افشای معاملات نفت و فرآورده احمدی نژاد/ دلار در چمدان به ایران آورده شد/ احمدی نژاد گفت در لیست میرحسین بوده یا نه!

افشای معاملات نفت و فرآورده احمدی نژاد/ دلار در چمدان به ایران آورده شد/ احمدی نژاد گفت در لیست میرحسین بوده یا نه!

کاردار سابق ایران در جمهوری آذربایجان با افشای جزئیات مهم و تکان دهنده از بورس نفت آذربایجان و نقش احمدی نژاد در این معامله نفتی به خبرگزاری خبرآنلاین می گوید: 90 درصد ثروت این محصول از طریق بورس نفت به دست آمده است که کافی است. برای اثبات این موضوع گردش یک محصول را قبل و بعد از ورود به بورس نفت در نظر بگیرید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «آیا واقعاً یک کالا مولتی میلیاردر است؟»، «چگونه یک کالا به چنین ثروت غیرمنتظره ای رسید؟»، «تاریخچه بورس نفت و ثروت عظیم محصول این اقتصادی چیست؟» پروژه؟، «نقش احمدی نژاد در سوآپ نفت چیست؟» وجود داشت؟ و … اینها سوالاتی است که همزمان با بحث حمایت مالی صادقانه از یک محصول از جبهه پایداری و البته سوالات مربوط به ثروت نجومی محصول نیز توسط بسیاری از چهره های سیاسی مطرح شد. از جمله عبدالرضا داوری که پیش از این مشاور احمدی‌نژاد بود، در پاسخ به این پرسش‌ها در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، این پرسش‌ها حاکی از نقش یک محصول در بورس نفت آذربایجان است و آن را نقطه آغازی برای غنی‌سازی محصول ارزیابی می‌کند.

افشار سلیمانی، کاردار سابق ایران در آذربایجان که با خبرگزاری خبرآنلاین صحبت می کرد، گفت: احمدی نژاد محصولی را برای پروژه بورس نفت باز کرد و باید پاسخ دهد که چرا این کار را کرد؟ یک محصول چه نقشی در این بازی دارد؟

وی ادعای قطع رابطه احمدی نژاد و احمدی نژاد را باور نمی کند و می گوید: ممکن است رابطه احمدی نژاد و احمدی نژاد به هم نخورد و ادعای رابطه شیرین آنها فقط نمایشی باشد زیرا آقای احمدی نژاد. بعد از اینکه احمدی نژاد با نظام و رهبری مشکل پیدا کرد، مردم کم کم از او دور شدند و او تنها ماند و راه رفت و زنده ماند».

مشروح گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با افشار سلیمانی، کاردار سابق ایران در آذربایجان را می خوانید:

******

* آقای سلیمانی! با توجه به اینکه در زمان سوآپ نفت شما کارگزار ایران در آذربایجان بودید، موضوع سوآپ نفت و نقش محصول و البته احمدی نژاد در آن چیست؟

من از نزدیک درگیر موضوع مبادله نفت آذربایجان با محصولی بودم که این روزها مطرح شد. زمانی که به عنوان کارگزار در باکو بودم، عمدتاً مناقصه مبادله بودم، در آن زمان اوضاع نخجوان خاص بود، زیرا در محاصره بود و ارتباطات قطع شده بود. نخجوان در باکو نمایندگی داشت که مدیریت آن بر عهده حسن زینال ف. سازمان تعاون که مسئول این کار است، حسینی از دوستان احمدی نژاد بود، در نهایت قرارداد منعقد شد و قرار شد طرف آذربایجان نفت گاز منطقه ایمیشلی که آن طرف آن پارس آباد ایران است را بدهد. سازمان همیاری و آنها غرامت را به نخجوان می دادند و در عین حال هزینه مبادله آن 10 درصد خواهد بود.

رانت را با نفت در دست احمدی نژاد و محصول عوض کنید

ظاهر قضیه این بود که گازوئیل آذربایجان به نخجوان می رود، اگر این اقدام صورت نگیرد گازوئیل ایران را از طریق جلفا به نخجوان می فرستند و قیمت مبادله را کاهش می دهند، قضیه به همین منوال ادامه یافت. احمدی نژاد از آنجایی که اردبیل را نمی شناخت و ارتباطی با مردم این منطقه نداشت، مردم را از این طرف و آن طرف به اردبیل آورده بود، اما محصولی را به پروژه بورس نفت معرفی کرد، با اینکه کاری به آن محصول نداشت. کار او به راحتی انجام می شد. می شد و نیازی به حضور احمدی نژاد و محصول نبود، اما به هر حال رانتی بود که گرفتند و استفاده کردند.

کارمند سازمان تعاون اردبیل دلار در چمدان به ایران می آورد

به طور کلی سوآپ گازوئیل رانت زیادی برای آذربایجان به ارمغان آورد که بخشی از آن صرف سازماندهی تعاون شد، علاوه بر این در سرعین و خط لوله گاز خلخال نیز از این درآمد استفاده کردند، اما بخش زیادی از درآمد مصرف شد. خدا می داند اما اصل ماجرا این است که گازوئیل از آذربایجان به ایران نیامده است، زیرا قیمت گازوئیل در آن کشور چند برابر ایران است، بنابراین گازوئیل در همان کشور می ماند و به ایران فروخته می شود. خود آذربایجانی ها اما چون اسمش swap بود و ایران مجبور بود تانکر می فرستاد و از طرف دیگر پر می شود این کار را کردند که برای ورود و خروج از یک نوع پلمپ استفاده می کردند. از طرف آذربایجان مهر زدند که این محموله از کشور خارج شده و روی طرف ایرانی هم مهر زدند که محموله وارد شده و این سند نوشته شده بود ولی به هر حال گازوئیل نیامد و نقدا فروختند و تبدیل کردند. دلارهای دریافتی به ریال بازار آزاد که اربابان از سفره انقلاب اسلامی برخوردار شدند.

یادم هست حتی یک بار که به اردبیل آمدم، یکی از مسئولین حامیاری که فردی محتاط بود، یک چمدان دلار به او داد و گفت دلارها را ببر تهران، بفروش و مبلغ را به حسابش واریز کن. وقتی احمدی نژاد رئیس جمهور شد این پرونده برایش پرونده شد و شنیدم محکوم شده اما در نهایت او را بستند.

احمدی نژاد یک فرصت طلب است

از برخوردی که با احمدی نژاد داشتم متوجه شدم که او فردی فرصت طلب و توطئه گر است. او همیشه توری برای مخالفانش باز می کرد و این مرد مجبور به استعفا شد. بر این اساس در اردبیل تیم ساخت. در مجموع بعد از بحث تبادل محصولات وارد بحث انرژی شد اما در مورد ترکمنستان و جاهای دیگر به اقدامات خود ادامه داد. بالاخره اواخر سال 1376 که دیگر در باکو نبودم و به اوکراین رفته بودم، پروژه بورس نفت هم تعطیل شد، اما در همان دو سال احمدی نژاد و یک محصول از توده انقلاب بهره بردند.

احمدی نژاد گفت من در لیست میرحسین هستم یا …

نکته دیگر در مورد احمدی نژاد این است که او در ابتدا از حامیان ناطق نوری بود، حتی دریغ نکرد و مستقیم وارد عرصه انتخابات شد. چون احمدی نژاد در دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی استاندار اردبیل شد اما در انتخابات ریاست جمهوری علیه هر دوی آنها صحبت کرد. مورد جالب در مورد استانداری احمدی نژاد این است که ایشان جلسه ای برگزار کردند و گفتند باید از ناطق تنوری حمایت کنند، اما در 11 خرداد 1395 که صندوق ها باز شد و احمدی نژاد متوجه شد خاتمی اکثریت آرا را می آورد، احمدی نژاد رفت. ما در آستین مار پرورش دادیم، اما او آنقدر فرصت طلب بود که در زلزله اربیل زمانی که آقای خاتمی رئیس جمهور بود، سعی کرد استاندار بماند، اما نکته جالب این است که من با تیم خاتمی ارتباط داشتم که موسوی برای معرفی افراد برای وزارتخانه که احمدی نژاد پاسخ داد اسم من هم در آن لیست هست و من هم خندیدم و پرسیدم اسم شما هم در لیست هست؟ او گفت بله.

معاملات نفتی و محصول احمدی نژاد فاش شد/ دلار در چمدان به ایران آورده شد/ احمدی نژاد گفت در لیست میرحسین هست یا نه!
شما حتی معنای مبادله را هم نمی فهمید

* پیش از این اعلام کردید که برای حضور در طرح بورس نفت نیازی به محصول نبود، آیا تخصص لازم برای حضور در این طرح را داشت؟

احمدی نژاد برای پروژه بورس نفت محصولی باز کرد و باید پاسخ دهد که چرا این کار را کرد؟ یک محصول چه نقشی در این بازی دارد؟ متولی امر سازمان همیاری های استان اردبیل بود. از طرفی خود احمدی نژاد هم با استان اردبیل غریبه بود و هیچ شناختی نداشت، بعد که آمد محصولی را ضمیمه کرد که سرلوحه پرونده اش بود و تمام کارها را به او سپرد که کارگردانی کرد. پول.

نیازی به تعویض روغن خاصی نبود، از طرفی فقط گازوئیل تعویض شد. یک محصول کنار گذاشته بود احمدی نژاد پاهایش را برای معاوضه باز کرد وگرنه اصلا معنی معاوضه را هم نمی فهمید، فهمید که سوآپ یعنی چه، البته کاری نکرد، فقط حساب و کتاب داشت و سخت کار نکرد. کار کردن به هر حال وارد فاز اقتصادی شد و از طرفی پول پول می آورد.

*یک محصول در پروژه بورس نفت آذربایجان چه جایگاهی داشت؟

یک محصول در پروژه بورس نفت سمتی نداشت اما در زمانی که مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها بود ناظر پروژه بود و نماینده احمدی نژاد در پروژه بود تا ببینم چه خبر است، البته نمی دانم. همه چیز را پشت پرده نمی دانم، اما برای اینکه اتفاقی نیفتد، مردم نباید چیزهایی بگویند.
پول سوآپ نفت به محصولی با استانداری احمدی نژاد ضربه زد

* فکر می کنید چقدر از ثروت محصول حاصل ورود او به پروژه سوآپ نفت آذربایجان است؟

کالایی قبل از ورود به بورس نفت آذربایجان در سپاه وجود داشت اما افرادی که در سپاه بوده و هستند و دستشان پاک است با حقوقی که می گیرند چه کار می کنند؟ محصولی وارد پروژه نفت شد و به این ترتیب پایه ثروت او ریخته شد، در هر صورت مبادله نفت پولی بود که با استانداری احمدی نژاد به محصولی رسید.

بنابراین می توان گفت 90 درصد ثروت یک محصول از طریق مبادله نفت به دست می آید و برای اثبات این موضوع کافی است گردش مالی یک کالا را قبل و بعد از ورود به سوآپ نفت در نظر بگیرند و اخلاص نیز می گویند. واریز کنید و پول را به حساب دیگری واریز کنید اما با یک محصول حقوقش مشخص است. در جواب می گویند باید بیاید هر چقدر پول دارد به شما بگویند این حربه قدیمی است چون احمدی نژاد و دیگران هم چنین مواردی را مطرح می کنند. اما نکته اصلی این است که ملک به نام افراد دیگر نامگذاری شده است.

وقتی در کشوری زندگی می کنیم که چندین جیپ به نام پیرزنی که هیچ کجای دنیا را نمی شناسد وارد می کنند یا طلا و دلار را با ترالی حمل می کنند یا مواد مخدر را چند تنی حمل می کنند و این اتفاقات می افتد.

ادعای پیوند شکراب احمدی نژاد با محصول نمایشی بیش نیست

* شنیده ها حاکی از قطع ارتباط احمدی نژاد با محصول است، آیا مسائل اقتصادی پشت این قضیه است؟

ممکن است رابطه احمدی نژاد و کالایی قطع نشود و ادعای رابطه قندی آنها نمایشی بیش نیست، زیرا محصول به جایی رسیده که او برای احمدی نژاد وزیر کشور شود اما بعد از احمدی نژاد مشکلات نظام و رهبری، مردم کم کم از او فاصله گرفتند، برخاستند و او تنها ماند و راه می رفت و زنده می ماند.

بنابراین به نظر می رسد احمدی نژاد و تادی به دلیل مسائل سیاسی از یکدیگر دور شده اند، زیرا این دو با هم بودند و شاید هنوز هم هستند، اما در سایه هم هستند و فکر نمی کنم این رابطه وجود داشته باشد. بین احمدی‌نژاد و تادزی به دلیل اینکه محصول یک کلمه علیه احمدی‌نژاد نیستند و هیچ محصولی علیه احمدی‌نژاد صحبت نکرده‌اند، قنداق شده است. بنابراین، اینها کسانی هستند که در وسط راه می روند، به گونه ای که ته سنگ از هر جهت سنگین تر می شود، در همان جهت راه می روند.

* احمدی نژاد محصولی را در پروژه بورس نفت به اشتراک گذاشت. آیا محصولی هم در سود بورس احمدی نژاد سهیم بود؟

می توانم آنچه را که مشاهده کرده ام بگویم، اما عموماً افرادی که همدیگر را دوست دارند تا آخر با هم می مانند، مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد.

احمدی نژاد فکر می کرد می تواند سر همه را آب کند

* گفته می شود ثروت اصلی محصول بورس نفت آذربایجان است که احمدی نژاد پایش را برای این پروژه باز کرد اما احمدی نژاد تا آنجا پیش رفت که ادعای ساده زیستی داشته باشد که حتی خود را جانشین دولت شهید رجایی دانست. ارزیابی شما از این جنجال؟

احمدی نژاد بنیانگذار رانت، فساد اداری، سوء استفاده و… است. همان

احمدی نژاد فکر می کند می تواند سر هرکسی را به خاک مالید. زمانی که سفیر بودم با ایشان ملاقات کردم و تصورم این بود که احمدی نژاد دچار مشکل می شود و ایشان حتی نظر رهبری را هم قبول نمی کنند. واقعیت این است که این یک محصول است و افرادی مانند آنها که می گویند تصفیه به این معنی است که همه چیز به ما مربوط می شود.