لابی وزرا و مدیر احمدی نژاد برای تصدی ریاست جمهوری

لابی وزرا و مدیر احمدی نژاد برای تصدی ریاست جمهوری

روز جدید با استعفای عبدالملکی، اکنون تمرکز روی کشیش است تا ببینیم وزیر پیشنهادی برای وزارت کار کیست.

از زمان معرفی کابینه ابراهیم رئیسی در مجلس، همواره بحث ها و مناقشات زیادی بر سر کابینه پیشنهادی وجود داشت و برخی از سیاسیون و نمایندگان مجلس معتقد بودند که رئیسی کابینه خود را بر اساس سهم خود تشکیل داده است.

در نهایت کابینه تشکیل شد، اما انتقادات از عملکرد نخست وزیران و بی برنامگی در 10 ماه گذشته به قدری شدت گرفت که حجت الله عبدالملکی وزیر کار یک سال پیش استعفا داد و سیدرضا فاطمی امین وزیر استیضاح شد.

حجت الله عبدالملکی را می توان پرحاشیه ترین وزیر ابراهیم رئیسی و وزیر شعار دانست. وی که یک روز پس از رسیدن به وزارت کار در برنامه میدان حضور داشت، 6 میلیارد تن برای این برنامه تلویزیونی کمک کرد و با انتقادات زیادی مواجه شد.

همچنین انتصابات خانوادگی، افزایش غیرحرفه ای مستمری و ایده های بسته زندگی از دیگر اقدامات جنجالی نخست وزیر جوان بود که انتقادات وی را چنان برانگیخت که در نهایت در ساعات اولیه روز سه شنبه (25 خرداد) به استعفای وی منجر شد. انتشار دهید و پشت میز وزارت قرار بگیرید. این استعفا نیز با موافقت رئیس جمهور همراه شد و سپس زاهدی وفا به عنوان سرپرست وزارت کار معرفی شد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در واکنش به استعفای وزیر کار گفت: آقای عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دومین بار از ریاست جمهوری استعفا داد. استعفای وی روز گذشته توسط رئیس جمهور پذیرفته شد. برای ایشان آرزوی موفقیت داریم و از زحمات جهادی ایشان قدردانی می کنیم. «دکتر عبدالملکی البته به عنوان مشاور رئیس جمهور به همکاری با دولت ادامه می دهد.

وی در مورد اختلاف عبدالمالکی با مخبر گفت: من به عنوان شاهد عینی چنین چیزی ندیده ام اما اینکه بگویم اختلاف کارشناسی وجود نداشته است. طبیعتاً اختلاف نظر وجود داشت. هر بخشی از دولت از دید خود به مشکلات نگاه می کند و تفاوت های خاص را تحلیل می کند. وی ادامه داد: وی در آخرین روز وزارت خود در جلسه ای با آقای محبر و نمایندگان بازنشستگی ایشان شرکت کرد و تعامل و احترام متقابل ایشان با آقای محبر مورد توجه بازنشستگان نیز قرار گرفت.

رقابت نخست وزیر و مدیرعامل احمدی نژاد برای وزارت کار نخست وزیری

با استعفای عبدالملکی، تمرکز بر روی کشیش است تا ببینیم وزیر پیشنهادی وزارت کار کیست. اگرچه دولت هنوز فردی را معرفی نکرده است، اما حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مجلس و وزیر اسبق آموزش و پرورش در دولت دهم، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور، محمدحسین فروزانمر رئیس بانک ملی و محمد هادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت کار و از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای در دوره سعید جلیلی، به عنوان یکی از نامزدهای کلیدی وزارت کار شناخته می شود.

روز گذشته نیز علی هزریان نماینده مردم تهران در توییتی نوشت: تبلیغات خود و دوستانشان را به وزارت کار آغاز کرده اند! این یک آزمون ولایتمداری است».

به گزارش دیده بان ایران، توییت هزریان به لابی گری و بذر افشانی حاجی بابایی با نمایندگان مجلس و جلب نظر آنها اشاره دارد.

وزارت کار جای آزمون و کارورزی نیست

اما جبار کوچکی نژاد نماینده مردم گیلان در مجلس یازدهم در گفتگو با قرن جدید به دولت در مورد انتخاب وزرا توصیه کرد: وزارت کار یکی از وزارتخانه هایی است که در حوزه درمان، خدمات نیز فعال است. ، اشتغال و به همین دلیل دولتی که فردی را در مجلس به عنوان وزیر معرفی می کند، نباید اشتباهات قبلی را تکرار کند، باید انقلابی، با تجربه و بر وزارتخانه مسلط باشد. وزیر کار باید فردی مقتدر و اقتصادی باشد که بتواند در حوزه بانکی و تامین اجتماعی تحول ایجاد کند. وزارت کار جای آزمون و کارورزی نیست.

نماینده مردم گیلان در خصوص اسامی پیشنهادی برای تصدی وزارت کار گفت: دولت با مجلس مشورت نکرده است اما باید نظر کارشناسان وزارت کار را بررسی کند. چیزی که باعث غیبت عبدالملکی شد نبود اعضای وزارتخانه همراه او بود که عبدالملکی از بیرون نیرو آورد اما نتوانستند کار کنند. اگر دولت به توصیه اعضای وزارتخانه گوش دهد موفق تر است.

وی افزود که نمی تواند وزیر پیشنهادی دولت را حدس بزند زیرا دولت می تواند تصمیم خود را تغییر دهد.

کوچکی نژاد با اشاره به توئیت هزریان گفت: این موضوع همیشه وجود داشته و رسم بر این بوده که در انتخابات قول بدهند، اما من نمی دانم که آقای بذرپاش و حاجی بابایی لابی کرده باشند. مردم باید با وزارتخانه آشنا باشند. اگر کسی بیکار معرفی شود، دوباره دولت گرفتار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید