کمبود اعتبار عامل اصلی تاخیر در اجرای پروژه راه آهن سبزوار/ طولانی ترین زمان ساخت کوتاه ترین پروژه ریلی در حال ساخت کشور


ساعت: 09:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898004

پروژه راه‌آهن سبزوار کوتاه‌ترین پروژه راه‌آهن در حال ساخت کشور است که متاسفانه در 10 سال اخیر به دلیل کمبود اعتبار به هدف خود نرسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; راه آهن سبزوار که از سال 1392 وارد فاز بهره برداری شد، یکی از پروژه های بحث برانگیز این شهر است و شهروندان سبزواری از آن به عنوان طولانی ترین پروژه یاد کردند، بنابراین شنیدن سوت قطار در این شهر به یک آرزو تبدیل شده است.

با نگاهی به ویژگی های این طرح و مقایسه آن با سایر پروژه های ریلی در حال ساخت کشور، متوجه می شویم که این پروژه باید خیلی زودتر به اتمام برسد. متاسفانه تاکنون کمبود اعتبار مهم ترین دلیل تاخیر در اجرای این پروژه است.

متاسفانه اجرای این پروژه کوتاه و ساده از سال 1390 با وام های قطره ای دولتی آغاز شد و اکنون پس از 11 سال هنوز به پایان نرسیده است.


15d10fdf bb55 4c43 876b 50e6495913c6 خبر خاکستری

کافی است به سایت شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور مراجعه کنید، در اطلاعات مربوط به پروژه های در حال ساخت ریلی و در معرفی پروژه های ریلی به 19 راه آهن پرداخته است. در کشور که در این میان پروژه راه آهن 19 سبزوار به طول 48 کیلومتر کوتاه ترین پروژه ریلی کشور است.

علی اصغر انابستانی نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در شورای اسلامی گفت: با تلاش و پیگیری کم لطفی این طرح را جبران خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: اهمیت نهایی شدن پروژه راه آهن سبزوار و تخصیص اعتبار برای آن را به اطلاع رئیس جمهور رساندیم و با پیگیری های انجام شده این موضوع از طریق در فهرست پروژه های سفر وی به استان قرار گرفت. ابلاغی از دستور آقای رئیسی.

آنابستانی تاکید کرد: مقرر شد این پروژه مهم با اعتبار حداقل 800 میلیارد تومان و تصویب ماده 56 دوباره در دستور کار قرار گیرد تا ریل گذاری نهایی انجام شود.


14cdd2cb 4b67 418f 9062 f3c267cb9f63 خبر خاکستری

بر اساس برآوردها، پروژه راه آهن خوشاب – سبزوار در سال اول بهره برداری 200 هزار تن بار و 200 هزار مسافر جابه جا می کند که تا سال بیستم سالانه به 400 هزار تن بار و 600 هزار مسافر افزایش می یابد. نتیجه گیری کرد که به همین دلیل در بخش مسافری و در بیستمین سال افتتاح آن عملکردی مشابه پروژه راه آهن بجنورد – اسفرین – جوین خواهد داشت.

علاوه بر کارکردهای اقتصادی و عمرانی که راه آهن برای منطقه و شهر خواهد داشت، تمدید این پروژه باعث ایجاد توقع بی ثمری در بین مردم شده است که هنوز به وعده های چندین ساله عمل نکرده است، اکنون باید دید. که در نهایت صدای سوت قطار در کوتاه ترین پروژه راه آهن به گوش مردم این شهر کویری می رسد یا نه؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید