سرمازدگی بهاره به 172 هزار هکتار از باغات استان خسارت زد/ بیش از 70 درصد باغات پسته کرمان بر اثر سرمای امسال تخریب شد.


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820008

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بلند کرد؛

محمد حیراندیش با بیان اینکه بیش از 70 درصد باغات پسته استان کرمان بین 25 تا 80 درصد خسارت دیدند، گفت: سرمای بهاری امسال 50 درصد محصول پسته را از بین برده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد حیراندیش در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص خسارت سرمازدگی به باغات گفت: سرمای بهاری به 172 هزار هکتار از باغات استان کرمان خسارت وارد کرده که از این میزان 154 هزار هکتار مربوط به باغات پسته و مابقی درختان بادام، گردو و هسته دار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه بیش از 70 درصد باغات پسته استان کرمان بین 25 تا 80 درصد خسارت دیده است، گفت: سرمای بهاره امسال 50 درصد محصول پسته را از بین برد.

وی ادامه داد: حدود 11 هزار میلیارد گوجه فرنگی در باغات پسته و بیش از یک میلیارد تن در باغات گردو، بادام و سنگ خسارت دید.

حیراندیش گفت: برای جبران خسارت باغداران جلسه ای با حضور نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، معاون امور باغبانی، معاون برنامه ریزی، مدیرکل امور باغبانی برگزار شد. صندوق كمك كشاورزي توليدكنندگان و مديركل كشاورزي بانك تشكيل و تصميمات لازم براي حمايت از باغداران آسيب ديده اتخاذ شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: به منظور جبران خسارت باغداران، کمک های معقولی برای اصلاح و پرورش باغات به کشاورزان پرداخت می شود و تسهیلاتی برای بازپرداخت وام به باغداران و باغات بیمه شده دریافت می شود. خسارت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید