لیگ را دیر شروع کنید ، اما لابی گری و فشارهای خارجی را کنار بگذارید

زمان: 20:39
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777247

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان درخواست ویژه ای از رئیس فدراسیون داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا منصوریان ، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که درخواست هایی از برخی باشگاه های فوتبال بلغارستان مانند تراکتورسازی دارد ، در آستانه رقابت های لیگ برتر برای شهاب عزیزی حادم ، رئیس فدراسیون فوتبال متنی ارسال کرد و درخواست کرد رعایت الزامات فوتبالیست ها و مربیان. متن این پیام به شرح زیر است:

درود بر دکتر عزیزی حادم.

ضمن تبریک پیروزی های افتخار آمیز تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و همچنین ادامه این روند رو به جلو ، تصمیم گرفتم چند کلمه را به عنوان قلب فوتبالیست ها و مربیان وی جنابعالی که جوان ترین رئیس فدراسیون فوتبال است.

تقریباً بیست سال در لیگ برتر ایران ، مربیان و بازیکنان ما پس از امضای قرارداد هیچ تضمینی برای دریافت مبلغ قرارداد تا پایان فصل ندارند و هر سال پس از پایان فصل بیشتر پول خود را دریافت نمی کنند. و مجبور به انعقاد قرارداد برای سال می شوند. حقوق جدید سلب می شود و مطالبات آنها هر سال اضافه می شود.

باشگاه های فوتبال هیچ علاقه ای به تسویه حساب ندارند. به جز چند باشگاه. در همین حال ، با انحلال چندین باشگاه معروف که به دنبال مربی و بازیکن بودند ، در تاریخ ثبت شد. دلیل اصلی این امر برتری روابط بر قوانین غیر ضروری و تلفن ها و ارتباطات پشت صحنه است.

البته نمی توان هزاران بهانه ای مانند فوتبال را رد کرد یا احساسات طرفداران را باید در نظر گرفت ، همیشه اینطور بوده و بوده است. در تمام این سالها ، هیچ عزم و اراده ای برای مقابله با این مشکلات وجود نداشته است. به از آنجا که حتی یک قانون عجیب و توهین آمیز به فوتبال وارد شده است ، اگر باشگاهی قصد جذب بازیکن یا مربی خارجی را داشته باشد ، باید پول او را تحت قرارداد تضمین کرده و در حساب خاصی قرار دهد ، به طوری که در صورت بروز اختلاف فوتبال فدراسیون به آنها اجازه نمی دهد مربی یا بازیکن خارجی را بشنوند و از دادگاه داوری بین المللی ورزش شکایت کنند و محرومیت یا دستور انضباطی بگیرند!

آیا این قانون توهین مستقیم به مربیان و بازیکنان ملی نیست؟ آیا این قانون مشابه قانون معروف قبل از پیروزی انقلاب نیست؟ آیا این قانون به باشگاه ها اجازه نمی دهد حقوق مربیان و بازیکنان ملی را زیر پا بگذارند و هویت آنها را زیر سال ببرند؟

آقای حجت الاسلام والمسلمین آقای محسنی اژه ای رئیس محترم قوه قضائیه به عنوان یکی از رهبران جمهوری اسلامی در مصاحبه دیروز خود ، حفظ حقوق ورزشکاران و قهرمانان را ضروری دانست و اعلام کرد که تحقق حقوق آنها منحصرا مورد تعقیب قرار خواهد گرفت. اما آیا مقامات دادگاه ما می دانند که مربیان و بازیکنان برای درخواست خود به دیوان بین المللی دادگستری و کنفدراسیون فوتبال آسیا مراجعه می کنند؟

دلیل آن این است که هیچ تصمیم قاطعی در حمایت از کمیته های انضباطی ، وضعیت و صدور مجوز حرفه ای توسط کارکنان فدراسیون ، به ویژه نفر اول فدراسیون فوتبال در بیست سال گذشته گرفته نشده است.

آیا تا به حال از مربی یا بازیکنی پرسیده اید که شغل آنها به جز ورزش چیست؟ منبع درآمد آنها غیر از قرارداد چیست؟ آیا قهرمانان هنگام انجام ورزش بیمه قابل اعتماد دارند؟ اگر حقوق خود را دریافت نکنند چگونه امرار معاش می کنند؟

شاید فقط 10 درصد قهرمانان ما بتوانند کارهای اقتصادی انجام دهند. بدانید که زمان آن رسیده است که مربیان و بازیکنان محلی ، به عنوان خارجی ، قرارداد را تضمین کنند. اکنون زمان آن است که قوانین و مقررات اولویت داشته باشند.

چند روز پیش به من اطلاع داده شد که کارکنان کمیته وضعیت آمادگی خود را برای عدم صدور کارت بازی برای تیم های بدهکار اعلام کرده اند. و اگر بدهکاران داخلی و خارجی آنها خوشحال باشند و صورت حساب هایشان را بپردازند ، و آنها راه را برای روابط و لابی بستند ، می توانند لیگ را شروع کنند.

اکنون ، مدیران جوان ، لطفاً از ایده فوق برای سلامت ورزش و فوتبال حمایت کنید ، دستور دهید وقتی تمام بدهی تیم های لیگ برتر پرداخت می شود ، بدهکاران محلی (مربیان و بازیکنان) اجازه صدور کارت و شروع مسابقات را نداشته باشند.

بهتر است لیگ را یکی دو هفته بعد شروع کنیم ، اما یکبار برای همیشه تاریخ ارتباطات ، لابی گری و فشارهای خارج از فدراسیون را حذف کرده و الگویی برای مدیریت جدید باشیم.

ایران را می توان با ایرانیان ساخت

برادر شما: علیرضا منصوریان

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید