم در معجزه هزاره سوم شاهد و نظاره گر بحث وحدت نهادهای قدرت در کشور بودیم و تاثیر این دوره را در چند سال گذشته دیدیم که بسیاری از آن را به همراه داشت. عواقب آن برای کشور». در دولت سیزدهم شاهد برابری هستیم و بسیاری از کارگزاران آن دولت در دولت های نهم و دهم نقش آفرینی کرده اند. می بینیم که این دولت حتی نسبت به دولت نهم و دهم کمتر کارایی دارد و از نظر اجرایی ضعیف تر به نظر می رسد.

انصاری تاکید کرد: اگر امکان انتقاد و اقدام بین ارکان سازندگی کشور را از بین ببریم طبیعی است که هر روز به ناکارآمدی اضافه می شود و شرایطی در کشور ایجاد می شود که روز به روز شاهد آن هستیم. کشور ما ظرفیت بسیار بالایی دارد، اگر زمینه رقابت در کشور ایجاد شود و حضور افراد توانمند در فعالیت های اجرایی تضمین شود، می توان در میان مدت مشکلات کشور را حل کرد و شرایط مطلوبی را در جامعه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: اکثر اقدامات دولت دوم روحانی مشکل ساز بود زیرا تصمیمات در جای دیگری گرفته شده بود و اجازه اقدامی داده نمی شد. در ماجرای برجام، علیرغم اینکه کار آماده امضا بود و دولت قبل می توانست این توافقنامه را امضا کند، بسیاری از نیروها و ابن الوقتی که منتظر دولت سیزدهم بودند، خواستند این امتیاز را بگیرند و بر خود بیفزایند. آینده سیاسی در دولت آقای روحانی زمین خورد و مانع از موفقیت برجام شد. امروز به دلیل امضا نشدن برجام شرایطی در کشور به وجود آمد که ناکارآمدی را دوچندان کرد.

این چهره سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: نیروهایی مانند ظریف و عراقی ها که در جریان برجام کارآمدی خود را نشان دادند، جایگزین نیروهایی در تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم شدند که الفبای اولیه مذاکرات را نمی دانستند و حتی می خواستند برجام را نام ببرند. باید تغییر کند، اما بعد سقف مطالباتشان با آقای روحانی یکی شد و سقف آرزوهای دولت سیزدهم هم همان دولت تدبیر و امید است. اگر برجام قبل از جنگ روسیه علیه اوکراین امضا می شد، امروز می شد از برجام استفاده کرد.

وی در پایان گفت: دولت فعلی بیشتر یک دولت شعاری و متکی بر شعارها و توانمندی های پوپولیستی است. دولت دوم روحانی را می توان دولت محرومان نامید.

دیدگاهتان را بنویسید