100 هزار هکتار در استان مرکزی مشمول آبیاری بهاره است/ 30 درصد باغات استان از سرمای بهاره آسیب کامل دیده است.


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823584

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مرکزی:

زاهدی گفت: محصولات بهاره استان مرکزی عمدتاً سیب زمینی، چغندر، ذرت علوفه ای، یونجه، کنجد و آفتابگردان است که با توجه به وسعت سطح زیر کشت ذرت علوفه ای در مجموع حدود 100 هزار هکتار زیر کشت بهاره خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; به دلیل استان مرکزی کاشت بهاره کاشت بهاره از اوایل اردیبهشت ماه در این استان آغاز می شود و تا اواسط مرداد ماه ادامه دارد و سیب زمینی، چغندر قند، حبوبات، ذرت علوفه ای و سبزی و سبزی از محصولات استراتژیک کشت بهاره در استان هستند. .

100 هزار هکتار کشت بهاره در استان مرکزی/ کشت هندوانه در اراضی خارج از حریم آب شرب ممنوع است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان مرکزی در خصوص سطح کشت بهاره در استان مرکزی گفت: محصولات بهاره عمدتاً سیب زمینی، چغندر، ذرت علوفه ای، یونجه و کمی کنجد و آفتابگردان است که با توجه به سطح زیر کشت ذرت قابل توجه است. علوفه قابل توجهی است. «همچنین حدود 100 هزار هکتار کشت آبی بهاره خواهیم داشت.

وی در خصوص ممنوعیت کشت هندوانه افزود: کشت هندوانه در اراضی خارج از سطح آب شرب ممنوع است. در صورتی که آب به اراضی دیم منتقل شود ولی کشت در اراضی دارای منابع آب شرب ممنوع باشد اما خدمات یارانه ای و سهمیه بندی شده باشد. به هندوانه مخصوصاً مناطقی که زیر پلاستیک کاشته شده اند کود داده نمی شود.

30 درصد از باغات استان در سرمای بهاری آسیب کامل دیدند / برآورد خسارت 600 میلیارد تنی

معاون موتور بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان مرکزی در خصوص خسارت سرمای بهاری در باغات استان ها نیز گفت: از 70 هزار هکتار باغات استان مرکزی 25 تا 30 درصد به دلیل سرمازدگی بهاره آسیب کامل می بیند. 600 میلیارد تن برآورد شده است.

شایان ذکر است امسال نیز مانند سال های گذشته باغات استان مرکزی در بیشتر مناطق زودتر کاشته شد اما در روزهای ابتدایی سال جدید حداقل دمای هوا به ویژه در مناطق سردسیر مرکزی به زیر صفر درجه رسید. منجر به یخ زدن گل های درختان شد و خسارت قابل توجهی به باغ ها وارد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید