7 کارخانه فعال پسته رشتخوار را فرآوری می کنند/ 15000 تن محصول پیش بینی شده پسته در رشتخوار


ساعت: 08:34
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1895985

رونق باغداری و افزایش راندمان محصول پسته در رشتخوار با روش های نوین کشاورزی انجام می شود که پیش بینی برداشت 15 هزار تن پسته و بهره مندی از 11 هزار و 500 هکتار از باغات پسته این شهرستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; پسته در چند سال گذشته یکی از مهمترین محصولات کشاورزی رشتخوار بوده است که علاوه بر افزایش چشمگیر سطح زیر کشت، ورود پسته مرغوب به رشتخوار این شهرستان را به یکی از قطب های تولید پسته در رشتخوار تبدیل کرده است. استان خراسان رضوی


11 هزار هکتار از باغات رشتخوار زیر کشت محصول پسته

علیمردان خزایی مدیر رشتخوار در خصوص وضعیت کشت و برداشت پسته در رشتخوار به خبرنگار ما گفت: سطح زیر کشت پسته در رشتخوار 11500 هکتار است که از این میزان 6000 هکتار مثمر است و این محصول یکی از محصولات شناخته شده است. محصولات مهم کشاورزی این شهرستان است.

0e5c8297 ada7 40ed ab8e fdac187eee39 خبر خاکستری

وی با اشاره به کیفیت زراعی این محصول در رشتخوار بیان کرد: استفاده از روش های نوین آبیاری و مبارزه با آفات باعث شده تا کیفیت محصول پسته در رشتخوار کارایی بالایی داشته باشد.

پیش بینی برداشت 15 هزار تن پسته در رشتخوار / فعالیت 7 پایانه برداشت پسته در رشتخوار

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در ادامه با تاکید بر اینکه پیش بینی محصول پسته در رشتخوار امسال بیش از 15 هزار تن پسته است، گفت: این محصول در شهرستان تولید و مابقی به شهرستان های همجوار منتقل می شود.

خزایی در ادامه در خصوص انواع پسته کشت شده در رشتخوار گفت: ارقام سفید بادامی بیشترین سطح زیر کشت پسته را در رشتخوار و اکبری به خود اختصاص داده است، ارقام احمد آقایی، کله قوچی و فندگی و سایر ارقام پسته در این شهرستان کشت می شود.

c6d44c44 221b 4c5f b5b4 0d5ff5257e75 خبر خاکستری

آبیاری زیرسطحی باغات پسته برای افزایش بهره وری آب


حسن پور کارشناس جهاد کشاورزی رشتخوار در خصوص کشت محصول پسته در این شهرستان گفت: گروه جهاد کشاورزی و کارشناسان عزیز این مجموعه در طول سال کلاس های آموزشی زیادی در زمینه کنترل و مدیریت آفات، آبیاری، نشاء کاری و غیره برگزار می کنند. ، ارائه می کنند.

وی با تاکید بر حرکت کشاورزی شهرستان به سمت کشاورزی نوین یادآور شد: روش های آبیاری زیرسطحی اکنون در برخی مزارع اجرا شده و در شرایط بحرانی دشت رشتخوار در مدیریت و بهره وری آب کمک شایانی به ما کرده است.

fc3efbc8 3126 4356 b85a be22a9a40836 خبر خاکستری

درویشیان یکی از پسته کاران نمونه رشتخوار در خصوص کشت پسته گفت: حدود 150 هکتار از اراضی کشاورزی خود را به کشت پسته اختصاص داده ام و با کمک کارشناسان جهاد کشاورزی و کمک آن عزیزان حدودا یک سال است که از گونه های سمی در مبارزه با آفات پسته استفاده کرده ام.

یکی دیگر از تولیدکنندگان پسته فعال در رشتخوار با اشاره به پایین بودن قیمت محصول خریداری شده از کشاورزان گفت: متاسفانه هر ساله با شروع فصل برداشت پسته، وقتی محصول را از کشاورزان خریداری می کنید، قیمت محصول افزایش می یابد. سقوط. زیر قیمت موجود که به عنوان تقاضای عمومی کشاورزان شناخته می شود، نیازمند توجه و توجه ویژه مسئولان جهاد کشاورزی برای کمک به پسته کاران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید