خسارت گرمایی به باغات پسته سبزوار/ کاهش ۱۵ درصدی تولید پسته سبزوار


ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902022

امانیان گفت: گرمای شدید تابستان و شروع خشکسالی به حدود 15 درصد از پسته کاران این شهرستان خسارت وارد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در گفت و گو با صبح توس؛ وی افزود: افزایش دمای هوا در زمان تلقیح شکوفه های پسته و شدت گرما در فصل تابستان باعث کاهش 15 درصدی تولید پسته در شهرستان سبزوار شد.

وی با بیان اینکه میزان برداشت امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، تصریح کرد: با پایان یافتن فصل برداشت پسته بیش از 2 هزار تن محصول از باغات شهرستان سبزوار جمع آوری شده که بیشتر آن در مرکز قرار دارد. بخش

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: سطح زیر کشت باغات پسته سبزوار در سال گذشته 5 هزار و 200 هکتار بود و با استقلال اداره جهاد کشاورزی ششتمد، سبزوار اکنون 3 هزار و 200 هکتار باغ پسته دارد که 2 هزار و 20 هکتار آن زیر کشت است.

وی افزود: با توجه به افزایش سطح زیرکشت پسته در سال های اخیر، توسعه مراکز فرآوری پسته در سبزوار ضروری است چرا که حدود 70 درصد این محصول به صورت خام از این شهرستان صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: در حال حاضر 13 واحد فرآوری پسته در سبزوار مشغول به کار هستند که علاوه بر فرآوری محصول پسته اشتغال خوبی نیز ایجاد کرده است.

امانیان با اشاره به مقاوم بودن و کم آب بودن پسته افزود: از مهمترین ارقام پسته می توان به کله قوچی سبزواری، اوحدی، سپید فیض آباد، اکبری و فندگی اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید