مناطق ویژه اقتصادی فرصتی برای رونق تولید و کاهش بیکاری / ضرورت تسریع در کار منطقه ویژه اقتصادی «سبزوار»


ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1876689

منطقه ویژه اقتصادی فرصتی است که از قبل برای ساب زوار ایجاد شده است که باعث افزایش فرصت های شغلی، جذب سرمایه گذار و افزایش تولید می شود، بنابراین این پتانسیل ها نشان می دهد که باید هر چه سریعتر از این فرصت استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; منطقه ویژه اقتصادی فرصتی است که تاکنون برای سبزوار ایجاد شده است و افزایش فرصت های شغلی برای جذب سرمایه گذار و افزایش تولید با توجه به مزایایی که سرمایه گذاران در این منطقه خواهند داشت از جمله پتانسیل هایی است که نشان می دهد باید از این فرصت استفاده کرد. در اسرع وقت.

مزیت دیگری که در مناطق آزاد مورد استفاده قرار خواهد گرفت، امکانات در زمینه صادرات و واردات کالا است، به طوری که کالاها می توانند وارد منطقه شوند و یا با تعرفه های بسیار پایین به کشورهای دیگر صادر شوند که این امکان را به تولیدات داخلی شهرستان می دهد. برای ورود به بازارهای جهانی فراهم می کند.

با توجه به ظرفیت های غنی سبزوار در بخش های صنعتی، معدنی، کشاورزی، شیلات، دام و طیور و همچنین وجود فرودگاه بین المللی و موقعیت مرز هوایی، ایجاد منطقه می تواند به شکوفایی و توسعه سریعتر منجر شود. .

استقرار صنایع تبدیلی با توجه به فراوانی منابع و مواد اولیه به منطقه ویژه که به خودی خود دروازه ورود به بازارهای جهانی است، می تواند نقش فزاینده ای در تحریک تولید، افزایش اشتغال و افزایش قیمت تمام شده ارز برای کشور داشته باشد.

منطقه ویژه اقتصادی سبزوار به مساحت 1200 هکتار در 30 کیلومتری شرق سبزوار واقع در منطقه زعفرانیه جاده تهران – مشهد شناسایی و جانمایی شده و اکنون پس از گذشت بیش از یازده سال به تصویب مجلس و دولت در شورای عالی می رسد. مناطق آزاد کشور نیز موفق به اخذ مجوز شده اند.

علی عسگر عابستانی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: توسعه شرق کشور و غرب خراسان خواهد بود.

وی در ادامه بابیان اینکه متأسفانه کل طرح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار بیش از یک سال و دو ماه است که در انتظار تصمیم شورای مناطق آزاد بوده و ساختار بروکراسی در اخذ این مجوز به تعویق افتاده است. و با مکاتبات فراوان با کارکنان مناطق آزاد این مهم حاصل شده و این فرصت در اختیار ساب زوار قرار گرفته است.

عابستانی با اشاره به اینکه برای آبادانی منطقه و شهر سبزوار باید این طرح را با قدرت، سرسختی و سرعت آغاز کرد تا به خانه ای مناسب برسیم، افزود: برده داری و هیچکس حق ندارد کوچکترین سنگی را در جاده بیندازد. ساخت و بهره برداری از منطقه اقتصادی سابزوار.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این امر می تواند بخش زیادی از بیکاری جوانان را حل کرده و موجب اشتغال جوانان شود، بیان کرد: مزیت دیگری که این طرح می تواند فرصتی برای جذب سرمایه های کلان برای سبزوار باشد همین منطقه ویژه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید