مسئولان با چیدمان عمارت شهر الوند موافق نیستند/ بنای قاجاریه نفس می کشد

عمارت شهر الوند که در روزهای اخیر توسط خبرنگار صبح قزوین پیگیری شد; از جمله مکان های تاریخی است که نام و نشان تاریخی آن گم شده و اکنون به پاتوق معتادان تبدیل شده است.

طی پیگیری هایی که از میراث فرهنگی استان داشتیم، مدیران این سازمان مدعی شدند که این ملک تاریخی متعلق به اهدایی است و میراث فرهنگی تنها وظیفه نظارت بر این محدوده را بر عهده دارد. جزئیات این پیگیری را می توانید در لینک زیر بخوانید.

خبرنگار صبح قزوین به بررسی موضوع صدقات استان می پردازد. حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی، مدیرکل کمک های خیریه و امور خیریه استان با بیان اینکه از وضعیت این خانه تاریخی در شهر البرز اطلاعی نداشتم، کسب اطلاعات در این زمینه را به وکیل این واقفان ارجاع داد. زمین ها

بهروز حاج محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ; وی با اشاره به کمبود اعتبار برای خانه تاریخی اربابی شهر الوند گفت: متأسفانه خیریه به وضعیت این خانه رسیدگی نکرده و این مکان در حال تخریب است.

وی افزود: با وجود اینکه بودجه ای برای عمارت در نظر گرفته نشده است، اما به دنبال تامین اعتبار برای مرمت و نگهداری این مکان هستیم.

این وکیل املاک و زمین گفت: اداره اوقاف چندین بار اقدام به جذب پیمانکار کرده است اما به دلیل ریسک بالای این خانه، سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری ندارند.

تعیین و تعیین تکلیف ترکه برای 6 ماه آینده

حاج محمدی با بیان اینکه تا 6 ماه آینده می توان هدف خانه اربابی را مشخص کرد، ابراز داشت: اکنون با رایزنی های انجام شده برخی ارگان های دولتی قول رسیدگی به وضعیت این خانه را داده اند.

وی تصریح کرد: خانه اربابی تنها مکان تاریخی زیر نظر واقفان متضرر نیست و اکنون شاهد وقوع چنین حادثه ای برای برخی از اماکن تاریخی هستیم.

این وکیل اهدایی به عدم وحدت نظر درباره املاک الوند اشاره کرد و گفت: سازمان میراث فقط با در اختیار گرفتن ملک آمادگی حمایت همه جانبه را دارد و این باعث اختلاف نظر شده است.

حاج محمدی در پایان تاکید کرد: اگرچه تا ماه های آینده نمی توان انتظار شنیدن اخباری از وضعیت املاک را داشت، اما اوقاف تمام تلاش خود را برای رفع این وضعیت انجام می دهد.

به گزارش صبح قزوین؛ با توجه به اینکه تعداد محدودی آثار تاریخی در شهر الوند وجود دارد، مسئولان باید وضعیت عمارت و سایر اماکن تاریخی آسیب دیده از این آفت را جدی بگیرند، زیرا آثار تاریخی نشان دهنده هویت جوامع در این شهر است. منطقه و می تواند به طور جدی به رشد صنعت گردشگری کمک کند.شهر را مفید بسازد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید