فرهنجی ها موافق وزیر شدن مسعود فیاضی نیستند

فرهنجی ها موافق وزیر شدن مسعود فیاضی نیستند

آموزش و پرورش یکی از وسیع‌ترین و طولانی‌ترین وزارتخانه‌هایی است که تقریباً همه افراد در یک زمان مستقیماً با آن در امر آموزش کودکان مشارکت داشته یا دارند و از این رو در کشورهای پیشرفته نظام آموزشی مطابق با مدرن‌ترین روش‌ها و ابزارها مدیریت می‌شود. حضور کارشناسان

نظام آموزش و پرورش و نظام آموزشی کشور ما همواره با بحران هایی مواجه بوده است که یکی از مهمترین آنها مشکلات اقتصادی و معیشتی شاغلان در این نظام بزرگ است.وزارتخانه ای حساس می خواهد بر بحران ها بیفزاید و بر بحران ها بیفزاید. وزارت آموزش و پرورش با جمعیت بیش از 16 میلیون نفر در بن بست؟

در نظام آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش با کاستی های زیادی در حوزه آموزشی، محتوای دوره و کمبود معلم مواجه هستیم، در حالی که به گفته بسیاری از کارشناسان فردی (مسعود فیاضی) به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شده است. و باید رئیس این وزارتخانه باشد که با معاون وزیر یا مدیر آموزش و پرورش یک شهرستان نیست و قطعا انتخاب چنین فردی اشتباه است.

فرهنجی ها موافق وزیر شدن مسعود فیاضی نیستند
محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان استان تهران در گفت و گو با جامعه 24 درباره تصویر مسعود فیاضی از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و دلایل عدم صلاحیت وی اظهار داشت: آموزش و پرورش باعث شده تا فرهنگیان بر سر تصدی این وزارتخانه اختلاف نظر داشته باشند. آموزش و پرورش

وی ادامه داد: باید این نکته را در نظر بگیریم که نه آقای فیاضی، نه آقای بگلی و نه حتی وزرای آموزش و پرورش در دولت های گذشته مانند بطحایی، حاجی میرزایی، حاجی بابای و احمدی و… نمی توانند کارنامه خوبی کسب کنند. وزیر آموزش و پرورش و در عمل تغییری در نظام آموزشی کشور ایجاد نکرد، در این شرایط خاص هنوز هم وزارت معارف و آموزش عمومی موضوع اصلی دولت فعلی نیست.

حبیبی افزود: نگاه همه دولت ها حداقل در سه دهه اخیر به آموزش و پرورش مبتنی بر بنگاه مصرفی است و هرکس وزیر آموزش و پرورش شود تا زمانی که چنین نگاهی تسهیل نشود، تحول در آموزش و پرورش صورت می گیرد. می افتد زیرا با توجه به مشکلات عدیده ای که در آموزش و پرورش وجود دارد اعم از ساختاری و بودجه ای و اعتراضات گسترده معلمان به وضعیت معیشتی که واقعاً درست است و اکنون اکثریت قریب به اتفاق معلمان زیر خط فقر رسمی زندگی می کنند می گویند اگر آقای فیاضی وزیر شد، هیچ کاری نمی کرد.

انتخاب فیاضی محصول کدام گرایش است؟
وی گفت: نکته این است که اگر دولت‌هایی که روی کار آمدند به خواسته معلمان توجه می‌کردند، شاید وزیر منتخب می‌توانست کشتی را به سلامت به مقصد برساند، اما هیچ‌کدام از دولت‌ها این مسیر را طی نمی‌کردند. آنها این کار را نکردند و انتخاب وزرایی که معرفی شدند نه بر اساس شایسته سالاری، بلکه بر اساس دعواهای سیاسی، جناحی و گانگستری بود و آقای فیاضی نیز محصول این جریان است و مشخصا اختیاری برای تصدی وزارتخانه ندارد. آموزش -احتمالاً شرکت در این امر موفق نخواهد بود.

وی تاکید کرد: کانون صنفی معلمان هیچ گاه وارد بحث انتخاب وزیر به عنوان نمونه نبوده و هیچ گاه نتوانسته است قبل از انتخاب وزیر پیشنهادی را تایید یا رد کند و همیشه از این موضوع پرهیز کرده است، بلکه همه. زمانی که او وزیر شود، خواسته های ما به قوت خود باقی خواهد ماند و از این رو از تمام اقدامات و روش هایی که معلمان را برای تحقق خواسته هایشان کمک می کند، استفاده خواهیم کرد.

نمایندگان مجلس در رای اعتماد در مسیر درستی هستند!
به گزارش جامعه 24، در کشور ما افراد تحصیلکرده و با تجربه قابل اعتماد در زمینه آموزش و پرورش وجود دارند. حال با این افراد چرا باید فردی را انتخاب کرد که نه سابقه مدیریتی داشته باشد، نه تجربه حرفه ای در آموزش و پرورش داشته باشد و نه اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشد؟

مسعود فیاضی در حوزه علمیه تحصیل کرده و دارای مدرک لیسانس عمران است و با وضعیت تحصیلی و تجربه علمی در مقامی نیست که به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شود، فردا انجام می شود، باید راه درست را انتخاب کنند. این موضوع جدای از توجه به نسبت فامیلی این مرد با شهردار فعلی تهران است که موضوعی جدی است!

مهمترین خصوصیتی که وزیر آموزش و پرورش باید داشته باشد
از سوی دیگر وزیر آموزش و پرورش باید ویژگی ها، قابلیت ها و توانایی های متعددی داشته باشد و در کنار آن مدیری با ایده های بزرگ باشد. عده ای تصور می کنند مسعود فیاضی با توجه به اینکه تجربه و تخصص ندارد و حتی مدیر یک دبستان کوچک هم نبوده، قطعاً از اندیشه های کلان بی بهره است و قادر به حل مشکلات این نظام نیست. پیش از این روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی در این باره نوشته بود: این فرض وجود دارد که بی توجهی به آن می تواند خسارات زیادی به کشور وارد کند و آن این است که در وزارت آموزش و پرورش شرط مدیر مدرسه داشتن پنج سال تدریس است. سابقه و سه سال معاونت پس چطور ممکن است فردی که تمام مراحل آموزشی را طی نکرده، وزیر شود؟

دیدگاهتان را بنویسید