2 دستگاه پنبه پاک کن در فرآوری محصولات پنبه فعال شد/ پیش بینی کشت 8 هزار تنی پنبه سفید در رشتخوار


ساعت: 09:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912803

ظرفیت بالای بخش جنگلی رشتخوار در زمینه تولید محصولات کشاورزی؛

عمده محصول پنبه رشتخوار در بخش جنگلی این شهرستان تولید می شود که به دلیل وجود آب و خاک مناسب، این محصول از راندمان بسیار بالایی در این بخش برخوردار است و در این راستا 2 کارخانه فرآوری پنبه در فرآوری پنبه فعال می باشد. محصولات

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; پنبه یکی از مهم ترین محصولاتی است که می تواند نقش موثری در تولید روغن و آرد داشته باشد. بر اساس بررسی های انجام شده، کشت پنبه در سال های اخیر مورد استقبال کشاورزان شهرستان رشتار قرار گرفته است و رشتار هم اکنون یکی از 5 محصول استراتژیک است. در زمینه تولید، رضوی به شهرستان فعال استان خراسان تبدیل شده است.




1b80a962 7e6e 4234 b17b f0799763bcb3 خبر خاکستری

علیمردان خزایی رئیس جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به کشت پنبه و سطح زیرکشت این محصول استراتژیک در رشتخوار گفت: شهرستان رشتخوار یکی از قطب های تولید پنبه در استان خراسان رضوی است. با سطح زیر کشت 2500 هکتار پنبه.

وی در ادامه گفت: بیشترین تولید پنبه در شهرستان رشتار در قسمت جنگلی این شهرستان قرار دارد که به دلیل برخورداری از آب و خاک مناسب از راندمان بسیار بالایی در این قسمت برخوردار است.

رئیس جهاد کشاورزی رشتخوار در ادامه تصریح کرد: پیش بینی ما برای تولید و برداشت حدود 8 هزار تن پنبه سفید است که بیشتر پنبه تولیدی در دو پنبه پاک کنی خود جنگل و مابقی در شهرستان های همجوار کاشمر سبزوار تا سبزوار تولید می شود. پاکسازی تربت حیدریه انجام شد.

11cdf63e 56fb 49a1 a9e3 1585f0650538 خبر خاکستری

وی در ادامه یادآور شد: ورامین، خرداد، سجدی، خورشید و کشمر از ارقام کشت شده در این شهرستان هستند و در سال های اخیر با آوردن ارقام زودرس توانسته ایم عمر این محصول را کوتاه کنیم تا بتوانیم بحث کنیم باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم. و مدیریت بهتری داشته باشند و از خطر سرمای زمستان در این فصل جلوگیری کنند و بتوانند محصول بسیار خوب و ایده آلی را به کارخانه های نظافتی و سپس کارخانه های ریسندگی عرضه کنند.

خزاعی با اشاره به ایجاد اشتغال در زمینه تولید پنبه در رشتخوار افزود: از نظر تولید پنبه برای 2500 نفر به صورت مستقیم و 10 هزار نفر دیگر در فصل برداشت به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

f1b684ed d090 4291 baea bdffb80460ac خبر خاکستری

مهدی یعکوبی پنبه‌کار نمونه در بخش جنگلی رشتخوار روستای جنت آباد این شهرستان با اشاره به راهنمایی و مساعدت گروه جهاد کشاورزی گفت: در گذشته میزان برداشت پنبه در هر هکتار دو تن بیشتر نبود. ، که بازدهی بسیار بالایی دارد. نامناسب بود اما با وجود راهنمایی های گروه جهاد کشاورزی رشتخوار و کارشناسان این سازمان و معرفی بذرهای اصلاح شده و کشت این محصولات، راندمان محصول بسیار افزایش یافت و به این بخش از نظر تولید کمک زیادی کرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به موضوع فرآوری پنبه در این منطقه دو کارخانه پنبه پاک کنی در بخش جنگلی شهرستان رشتار فعال هستند و تولیدات کشاورزان این بخش را برای تولید و کمک به اشتغال در بخش و شهرستان دنبال می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید