انتخابات هیئت رئیسه جدید اتاق اصناف بیرجند برگزار شد


ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900446

ترکیب هیأت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان خراسان جنوبی مشخص می شود اما بر اساس روال قبلی معمولاً فردی که بیشترین آرا را کسب کرده باشد با هماهنگی به عنوان رئیس اتاق اصناف منصوب می شود. از اعضا، اما طبق شنیده ها افراد مختلفی ریاست اتاق را بر عهده می گیرند، اصناف قیام کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هوارستان، اتاق اصناف از آن جهت حائز اهمیت است که مهم ترین تشکل صنفی در بازار به عنوان پایگاه اجتماعی مهم تلقی می شود. اگر امروزه سازمان ها و نهادهای مختلف مسئولیت اجتماعی را برای خود تعریف می کنند و مثلاً اقدام به ساخت مدرسه و مساجد می کنند، این بازار است که این مهم را از دیرباز وظیفه خود می داند و از این رو مهم ترین حامی یک دیندار است. نهاد و هنوز هم امروزه یک پایگاه مهم است. اقتصادی و اجتماعی محسوب می شود.

انتخاب اتاق اصناف و ترکیب اعضای هیأت رئیسه آن همواره یکی از موضوعات مهم در جامعه صنفی محسوب می شود که تقریباً یک سوم جمعیت کشور را خانواده صنفی تشکیل می دهند. بر اساس ماده 36 قانون تشکل های صنفی و آیین نامه آن، انتخابات هیأت مدیره خانه اصناف (در زمینه خدمات تولیدی، فنی و توزیعی) در 28 شهریور 1401 در شهرستان های بیرجند. ، قائنات، نهبندان، سرایان و بشرویه همزمان با سراسر کشور فرم الکترونیکی آن برگزار شد.

اما انتخابات هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان های طبس، فردوس، زیرکوه و سربیشه به دلیل به حد نصاب نرسیدن به زمان دیگری موکول شد.

رضا علیزاده رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان با اشاره به فعالیت 15 هزار واحد صنفی زیر نظر 40 اتحادیه در مرکز استان اظهار داشت: در این دوره از انتخابات 11 نفر داوطلب شدند. جهت عضویت در هیئت مدیره اتاق اصناف مرکز منطقه طبق قانون و پس از رای گیری 5 نفر به عنوان اعضای اصلی و 2 نفر به عنوان اعضای علی البدل معرفی شدند.

وی از شرکت 37 نفر از مدیران صنفی مرکز استان در این دوره از انتخابات خبر داد و اظهار داشت: در این انتخابات سید امیر حسین علوی (اتحادیه مصالح ساختمانی) با 26 رای، سعید کدبا (اتحادیه مصالح ساختمانی) با 25 رای، علی جعفرپور. (اتحادیه فروشندگان خرازی) با 20 رای، حسن رضا نجات (اتحادیه کوره داران) با 19 رای و علی لیلی (اتحادیه تعمیرکاران خودرو) با 17 رای به عضویت هیات مدیره پنج نفره اتاق اصناف انتخاب شدند.

علیزاده افزود: همچنین جواد شریف (اتحادیه خواربارفروشان) با 14 رای به عنوان اعضای علی البدل و محمد براتی (اتحادیه آرایشگران مردانه) با 12 رای انتخاب شدند.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انتخابات اصناف استان به صورت الکترونیکی برگزار شد، یادآور شد: بسیاری از روسای فعلی اصناف و اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف. با توجه به تبصره 1 ماده 22 و ماده 35 قانون اصناف، اشخاصی که دو دوره متوالی یا 4 دوره متناوب در هیأت مدیره اصناف یا هیأت رئیسه اتاق اصناف خدمت کرده باشند، نمی توانند. اجازه دارند در آن دوره انتخابات نامزد شوند.

وی در پایان با بیان اینکه تا پایان هفته جاری اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز منطقه باید با توافق یا رای گیری انتخاب شوند، گفت: جایگزینی هیات رئیسه قبلی با اعضای جدید انجام می شود. در دو هفته انجام می شود.

گفته می شود طبق روال گذشته معمولا فردی که بیشترین آرا را به دست آورده با هماهنگی اعضا به عنوان رئیس اتاق اصناف منصوب می شود اما طبق شنیده ها علاوه بر سید امیرحسین علوی افراد دیگری نیز برای ریاست اتاق اصناف کاندیدا شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید