مخالفت تیم آموزشی به رهبری حاج بابای علیه وزارت فیاضی

مخالفت تیم آموزشی به رهبری حاج بابای علیه وزارت فیاضی

معرفی داماد علیرضا زاکانی شهردار تهران و کاندیدای پوشش خبری انتخابات 1400 برای تصدی وزارت آموزش و پرورش مقاومت های زیادی را در شبکه های اجتماعی و همچنین در بین انجمن های صنفی معلمان و معلمان برانگیخت. فعالان سیاسی اما در نهایت این مردم یا معلمان نیستند که وزیر آموزش و پرورش را تعیین می کنند، بلکه نمایندگان مجلس انقلاب هستند که هر کدام بسته به معیارهای دیگر در مجلس نمایندگان رای می دهند. به هر حال فیاضی از اعضای تاثیرگذار مرکز پژوهش ها در همان مجلس بود و نمایندگان به منویات وی به عنوان طرح دفاعی رای مثبت دادند.

دوری مجلس از افکار عمومی به این معنا نیست که فیاضی در مجلس یازدهم وضعیت خوبی دارد و می تواند به راحتی از نمایندگان رای اعتماد بگیرد. در اولین روز معرفی نامه وی به مجلس، تعداد زیادی از نمایندگان مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی دوم آموزش و پرورش فراخوان دادند.

همه می دانند که یکی از گزینه های جدی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت ابراهیم رئیسی حمیدرضا حاجی بابایی است که زمانی وزیر آموزش و پرورش بود. حاجی بابای که زمانی از چهره های معتدل و از اعضای حزب اعتدال و توسعه بود، در سال 1363 به صف اصولگرایان پیوست و به یکی از چهره های مورد اعتماد جریان تبدیل شد. در مجلس دهم رهبری جریان رادیکال در فراکسیون انقلاب را برعهده گرفت، اما با حضور انقلابیون جدید حاجی بابایی به تدریج از رهبری اصولگرایان کنار رفت، اما به هر حال حوزه آموزش و پرورش حوزه حمیدرضا است. حاجی بابای به وزیر پیشنهادی رای اعتماد داد.

بر اساس آمار منتشر شده در سال 98، 32 فرهنگ از جمله معلمان و مدیر آموزش و پرورش وارد مجلس شده اند. اگر حاجی بابایی همه این ارقام را با خود آورده است، تنها ۱۱ درصد از کل آرا علیه فیاضی وجود دارد، بنابراین مخالفان داماد زاکانی باید گروه های دیگری را نیز با خود همراه کنند. اما گروه های دیگر چه کسانی هستند؟

مخالفت دوم؛ تیم کالیباف
اگرچه رئیس مجلس همچنان در تلاش است چهره بی طرفی نشان دهد، اما همه می بینند که انقلابیون با چه سرعتی از رئیس مجلس گذشتند. اگر یک سال پیش همه شبکه های تلویزیونی اغلب تصاویر سفرهای کشوری کلیباف را پخش می کردند، حالا نوبت رئیس و مخبر و اژه ای است و دیگر جایی برای سردار کلیباف باقی نمی ماند.

کلیباف به خوبی می داند که چگونه جریان نزدیک به زاکانی، لاریجانی را از ریاست مجلس به خانه فرستاد و اکنون نگران است که با افزایش نفوذ زاکانی، قدرت تیم زاکانی کاهش یابد. اتفاقی که در شهرداری تهران افتاد و زمانی که حامیان کلیباف بر سر مدیران سابق شهرداری مانند مازیار حسینی، محسن پیرهادی و هابیل درویش به توافق رسیدند، چگونه معترضان و شهدا بازی را به هم زدند و حتی قانون را تغییر دادند تا زنی تهدید به آوردن ساختمان به بهشت ​​شود.

از صفحات اجتماعی نیروهای سیاسی نزدیک به کلیباف مشخص است که در حال حاضر نزدیکان سردار خوشحالی به مسعود فیاضی نشان نداده اند. یکی از این کاربران نوشت: «کلیباف وقتی فیش وزارت آموزش و پرورش مسعود فیاضی را خواند، نمایندگان همان را به نشانه مخالفت (دو در دو) گفتند. فکر می کنم هنوز فرصتی برای ریاست جمهوری وجود دارد. در این سطح از مخالفت، آموزش و پرورش فقط در مجلس سازماندهی نمی شود. “امیدوارم تصمیم گیرندگان بفهمند!”

البته نمایندگان دیگری هم هستند که اتفاقاً به زاکانی نزدیک هستند، اما آنها را منتقد سرسخت فیاضی می دانند. این نمایندگان همچنین تأثیر زیادی بر صدای دیگران دارند. از جمله میتبی ذوالنوری از اعضای جبهه پایداری بود که علناً درباره انتخاب فیاضی به ابراهیم رئیسی هشدار داد: باید در بدنه این وزارتخانه شادی ایجاد شود و در مجلس از آن استقبال شود یا در خود وزارتخانه گزینه باشد. ، زیرا فرهنگیان ارائه غیر از بدنه آن وزارتخانه را توهین و تحقیر خود می دانند. «ما گزینه های بسیار قوی داریم و از شما انتظار نمی رفت که چنین فردی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی کنید.

گروه سوم مخالفان فیاضی; تیم مستقل
معدود نمایندگان مستقل باقی مانده مجلس نیز با مسعود فیاضی مخالف هستند. به عنوان مثال رحیمی جهان آباد در صفحه توئیتر خود نوشت: معرفی فیاضی به عنوان وزیر آموزش و پرورش با این تجربه، توهین آشکار به هزاران فرهنگ فرهنگی، متفکر و توانمند ایرانی است. من قطعا با وزارت او مخالفت خواهم کرد.» البته او تنها نماینده ای است که در شبکه های اجتماعی مخالفت خود را اعلام کرد.

طرفداران فیاضی چه کسانی هستند؟
البته مسعود فیاضی تنها نیست. بازوی رسانه ای اصولگرا به حمایت همه جانبه از او برخاست. فارس، تسنیم، مهر، جوان آنلاین و… هیچ انتقادی از فیاضی منتشر نکردند تا او مطمئن شود که از حمایت رسانه های جبهه انقلاب برخوردار است. زمانی که ویرایش مدرک تحصیلی او منتشر شد، ایسنا اعلام کرد که آگهی مفصلی برای او منتشر کرده و از بلاتکلیفی مدرک فیاضی و اجاره خانواده اش با علیرضا زاکانی نوشته است. نقش فارس و تسنیم از ابتدا مشخص بود و آنها از حامیان سرسخت دولت بودند. هر اتفاقی بیفتد این روند ادامه دارد و با این حال در گزارش های خود می نویسند فیاضی مورد حمایت نیروهای جبهه انقلاب است و مخالفانش از اصل و تجربه و برنامه او بی اطلاع هستند.

تیم نظامی
به گزارش رویداد۲۴، آشکارا حمایت نظامی از مجلس بزرگترین حمایت از فیاضی است. حضور پرتعداد چهره های نظامی در استان های کشور نشان داده است که اکثر انتصابات در دولت روحانی با هماهنگی کامل فرماندهان و فرماندهانی که علاقه شدیدی به تأثیرگذاری بر روابط سیاسی دارند صورت می گیرد و فیاضی فرصت پرورش را برای آنها فراهم می کند. برای ارائه و ترویج.

تیم روحانیت
فیاضی پس از شهادت محمدجواد باهنر و 40 سال بعد، وزارت آموزش و پرورش را به روحانیت بازگرداند. او اگرچه لباس روحانیت را بر تن نکرده است، اما بیشتر دوره آموزشی حوزوی خود را گذرانده و با روحانیون مجلس رابطه خوبی دارد.

رفقای تهدید
رحیمی جهان آبادی تنها نماینده‌ای است که در مخالفت با فیاضی توئیت می‌کند و مالک شریعتی تنها نماینده‌ای است که مرتب از فیاضی در شبکه‌های اجتماعی حمایت می‌کند. ملک شریعتی نزدیک ترین چهره به زاکانی در مجلس است و در حمایت از فیاضی نیز پرچم را در دست داشت. وی در صفحه توئیتر خود با اشاره به توبیخ رهبری مجلس نهم اصولگرایان در دوران مخالفت احمدی نژاد، از اختلاف بین نمایندگان انتقاد کرد و سعی کرد داماد دوستش را به وزارت آموزش و پرورش بیاورد.

برخی از نمایندگان به عنوان هشداری به ابراهیم رئیسی خواستار رای عدم اعتماد به فیاضی به دلیل عدم کارآمدی وزرای جوان معرفی شده هستند. اما بسیاری دیگر از نمایندگان مجلس می گویند با توجه به زمان اندک باقی مانده برای معرفی گزینه بعدی و رویه اولیه معرفی چهره های داستان کوتاه، شانس کمی برای رای دادن به فیاضی وجود دارد. سه شنبه آزمون مهمی برای دولت ابراهیم رئیسی است.

دیدگاهتان را بنویسید