گزارش کوئینسی درباره لابی گری عربستان برای لابی گری در آمریکا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرکز مطالعات بین‌المللی کوئینسی گزارشی را منتشر کرده است که اسرار هزینه بیش از 100 میلیون دلاری عربستان سعودی برای لابی‌گران در ایالات متحده برای ادامه معاملات نظامی و سرپوش گذاشتن بر جنایات انجام شده در طول جنگ یمن را افشا می‌کند.

در این گزارش که پس از هفتمین سالگرد جنگ یمن نوشته شده، آمده است که جنگ فاجعه بار در یمن نزدیک به نیم میلیون کشته برجای گذاشته است و ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی که در حال نبرد با شیعیان است، اخیراً حملاتی را انجام داده است. درگیری که بدترین بحران انسانی در جهان محسوب می شود.

به گزارش این مرکز، سعودی ها در طول جنگ با تبلیغات و شعارهای خود سعی داشتند حقایق را از صحنه نظامی پنهان کنند. پادشاهی بیش از 100 میلیون دلار برای لابی‌گران و متخصصان روابط عمومی در ایالات متحده برای تسهیل فروش تسلیحات هزینه کرده است.

به گفته دکتر آنیل شیلین، محقق غرب آسیا در مؤسسه کوئینسی، ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از آغاز جنگ در سال 2015 بیش از 24600 حمله هوایی انجام داده است که ماهیت نامتعادل جنگ در یمن را برجسته می کند.

بر اساس این گزارش، بیش از 9000 غیرنظامی یمنی در حملات هوایی ائتلاف سعودی کشته شده اند، در حالی که 59 غیرنظامی سعودی در حملات ارتش یمن و انصارالله به مناطق مرزی کشته شده اند، رقمی که ریاض می گوید تهاجم یمن است.حفاظت. درد می کند.

پروژه جمع آوری داده های یمن، یک سازمان غیرانتفاعی که داده های مربوط به جنگ یمن را ردیابی می کند، می گوید که ائتلاف به رهبری عربستان سعودی نزدیک به 700 حمله هوایی در فوریه 2022 انجام داد. فراوانی بمباران ها در ماه های اخیر بیشتر از ماه های اخیر بوده است. از آن زمان هر ماه در میان

اندیشکده کوینسی نوشت: با این حال اکثر آمریکایی ها از بی اطلاعی از تجاوزات سعودی به یمن و جاهای دیگر خوشحالند و باید گفت که این ناآگاهی طی یک فرآیند عمدی ایجاد شده است.

در بسیاری از موارد، حملات هوایی عربستان که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شد، با رایزنی های تبلیغاتی و رسانه ای گروه های فشار مرتبط با ریاض همراه بوده است تا وانمود کنند که ائتلاف سعودی به صلح و ترویج تلاش های بشردوستانه در یمن متعهد است.

کوئینسی نوشت: «سال‌ها است که لابی سعودی ارتشی از لابی‌ها از جمله اعضای سابق کنگره را بسیج می‌کند که جنگ یمن را یک مأموریت بشردوستانه می‌دانند.

به عنوان مثال، در 20 ژانویه 2022، اندیشکده TripBride از اندیشکده Off Hill Strategies نامه هایی را به دفاتر کنگره توزیع کرد و با انگشت به سمت هوتوها برای توجیه تشدید تنش ها اشاره کرد. تریبرید در این نامه همچنین به کنفرانس مطبوعاتی ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در محکومیت حملات هوتوها اشاره کرده است.

در این نامه همچنین آمده است که «حوثی‌های مورد حمایت ایران مسئول طولانی‌تر کردن رنج مردم یمن هستند و عربستان سعودی متعهد به دستیابی به صلح پایدار در یمن است».


لابی از ریتون عربستان سعودی

تنها یک روز پس از این نامه، عربستان سعودی یک مرکز بازداشت در استان صعده در شمال یمن را مورد حمله هوایی قرار داد که در نتیجه آن 91 غیرنظامی از جمله سه کودک در حال بازی در یک زمین مجاور کشته شدند. بمب لیزری مورد استفاده در این حمله توسط Raytheon Technologies ساخته شده است. چند روز پس از این حمله، در 5 ژانویه، مدیر اجرایی راشن در گفتگو با سهامداران، تشدید تنش ها در غرب آسیا را جشن گرفت و گفت: همانطور که گفتم، ما شاهد فرصت هایی برای فروش بین المللی هستیم.

کوئینسی افزود: “لابی های Ration از استفاده از این فرصت ها نمی ترسند.” طبق پرونده او برای سه ماهه چهارم پایگاه لابی‌گری سنا، ریتون 2.7 میلیون دلار برای لابی کردن کنگره بر روی تعدادی از موضوعات از جمله لابی کردن علیه قطعنامه مشترک مخالفت با فروش تسلیحات به پادشاهی عربستان سعودی هزینه کرده است.

بنابراین گزارش می گوید که این وضعیت از این قاعده مستثنی نیست و بارها تکرار شده است. در 12 مارس 2021، یک حمله هوایی در منطقه مسکونی المک بان 18 کشته برجای گذاشت. در 15 مارس، تنها سه روز بعد، نامه هایی در کنگره منتشر شد که در آن بر “تعهد تزلزل ناپذیر پادشاهی عربستان سعودی به صلح در یمن” تاکید شده بود. این نامه ها توسط سناتور نورم کلمن منتشر شد.

چند هفته بعد، در 7 می 2021، یک حمله هوایی در یک منطقه مسکونی انجام شد که در آن 11 غیرنظامی در منطقه سرو در استان مأرب کشته شدند. در 11 مه 2021، هوگان لاولیس همچنین نامه ای را منتشر کرد که در آن می گوید عربستان سعودی از “راه حل مسالمت آمیز برای جنگ در یمن” حمایت می کند. یک هفته بعد، هفت غیرنظامی در حمله هوایی به یک مرکز پزشکی کشته شدند.

به گفته کوینسی، لابی ها از طرف عربستان سعودی به طور معمول اطلاعاتی را منتشر می کنند که نشان دهنده تمایل پادشاهی برای صلح است. آنها را پست کنید.

در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا زمانی عربستان سعودی را کشوری “منزوی” خواند، دولت او اخیراً فروش تسلیحات بیشتری به این کشور و متحدانی مانند امارات متحده عربی را تصویب کرد.

عربستان سعودی در هفتمین سالگرد جنگ تلاش کرد تا تبلیغ کند که متجاوز نیست و مبالغ هنگفتی برای تبلیغ تاریخ در آمریکا پرداخت کرد، اما واقعیت با تصویری که لابی ها در آمریکا به تصویر می کشند بسیار متفاوت است.

حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی هزاران غیرنظامی را کشته، زیرساخت ها را ویران کرده و محاصره را تا قلب یک بحران انسانی که نزدیک به نیم میلیون کشته بر جای گذاشته است، گسترش داده است.

کوئینسی گفت: “هیچ مقدار پول یا لابی نمی تواند این را تغییر دهد، اما ممکن است به حمایت آمریکا از کمپین تحت رهبری عربستان در یمن پایان دهد.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید