شانس مسعود فیاضی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش افزایش یافته است

شانس مسعود فیاضی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش افزایش یافته است

وی که برادر داماد علیرضا زاکانی است، در سخنرانی خود در مجلس، تهمت نفوذ شهردار تهران را رد کرد و گفت: بنده در ورودی ۷۳ دانشگاه تهران هستم. آقای زاکانی در سال 69 ورودی دانشکده پزشکی بود و دانشکده های ما با هم بودند و با فعالیت بسیج آشنا شدیم. «آن زمان داماد 6 ساله بود و عروس یک ساله و 15، 16 سال بعد هر دو با هم آشنا شدیم.

این توضیحات آن طور که پیداست حداقل بخشی از مجلس را قانع کرده است. آنطور که روز گذشته یکی از اعضای هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم با اشاره به جزییات جلسه اخیر کمیسیون آموزش با گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش گفت: وی در این خصوص گفت: خواستار شفاف سازی از پیشنهادات دولت برای تصدی پست وزیر آموزش و پرورش شد. محمدرضا احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان نیز گفت: با توجه به این توضیحات، معرفی فیاضی به عنوان گزینه وزارتی هیچ ارتباطی با ارتباط وی با شهردار تهران ندارد.

در همان زمان، یکی دیگر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز نسخه مشابهی از جلسه کمیسیون با گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش ارائه کرد و فیاضی را به عنوان مدیر منصوب کرد که «شخصیت علمی و برنامه های خوبی برای آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش دارد. “. «ارائه تحقیق».

احمدحسین فلاحی در اظهاراتی رسانه ای درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دیدار با وزیر پیشنهادی علیرغم انتقادات وی، نظر مثبتی به فیاضی دارد. با این حال جای تعجب است که نمایندگان پس از شنیدن این توضیحات چگونه قانع و پذیرفته شدند، چرا که رابطه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با شهردار فعلی تهران بسیار بیشتر از خویشاوندی آنهاست و در حالی که این قرابت احتمالاً کمتر از یک دهه است. وزیر پیشنهادی و شهردار فعلی همانطور که فیاضی گفته و نمایندگان تاکید می کنند حدود 30 سال است که با هم دوست هستند پس اشکالی ندارد!

حتی زمانی که وزیر پیشنهادی به جای اینکه احتمالاً توضیح دهد که نه او و نه شهردار تهران اجازه نمی‌دهند روابط خویشاوندی آنها به مسائل حرفه‌ای، سیاسی و مدیریتی بپردازد، فقط گفت که ارتباط عمیق‌تر و قدیمی‌تری نسبت به افکار عمومی خود دارد. در واقع نه تنها به دلیل یک رابطه سببی، بلکه به دلیل سالها دوستی و صمیمیت از دانشگاه!

در این زمینه نه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، بلکه نمایندگان مجلس هستند که باید توضیح دهند که در پاسخ به سخنان فیاض چگونه قانع شده اند تا نقش زاکانی در معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را رد کنند. سوال جدیدی که باعث شد به سراغ این نمایندگان برویم و از آنها درباره این جلسه و آنچه بین وزیر پیشنهادی و نمایندگان مطرح شده است بپرسیم.

محمدرضا احمدی که به عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس درباره توضیحات قانع کننده وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صحبت کرد و تاکید کرد: با توجه به توضیحات وزیر پیشنهادی، معرفی وی به عنوان گزینه وزارتی هیچ ارتباطی با روابط وی با وزارت آموزش و پرورش ندارد. شهردار تهران.» یک بار با وزیر پیشنهادی جلسه داشتیم و در جلسه آینده بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.» وی در پاسخ به سوال اعتماد گفت.

نماینده اصلی مجلس یازدهم در پاسخ به اینکه آیا سوال مشخص درباره رابطه گزینه پیشنهادی با شهردار تهران همچنان مطرح است، گفت: در این زمینه نمایندگان از وی سوال کردند. در پاسخ آقای فیاضی علاوه بر توضیح درباره روابطشان و اینکه سال‌هاست با آقای زاکانی می‌شناسم و رابطه‌شان ربطی به این ازدواج خاص ندارد، تاکید شد که آقای زاکانی نقشی در معرفی ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی نداشته است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سؤال دیگر اعتماد مجلس و نمایندگان تا چه اندازه سخنان وزیر را پذیرفته اند، افزود: همچنان در حال بررسی ابعاد مختلف جمع بندی هستیم و ما آیا وزیر پیشنهادی در روزهای آتی نظر خود را دارد اما در این خصوص وزیر پیشنهادی علاوه بر توضیحاتی که عرض کردم در حضور نمایندگان سوگند یاد کرد که آقای زاکانی نماینده ایشان و شخص دیگری نبوده است. او را به این عنوان به ریاست جمهوری معرفی کرد». احمدی البته در پاسخ به اینکه چه کسی فیاضی را به ابراهیم رییسی معرفی کرده است، گفت: نمایندگان در این زمینه سوالی نپرسیدند و نام کسی را ذکر نکردند.

اما این تنها دیدگاهی نیست که از سوی حامیان و حامیان احتمالی وزیر پیشنهادی دنبال می شود. وی که دیروز یکی دیگر از نمایندگان مجلس در این باره اظهار نظر کرد و با بیان اینکه «رابطه خانوادگی مسئولان عیب نیست»، گفت: اینطور نیست، اگر یکی از اعضای خانواده یکی از مسئولان باشد، نقص دارد و نباید اقدام کند. ; جواد نیکوبین در گفت و گو با پایگاه خبری-تحلیلی «عصر ما» در این خصوص گفت: «این نه نقطه منفی در سبد گزینه پیشنهادی است و نه نکته مثبت. مجلس باید دستور کار و گزینه پیشنهادی را بررسی و در مورد آن تصمیم گیری کند.

وی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خانواده آقای رییسی نیست. آقای زاکانی که عضو هیأت وزیران نیست، در سایر بخش‌های دولت فعالیتی ندارد. بنابراین نمی تواند در اجرای این گزینه پیشنهادی خللی ایجاد کند.»

بالاخره مسعود فیاضی چند روز دیگر فرصت دارد تا ابهامات این حواشی را برطرف کند و البته اگر بتواند آن حاشیه خاص و البته سایر حواشی را که طی روزهای اخیر مسیر او را به سمت وزارتخانه ناهموار کرده است، برطرف کند. ، احتمالاً به دلیل مطابق با مجلس یازدهم و دولت سیزدهم ممکن است سکان وزارت آموزش و پرورش را در دست بگیرد. با این حال باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی می افتد و چه سرنوشتی در انتظار او به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

دیدگاهتان را بنویسید