نشست مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه با حضور رئیس دفتر رهبری/ قرائت پیام رهبری از گلپایگانی: یکی از ضعف های ما در رابطه با دستگاه های اطلاعاتی نبود. تفاهم بین آنها گروه

نشست مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه با حضور رئیس دفتر رهبری/ قرائت پیام رهبری از گلپایگانی: یکی از ضعف های ما در رابطه با دستگاه های اطلاعاتی نبود. تفاهم بین آنها گروه

جلسه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و برخی از مقامات کشوری و لشکری ​​برگزار شد.

نشست مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و هم افزایی و تقریب بین دو نهاد انقلابی در مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی در 4 خرداد 1402 در جوار بارگاه ملکوتی ثمین الحجج علی بن موسی الرضا (علیه السلام) با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایقانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و برخی مقامات کشوری و لشکری ​​برگزار شد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان پیام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تاکید بر موضوع اطلاع رسانی و لزوم تفاهم بین دو نهاد و نیز در این دیدار سخنرانی کرد. بر تعامل و همدلی بیشتر وزارت اطلاعات و سپاه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد.

پیام مقام معظم رهبری: «مسئله اطلاع رسانی یکی از مسائل مهم کشور است و یکی از نقاط ضعف ما در رابطه با دستگاه های اطلاعاتی عدم تفاهم بین این گروه هاست. اگر مردم بخواهند در راه خدا بجنگند، جهادشان این است که این درک را در همه سطوح اعمال کنند. امروز اگرچه در رأس این دو نهاد تفاهم جدی وجود دارد، اما تلاش واقعی تحقق این همکاری و تفاهم در همه سطوح است.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین خطیب وزیر اطلاعات نیز این دیدارها را مقدمه ای برای اجرای دستورات فرماندهی معظم کل قوا و ایجاد همدلی، هم افزایی، مشارکت، همفکری، همسویی، هماهنگی و حرکت و وحدت یکپارچه دانست. اقدام در مجموعه دو سازمان اطلاعاتی موثر و نقش آفرین، استحکام داخلی نظام و برقراری امنیت پایدار را معرفی کرد.

وزیر اطلاعات گفت: ما (جامعه اطلاعاتی) وظیفه داریم با اشتراک گذاری، با همسویی، با وحدت عمل جدی برای مقابله با استکبار رزمی ترکیبی و ایجاد اطلاعات اولیه و مؤثر اطلاعاتی از مردم، توانمندی های خود را ارتقا دهیم و تلاش کنیم. مقابله با هر آنچه منشأ و برنامه ریزی همه جانبه دشمنان علیه این نظام و انقلاب است.

رئیس شورای هماهنگی اطلاعات با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال در حرم مطهر رضوی در خصوص تصمیم دشمن برای تغییر شخصیت جمهوری اسلامی آفرود: اگر دو دستگاه اطلاعاتی می تواند به یک انسجام واحد در تمامی حوزه ها و فعالیت های مختلف و شرایط جغرافیایی و موضوعی دست یابد. قطعاً در تحقق ایران قدرتمند، مهار تورم و رشد تولید و ایجاد امید و نشاط در کشور و مطالبات نظام و آنچه دولت برای افزایش توان خود نیاز دارد، موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.

در ادامه سرلشکر پاسدار سلامی فرمانده کل سپاه با اشاره به صلابت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: از حصار سیاسی عبور کرده ایم. از میدان محاصره اقتصادی گذشتیم. ما قدرت امنیتی خود را بازیافته ایم. ما به عنوان یک عنصر فعال در نظام بین الملل ایفای نقش می کنیم و شعاع نفوذ قدرت سیاسی ما از منطقه فراتر رفته است.

وی افزود: راهبرد امروز دشمن این است که فضای امنیتی را به عنوان میدان نبرد انتخاب کند. ما با استعداد و ظرفیت فروپاشی نظام‌های بزرگ با قدرت برنامه‌ریزی و قدرت وحدت، بر همه بحران‌های سختی که بر ما تحمیل شده غلبه کرده‌ایم.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: نظام سیاسی برای دیدن نیاز به دو چشم دارد. من معتقدم وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه دو چشمی هستند که باید تصویر ارائه کنند تا نظام دچار آستیگماتیسم سیاسی نشود. اگر می خواهیم کارهایمان برکت داشته باشد، راه باید مستقیم باشد.

سردار شیرازی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم وجود دو سازمان نظامی در کشور اشاره و تاکید کرد: ساختار اطلاعاتی کشور بر اساس نیاز کشور شکل می گیرد. امروز که دشمن با تمام توان، ابزار، استراتژی و اتحاد با سایر کشورها علیه جمهوری اسلامی قیام کرده است. همچنین با بسیج و به کارگیری تمام توان، انگیزه و همدلی سازمان و مردم آماده ایم تا از هرگونه دسیسه و شورش دشمن جلوگیری کنیم. این پیشگیری باید به طور کامل با نخبگان اطلاعاتی کار کند و آمادگی لازم و اقدام به موقع را ایجاد کند.

سردار کاظمی رئیس سازمان اطلاعات سپاه با تاکید بر اینکه فلسفه برگزاری این جلسه تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب است گفت: امروز انسجام، وحدت و کارآمدی از نقاط اقتدار ماست. . هر قدمی که برای تضعیف این نگاه برداشته می شود، اگر عمدی باشد، آگاهانه پا به پای دشمن گذاشته ایم و اگر ناخواسته، سهل انگارانه پا به پای دشمن گذاشته ایم.

وی با تاکید بر هم افزایی و همکاری بیشتر دستگاه های اطلاعاتی تاکید کرد: تعامل و همکاری با یکدیگر را یک رسالت و وظیفه دینی می دانیم. باید از حوزه تعامل و هم افزایی عبور کنیم، این کف کار است. ما باید به سقف مطلوب برسیم و آن اقدام مشترک، مأموریت مشترک، هدف مشترک و تشکیل یک قرارگاه عملیاتی مشترک است.

احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز با تاکید بر اینکه وحدت و یکپارچگی بالاتر از نتیجه وحدت است، تاکید کرد: برای این کار دو مقدمه نیاز است. اول، یک استراتژی یکپارچه، دوم، اتصال و یکپارچه سازی سیستم ها، یکی از ابزارهای دستیابی به یک استراتژی یکپارچه، دانش عمومی است. ما برای دستیابی به یک استراتژی مشترک نیاز به درک مشترک داریم.

احمدیان در نهایت تاکید کرد: ما توانایی مقابله با اشتباهات احتمالی دیگری را نداریم. ما باید بسیج شویم و بتوانیم یک استراتژی واحد ایجاد کنیم انشاالله.

احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن، برگزاری جلسات مشترک را بسیار ارزشمند می داند که باعث ناراحتی دشمن می شود. در این جلسات نیروها دور هم جمع می شوند و یک وحدت ایجاد می کنند که کار خوب اطلاع رسانی است، این وحدت.

در این جلسه سخنرانان با اشاره به افزایش همکاری دستگاه های اطلاعاتی در دولت مردمی، از اقدامات دولت انقلابی آیت الله رئیسی حمایت کردند و آمادگی خود را برای کمک بیشتر در حل مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی اعلام کردند.

دیدگاهتان را بنویسید