نرخ ارز بالای پسته قم/ بیش از 70 درصد پسته قم صادر می شود


ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898158

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم مطرح کرد؛

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه 140 هزار هکتار از باغات قم به کشت پسته اختصاص دارد، گفت: بیش از هفتاد درصد پسته قم از طریق تهران و اصفهان صادر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسلم ابراهیمی مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا گفت: 14 هزار هکتار از باغات استان قم به پسته اختصاص دارد که از این میزان 7 هزار هکتار به مرحله باردهی رسیده و مابقی 7 هکتار است. هزار هکتار نهال است.

وی ادامه داد: تولید پسته در قم امسال بالغ بر 8 هزار تن است که عمده مناطق پسته کاری قم مناطق دشتی مانند جاده قم تهران، جاده کاشان، روستاهای قمرود و کناوات و بخشی در جعفریه است. ، احمد آقایی، کله قوچ فندقی و درصد کمی از پسته عباسعلی.

ابراهیمی تصریح کرد: یکی از سیاست های جهاد کشاورزی استان قم این است که با توجه به شرایط و خاک که اکثرا شور است، توسعه کشت پسته در سال های اخیر افزایش یافته و نزدیک به 14 هزار هکتار از 24 هزار سطح باغی. در استان محصولات زراعی به کشت پسته اختصاص یافت

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان قم افزود: حدود 20 تا 30 درصد پسته تولیدی استان قم در داخل استان مصرف می شود و مابقی برای صادرات به استان های تهران و کرمان ارسال می شود و پسته قم از طریق آن بسته بندی و صادر می شود. دو استان خواهد بود

وی در پاسخ به این سوال که چرا پسته از خود استان صادر نمی شود؟ وی بیان کرد: پایانه صادراتی سلفسگان در قم وجود دارد و وی برای صادرات پسته اعلام آمادگی کرده است، اما هیچ کسب و کاری در قم وجود ندارد که در این زمینه فعال باشد.

ابراهیمی افزود: کیفیت پسته قم خوب و ممتاز است. امیدواریم با افزایش تولید بتوانیم بازار صادراتی خوبی را برای این محصول در سال های آینده تضمین کنیم.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: توسعه باغات پسته در قم نزدیک به دو دهه است که آغاز شده است و اکثر باغات پسته استان جوان هستند و میزان تولید قطعا افزایش یافته و به 4 عدد خواهد رسید. یا 5 برابر تولید پسته فعلی در استان. و باید در صنایع بسته بندی و صنایع تبدیلی صادرات سرمایه گذاری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید