پروژه راه آهن سبزوار پس از یک دهه با دستور رئیس جمهور از سر گرفته شد/ محور راه آهن سبزوار در ایستگاه احداث شد.


ساعت: 08:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887043

پروژه راه آهن سبزوار پس از سال ها بلاتکلیفی با وعده مساعد رئیس جمهور در انتظار تامین اعتبار و ساخت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; پروژه راه آهن سبزوار یکی از پروژه هایی است که می تواند زمینه توسعه کسب و کار سبزوار را به عنوان قطب محصولات کشاورزی فراهم کند و متاسفانه به مرور زمان به آرزویی تبدیل شده است که بیش از دو دهه است از کمبود اعتبار رنج می برد و هر سال هزینه ها افزایش می یابد.


اما این پروژه که سال گذشته پس از چند ماه تعطیلی مجدداً به بهره برداری رسید، بارقه امیدی را در بین شهروندان سبزواری ایجاد کرد که شاید این پروژه که از سال 83 در مرحله بهره برداری قرار دارد، پس از توقف های مکرر به سرعت پیش برود. اما این آغاز کار است بازسازی طولانی نشد و سپس پروژه به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شد.


16118407 776e 4dfe b5b5 42e1f830b13e خبر خاکستری


وعده رئیس جمهور برای احداث راه آهن سبزوار


امید رضوی با سفر رئیس جمهور به استان خراسان ابراز امیدواری کرد که خط ریلی سبزوار به عنوان یک پروژه بزرگ در زمره پروژه های استان قرار گیرد و با تامین اعتبار مناسب به سمت افتتاح حرکت کند، اما متاسفانه این موضوع ادامه دارد. از دید کارکنان استان دور ماند.


اما اکنون عنابستانی نماینده مردم سبزوار در شورای اسلامی اعلام کرده است که رئیس جمهور نگاه ویژه ای به این پروژه دارد که در آینده نزدیک راه آهن سبزوار از بن بست اعتباری خارج می شود و احداث آن می شود. با سرعت بیشتری از سر بگیرید


عنابستانی در دیداری که در روزهای اخیر با آیت الله رئیسی داشتیم از راه آهن خبر داد و ایشان قول دادند که این پروژه در فهرست پروژه های سفر استانی شورای دولت قرار گیرد.


لزوم تلاش برای جذب اعتبارات عمرانی ملی برای منطقه

عنبستانی همچنین در جلسه هماهنگی و رایزنی با پیمانکاران پروژه راه آهن سبزوار با اشاره به اینکه با تلاش و پیگیری شبانه روزی ظلم های شرق کشور را جبران خواهیم کرد، گفت: به رئیس جمهور ابلاغ کردم. اهمیت نهایی شدن پروژه راه آهن سبزوار و تخصیص مکرر اعتبار برای ایشان و با پیگیری های انجام شده با ابلاغ دستور دکتر رئیسی این موضوع در لیست پروژه سفر استانی ایشان قرار گرفت..

نماینده مردم سبزوار همچنین با بیان اینکه متأسفانه رویکرد بودجه کشور مبتنی بر رویکرد محوری است، اظهار داشت: تخصیص اعتبارات برای اهداف زیربنایی در منطقه کافی نیست و باید به تلاش خود ادامه داده و پیگیری کنیم. در راستای خدمت رسانی به مردم، پروژه های عمرانی و توسعه محور خراسان غربی نیز باید از اولویت های مهم در ساختار بودجه و تخصیص باشد..

راه آهن سبزوار پروژه ای است که حدود بیست سال از تصویب آن می گذرد و بیش از 10 سال است که در مرحله بهره برداری قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید