نقش رانت و لابی گری در انتخابات اتاق اصناف ورامین


ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: 07/07/1401
کد خبر: 1899997

یکی از فعالان اقتصادی اصناف ورامین با اشاره به تخلفات در انتخابات خانه اصناف در این استان گفت: تهدید و رشوه راهی برای پیروزی در انتخابات خانه اصناف شده و عده ای از رانت و لابی گری ورامین سوء استفاده کرده اند. اتاق اصناف.

ابوطالب شیرکوند از فعالان اقتصادی صنف ورامین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص مشکلات پیش آمده در انتخابات اتاق اصناف ورامین گفت: به عنوان یکی از کاندیداهای اتاق اصناف ورامین شاهد مشکلاتی بوده ام که مساعد برگزاری انتخابات عادلانه این پست حساس در این شهر فعال اقتصادی نیست. و اعتراض خود را نیز در این زمینه اعلام کردم.


نقش رانت و لابی گری در انتخابات اتاق اصناف ورامین

وی ادامه داد: مشکل از آنجایی شروع شد که افرادی مانند آقای بخشایش، رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرک ورامین و رئیس جمهور وقت که در این انتخابات کاندیدا شده بود، اتحادیه خود را در تاریخ این انتخابات به بانک ملت منشور کرده بودند و مجوز آنها گرفته شد. . جمع آوری شد و قانوناً اگر دقت می شد نمی توانستند در این انتخابات شرکت کنند.

بیشتر بخوانید:
دستگاه قضایی هیچگاه در برابر متخلفان کوتاه نمی آید

وی تصریح کرد: افرادی که فاقد پروانه کسب هستند، اساساً تا زمانی که این روند اجرایی نشد، حتی به عنوان رای دهنده در این انتخابات شرکت نکردند و همین افراد به عنوان نامزد ریاست اتاق اصناف شهرستان ورامین تلاش کردند. از طریق نفوذ، آراء به نفع خود را به دست آورند.آنها این سوال را مطرح کردند که این موضوع رعایت انصاف و قانونمندی در این انتخابات را زیر سوال می برد.


تهدید و رشوه راهی برای پیروزی در انتخابات اتاق اصناف است

شیرکوند بیان کرد: همه این اتفاقات در حالی رخ داد که همین افراد به عنوان نماینده امین به کمیته نظارت معرفی شدند، این در حالی است که این مرد با تشکیل تیمی در سالن انتخابات و تهدید و تطمیع شرکت کنندگان سعی در تغییر سرنوشت اصناف ورامین داشت. و متاسفانه کسانی که شرایط لازم را نداشتند در این انتخابات رای دادند.

وی افزود: خسارت این اشتباهات در روند برگزاری چنین انتخاباتی به زودی به ضرر تشکل های کارگری تمام می شود که دود آن در نهایت به چشم مردم می رود و در حالی که یکی دیگر از اعضای همین رانت به نام آقای … میرزایی در دوره قبل بیش از 4 بار در انتخابات صنفی شرکت کرد و به عنوان سرکارگر مشغول به کار بود و از نظر قانونی منع و اساساً اجازه حضور در این انتخابات را نداشتند.

این فعال خانه اصناف ورامین گفت: همین افراد چندین سال متوالی بدون تغییر کد شخصی و ماهیت اتحادیه با باندها و استفاده از رانت در این انتخابات شرکت کردند و برخلاف قوانین تایید شدند و راه خود را باز کردند. به خانه اصناف اتحادیه و استفاده در همین روند در انتخابات خانه اصناف نیز رای دادند.


لزوم رسیدگی و پیگیری جدی تخلفات صنفی

وی با اشاره به آسیب هایی که افرادی که با رانت وارد یک مجتمع اقتصادی می شوند به نظام اقتصادی کشور وارد می کنند، گفت: این گونه افراد به دنبال منافع شخصی خود هستند و مراجع قانونی فرصت بررسی و بررسی روند مدیریتی را خواهند داشت. این افراد در دوره های قبلی و فعلی بازرسی می کنند و در صورت وجود تخلف به سایر تخلفات آن افراد رسیدگی می کنند.

وی افزود: اکنون من و سایر شرکت کنندگان به عنوان فردی که حقش ضایع شده است حق خود می دانیم که اعتراض خود را در مراجع ذی صلاح اعلام کنیم و امیدواریم با دلایل ذکر شده با این تخلفات برخورد شود. شرکت کنندگان در این اجازه دهید انتخاب درست باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه افراد مذکور سایر شرکت کنندگان در این انتخابات را حتی برای کسب رای تهدید کردند و اظهار داشت که اگر به دلیل لابی قدرتمند خود در این حوزه از آنها حمایت نکنند برای سایر اتحادیه ها مشکل ایجاد می کنند.


متن کتبی اعتراض

1ba7c66a 9099 406b 8d7f 9ec6e209f024 خبر خاکستری

80b350f2 31ca 46ad 9304 d9a2d9f970a3 خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید