خرید ۲ هزار تن تخم پنبه تا پایان آبان ماه از واحدهای پنبه پاک‌کنی مغان

نایب رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خبر داد:

نایب رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اعلام کرد: ۲ هزار تن تخم پنبه تا پایان آبان ماه امسال از واحدهای پنبه پاک‌کنی منطقه مغان خریداری شده و یک هزار و ۵۰۰ تن دیگر نیز در برنامه خرید قرار دارد.


به گزارش

خبرگزاری موج

اردبیل

، محبوب فروزنده با تاکید بر لزوم حمایت از کشاورزان پنبه‌کار و واحدهای پنبه پاک‌کنی منطقه مغان افزود: تخم پنبه به منظور حمایت از تولیدکنندگان این محصول و به شکل مستقیم از واحدهای پنبه پاک‌کنی به صورت نقدی و بر اساس قیمت مصوب ۲۲۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم محصول خریداری می‌شود.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: تخم پنبه خریداری شده توسط خود فروشندگان، به مجتمع دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تحویل داده شده و پس از فرآوری به مصرف دام موجود در این واحد اقتصادی می رسد.

وی تامین نهاده دامی را از اولویت‌های اساسی مدیریت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه تخم پنبه منبع انرژی، پروتئین و فیبر است، خرید آن با مصوبه هیات مدیره جدید این شرکت، برای اولین بار از کارخانه‌داران منطقه صورت می‌گیرد و چنانچه بیشتر از سه هزار و ۵۰۰ تن نیز موجودی باشد، کشت و صنعت و دامپروری مغان نسبت به خرید آن اقدام خواهد کرد.

فروزنده اضافه کرد: خرید این نهاده دامی، بخشی از نیاز مجتمع دامپروری را در طول یک سال آینده تامین خواهد کرد و این امر تاثیر مستقیمی در بالا بردن میزان تولید شیر خام، پرواربندی و تولید مثل دام‌ها خواهد داشت.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید