مزایای استقرار در منطقه اقتصادی ویژه برای صنعت گران توضیح داده شود / معافیت از پرداخت حقوق گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی


ساعت: 14:02
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880830

محمدرضا باقری گفت: واحدهای صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی از پرداخت عوارض عادی گمرکی معاف هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا باقری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ضمن تشریح ویژگی های منطقه ویژه اقتصادی سمنان اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی سمنان با مساحتی حدود یک هزار هکتار در 10 کیلومتری شرق سمنان ساخته شده است. E.

وی با اشاره به مزیت منطقه ویژه اقتصادی نسبت به شهرک صنعتی، گفت: فعالیت های اقتصادی در منطقه ویژه در محیط بسته است که گمرک نیز در این منطقه حضور دارد. و صادرات و واردات کالا مستقیماً از طریق گمرکات منطقه انجام می شود.

باقری همچنین گفت: واحدهای صنعتی که در منطقه ویژه حضور دارند با سهولت بیشتری نسبت به سایر واحدهای صنعتی استان می توانند کالا صادر و یا مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد کنند. . همچنین این واحدهای صنعتی از پرداخت عوارض گمرکی متعارف معاف هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان با اشاره به تامین الزامات قانونی برای استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی گفت: تنها با تشکیل منطقه ویژه اقتصادی و کد گمرکی، استفاده کامل از منطقه ویژه امکان پذیر خواهد بود. محقق نمی شود و این موضوع منوط به ایجاد و فعالیت است.تولید اشیاء صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی.

وی در خصوص انعقاد قرارداد با واحدهای صنعتی گفت: تاکنون واحدهای صنعتی در فعالیت هایی از جمله طراحی و ساخت لوله های فلزی، ساخت نیروگاه خورشیدی ده مگاواتی، طراحی و ساخت برق مشارکت داشته اند. اسکوتر و موتور و طراحی و ساخت انواع تلویزیون و کنسول بازی امروز قرارداد کار در منطقه ویژه اقتصادی سمنان را امضا کردند.

باقری با اشاره به اینکه استان سمنان دارای دو منطقه ویژه اقتصادی با کد گمرکی است، افزود: هر چه متقاضیان فعالیت صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی بیشتر شود و واحدها با سرعت بیشتری مرحله ساخت واحد صنعتی در منطقه را به پایان برسانند، در ما شاهد دستیابی به رونق اقتصادی و کارکرد اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی در دو منطقه ویژه اقتصادی گرمسار و سمنان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سمنان گفت: واحدهای مستقر در منطقه ویژه بدون نیاز به کد گمرکی می توانند دستگاه های مورد نیاز خود را وارد کرده و در منطقه استفاده کنند. وی خاطرنشان کرد: باید مزایای راه اندازی واحد صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی برای صنعت گران تبیین شود و بازاریابی برای تشویق صنعتگران به مشارکت و حضور در منطقه ویژه اقتصادی انجام شود.

باقری در خاتمه اظهار داشت: به نظر می رسد با توجه به رویکرد صنعتی شهر سمنان و فعالیت شهرک صنعتی سمنان شاهد استقبال خوب واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در این شهرستان از منطقه ویژه اقتصادی سمنان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید