احیای بنای تاریخی برای توسعه اقتصادی و اشتغال/ 2 بنای تاریخی سبزوار به بخش خصوصی واگذار می شود


ساعت: 09:19
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907238

برآبادی گفت: دو کاروانسرا در روستاهای مهر داورزن و زعفرانیه سبزوار از طریق صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن برآبادی، رئیس پایگاه میراث شهر تاریخی سبزوار در گفتگو با صبح توس؛ وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ظرفیت ها در فضاهای تاریخی و گردشگری ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم است، افزود: با واگذاری این بناهای تاریخی به بخش خصوصی، علاوه بر مرمت و احیای آنها، اشتغال و توسعه نیز فراهم می شود. گردشگری تضمین شده است.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذار برای احیا و فعال سازی مناطق گردشگری بسیار مهم است، افزود: روند برگزاری مزایده این دو کاروانسرا بر اساس ضوابط مشخص به منظور احیا، مرمت و بهره برداری توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال انجام است. یک ردیف روزانه

برآبادی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این دومکان گفت: این دو کاروانسرا تاریخی در مسیر جاده ابریشم و جاده تهران – مشهد از زیباترین کاروانسراهای مسیر هستند که با ورود سرمایه‌گذار خصوصی امکان فراهم کردن آنها فراهم می‌شود. فرصتی برای احیا، مرمت و جذب گردشگران بیشتر

رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: سال گذشته کاروانسرای مهر و مزینان داورسن به همراه کاروانسرای زعفرانیه سبزوار توسط جمعی از ارزیابان یونسکو برای ثبت در فهرست میراث جهانی بازدید شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید