نگاه دولت عبور از تصدی گری و رسیدن به تولی گری است

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان ‌نوجوانان:

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: نگاه دولت این است که باید از تصدی گری عبور و به تولی گری برسیم که تنها با استفاده از توان حلقه های میانی امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان ، حامدعلامتی در آیین تجلیل از مراکز فرهنگی شاخص که توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد اظهار داشت: فلسفه وجودی جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی، فعالین حوزه فرهنگ و هنر و فعالیت های مذهبی و دینی حلقه های مردمی و میانی است.

وی با بیان اینکه امروزه در حوزه فرهنگ و زیر مجموعه های آن در حوزه های مختلف به ویژه در عرصه کودک و نوجوان هیچ دستگاه و نهاد دولتی به تنهایی نمی تواند موفق عمل کند مگر اینکه دارای اضلاع استراتژیک باشد. منظور از اضلاع تعریف کردن همکاران استراتژیک است که بتوانند کار را برای خود منسجم کنند.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تصریح کرد: همکاری استراتژیک به معنای همکاری با نهادها و دستگاه های مختلف است بعنوان مثال کانون پرورش فکری برای فعالیت در حوزه فیلم با حوزه هنری یا سینمای فارابی ارتباط تنگاتنگ دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اضلاع بسیار مهم در حوزه فرهنگ، نهادهای مردمی هستند که به فرموده مقام معظم رهبری از آنها به عنوان حلقه های میانی یاد می شود، تصریح کرد: نگاه دولت این است که باید از تصدی گری عبور و به تولی گری برسیم که تنها با استفاده از توان حلقه های میانی امکان پذیر است.

علامتی با بیان اینکه رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این است که با کتاب کار را شروع، با کتاب ادامه و با کتاب خاتمه  دهد ، اضافه کرد: درب کانون به روی فعالین حوزه فرهنگ و هنر باز است و همواره آنها را جمع و از آنها کمک خواسته ایم .

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: ما به جای اینکه یک کانون پرورش فکری داشته باشیم باید با حمایت مسئولان کیفیت و تعداد کانون ها را افزایش دهیم.

 این مقام مسئول با اعلام اینکه امروزه دشمنان مدارس ما و کودکان و نوجوانان ما را هدف قرار داده اند که نیاز است در حوزه فکری، ادبی و عرصه هنر با تولید محتواهای تبیینی با دشمن مبارزه کنیم اعلام کرد: یکی از تولیدات خوب کانون در این خصوص انیمیشن یا پویا نمایی “بچه زرنگ” که محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و از همه حاضرین دعوت می کنم این پویانمایی را در سینماها ببینند.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید