روحیه احمدی نژاد در دولت ریاست جمهوری چاپ پررنگ مردم احمدی نژاد در حلقه نزدیکان رئیسی

روحیه احمدی نژاد در دولت ریاست جمهوری چاپ پررنگ مردم احمدی نژاد در حلقه نزدیکان رئیسی

روز جدید رئیسی در چیدمان اولیه کابینه خود علاقه زیادی به دولتمردان دولت نهم و دهم نشان داد که البته با انتقاداتی همراه بود. او با بی توجهی به این انتقادات، حتی در برخی جابه جایی های اخیر دولتش، باز هم سراغ مردم دولت احمدی نژاد رفت.

قرن جدید – گروه سیاسی: در روزهایی که انتقادها از عملکرد دولت رئیسی شدت گرفته و حتی صدای اعتراض و گلایه برخی از حامیان دولت به گوش می رسد، ابراهیم رئیسی در تلاش است تا یکی از مهمترین وزارتخانه های دولت را سامان دهد. دولت او .

وی که مدیریت وزارت کار را در اقدامی پرمخاطره و انتقادی پس از چندین ماه در اثر اعتراض به تصمیمات آقایان وزیر جوان و امام صادقی به دست عبدالملکی از چهره های حاشیه ای و نزدیک به جبهه پایداری سپرد. او فضایی را برای استعفای خود ایجاد کرد تا عبدالملکی نوشت استعفانامه باید از دولت حذف شود.

زاهدی وفا که ریاست این وزارتخانه را برعهده داشت پس از معرفی به مجلس نتوانست رای اعتماد بگیرد، بنابراین گمانه زنی ها پیرامون رهبری یکی از مهم ترین و بزرگ ترین وزارتخانه های دولت ادامه دارد.

رقابت احمدی نژاد در دولت ریاست جمهوری

علی نیکزاد و حاجی بابایی نمایندگان فعلی مجلس و شمس الدین حسینی وزیر اسبق اقتصاد از جمله گزینه های پیشنهادی برای هدایت این وزارتخانه بودند. هر سه چهره زمانی سابقه خدمت در دولت احمدی نژاد داشتند و این شباهت شدید بین آنها تلقی می شد.

با این حال رائیزی هر سه نفر را دور زد و تصمیم گرفت سولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور و چهره مورد علاقه خود را به ریاست وزارتخانه مهم دولت خود معرفی کند.

چاپ های جسورانه از مردان احمدی نژاد در اطرافیان نزدیک رئیس جمهور

مرتضوی در حال حاضر به پاستور حضور دارد و عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور را بر عهده دارد. وی از نزدیکان رئیسی است و در زمان حضور رئیسی در آستان یکی از مدیران رئیسی در آستان بود و مدتی نیز کرسی شهرداری مشهد را برعهده داشت.

اما کارنامه استخدامی مرتضوی که مرور می کنید، مانند بسیاری از مردان دولت رئیسی به دولت احمدی نژاد می رسد. وی سال ها معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور بود.

اما مرتضوی تنها عضو دولت احمدی نژاد نیست که دوباره پایش را به پاستور باز کرد و در دولت ریاست جمهوری حضور داشت.

اگرچه رئیسی تاکید کرد که دولت بدون منازعه تشکیل خواهد داد. اما نتیجه کابینه به گونه ای بود که دولت او را دولت ائتلافی نامیدند. در این دولت ائتلافی سهم دولتمردان احمدی نژاد، جبهه پایداری و امام صادقی بیشتر از سایر جریان های سیاسی بود.

وعده عدم تحزب محقق نشد و رد انگشت برخی از اعضای کابینه احمدی نژاد و البته مدیرانی از جبهه پایداری و دانشگاه امام صادق(ع) در دولت رئیس جمهور نمایان شد.

سهم رئیس جمهور در حالی به دولتمردان دولت قبل داده شد که چهره های شاخص جریان اصولگرایی در دولت سیزدهم حضور نداشتند و رویکرد و آرمان های پوپولیستی دولت احمدی نژاد به تدریج در رفتار رئیس جمهور و سایرین خود را نشان داد. اعضای دولت

روح احمدی نژاد در دولت رئیس جمهور

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو؛ احمد وحیدی، وزیر کشور؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی؛ مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه؛ حمید سجادی وزیر ورزش؛ عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات؛ امیر عبدالخیان وزیر امور خارجه؛ فرهاد رهبر، معاون اقتصادی رئیس جمهور؛ محمد حسینی معاون پارلمانی دولت و صولت مرتضوی معاون اجرایی تنها چند نمونه از دولتمردانی هستند که پس از هشت سال با حضور رئیس جمهور در پاستور به پاستور بازگشتند تا روحیه احمدی نژاد در پاستور را خراب کنند.

به گفته تحلیلگران، رئیس جمهور که شخصیت سیاسی و حزبی نبود، در طول دوران کاری خود عملاً هیچ کادر سیاسی نداشت، شاید به همین دلیل بود که حلقه مردمی او را افرادی از دولت احمدی نژاد یا کسانی که زمانی با او کار می کردند پر می کردند. در قوه قضائیه و آستان قدس فارغ از تجربه، کارآمدی و توانایی فعال بودند.

دیدگاهتان را بنویسید