تعطیلی مکرر کارخانه های ذوب آهن رشتخوار/ تامین خوراک کارخانه های فولاد رشتخوار نیازمند حمایت خف مین است.


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: 1401/01/13
کد خبر: 1818950

موضوع تامین علوفه اولیه کارخانه های فولاد رشتار در نزدیکی معادن خواف به یک معضل دیرینه این شهر تبدیل شده است و امروز سرمایه گذاران این بخش به حمایت و ورود کارکنان به دولت جدید امیدوار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; تامین مواد اولیه امروز یکی از مشکلات اصلی کارخانه های ذوب آهن رشتار است، راه اندازی و سرمایه گذاری دو کارخانه ذوب آهن در رشتار در مجاورت معادن عظیم سنگان خواف و کمبود مواد اولیه این مجتمع ها، سرمایه گذاران این بخش را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. چالش ها و مسائل.

موضوع حمایت و تامین مواد اولیه کارخانه‌های فولاد رشتار سال‌هاست که در این شهرستان به معضلی تبدیل شده است و متاسفانه علی‌رغم وعده‌های متعدد مسئولان در گذشته، این وعده‌ها در خصوص تامین مواد غذایی و مواد اولیه این کارخانه‌ها. محقق نمی شود و امید امروز این کارخانه ها حمایت از مسئولان در دولت جدید است.


مشکل اصلی دو مجتمع فولاد رشتار کمبود علوفه اولیه برای تولید است

d9565369 ff3e 4269 a0c0 83c990bdd7a2 خبر خاکستری

در همین رابطه مرتضی پورعباس رئیس صنعت، معدن و تجارت رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار ما به بیان مشکلات صنایع فولاد رشتخوار در خصوص پروژه پررونق فولاد در این شهرستان پرداخت و گفت: ایجاد این پروژه از سال 1390 آغاز شد. در رشت.I شامل سنگدانه ها، تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت یک میلیون و 200 تن در سال، واحد گندله سازی با ظرفیت یک میلیون و 200 تن در سال، تولید آهن اسفنجی احیای مستقیم با ظرفیت 800 هزار تن در سال می باشد. سالانه تولید فولاد برای تولید بیلت فولادی با ظرفیت یک میلیون تن در سال، نورد پروفیل فولادی با ظرفیت یک میلیون تن در سال و به طور مستقیم بین 700 تا 1000 نفر از جوانان محلی به عنوان متخصص، کارمند و کارگر به کار گرفته می شود. .

وی در خصوص پروژه اروند نوین رشتخوار گفت: خط تولید این مجتمع 600 هزار تن گندله در سال است که با سرمایه گذاری 1000 میلیارد تنی به بهره برداری کامل می رسد و خط دوم تولید 300 هزار تن کنسانتره در سال و یک سرمایه گذاری 500 میلیارد تومانی نیز در حال انجام است.


فروش مواد خام در معادن دولتی و بخش خصوصی ادامه دارد

پورعباس در خصوص مشکلات اصلی این دو مجتمع فولادی که کمبود علوفه اولیه برای تولید است، اذعان داشت: خام فروشی در معادن دولتی و خصوصی ادامه دارد و صنعت فولاد رشتار به دنبال خوراک و گاه تعطیلی های پی در پی است. به دلیل کمبود مواد اولیه

2a22459c a401 45b2 81e0 bbfddee8f8dd خبر خاکستری


راه اندازی مجتمع های فولادی بخش قابل توجهی از مشکلات اشتغال شهرستان رشت را حل می کند

وی گفت: بسیاری از مردم منطقه که کشاورز هستند و معیشت آنها در سال های اخیر در معرض خطر خشکسالی قرار گرفته و جوانان و مردم منطقه بیکار مانده اند و ایجاد این مجتمع ها می تواند بسیاری از مشکلات بیکاری را حل کند. مردم منطقه امیدوارند این پروژه ها را راه اندازی کنند

رئیس سرویس صمت رشتار در ادامه با تاکید بر ضرورت فوری اشتغال و حمایت از مجتمع های فولادی رشتار خواستار توجه جدی و دستورات فوری برای تامین و توزیع مواد غذایی از معادن خواف شد و امروز این دو مجتمع نیازمند حمایت مسئولان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید