بی کیفیتی در ارائه خدمات راه آهن شرق یکی از دلایل حوادث ریلی است/ خواهان توسعه ناوگان ریلی هستیم


ساعت: 09:54
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910204

زنگنه بیان کرد: بسیاری از تصادفاتی که در سال های اخیر در منطقه شرق به ویژه تصادف اخیر قطار مشهد- یزد رخ داده است، به گفته بسیاری از کارشناسان، طول مسیر یکی از عواملی است که باعث بروز این حوادث و نبود آن می شود. خدمات با کیفیت در شرق کشور .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ وی تصریح کرد: بسیاری از تصادفاتی که در سال های اخیر در منطقه شرق به ویژه تصادف اخیر قطار مشهد- یزد رخ داده است، به گفته بسیاری از کارشناسان طول مسیر یکی از عواملی است که باعث بروز این حوادث شده است. نبود خدمات با کیفیت در شرق کشور

وی تصریح کرد: از این رو این موضوع به عنوان یک کار کارشناسی مورد توجه قرار گرفت و در دولت دوازدهم و سیزدهم مطرح شد و بر این اساس بدون توجه به بحث های سیاسی و منطقه ای، کار کارشناسی زیادی در این زمینه بررسی و پیگیری شد و در نهایت پس از نتیجه گیری شرکت راه آهن و سازمان، استخدام کننده با آن موافقت کرد.

زنگنه تصریح کرد: در این موضوع چند نکته وجود دارد، اول اینکه آنچه مصوب شد استقلال ایستگاه تربت حیدریه است و به جایگاه سازمانی ادارات سایر شهرستان ها لطمه ای وارد نمی کند و قرار نیست اداره کل تضعیف شود و منتقل کردن در حال حاضر قرار است مرکز مستقلی تشکیل شود که هدف از آن ایجاد شرایط برای توسعه شهرستان تربت حیدریه مستقل از اداره کل شرق و سایر شهرستان ها است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نکته دوم این است که از مردم طبس که همیشه مردمی بسیار مؤمن و متدین بوده اند می خواهم نسبت به این موضوع احساساتی نشوند. برای تضمین توسعه راه آهن ناوگان برای رشد مهندسان و ظرفیت انسانی و ارائه خدمات بهتر به مردم.


موافقت مدیران راه آهن جمهوری اسلامی برای استقلال راه آهن تربت حیدریه

عضوکمیسیون برنامه و بودجه همچنین گفت: اگر به سایت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی مراجعه کنیم و به ادارات کل کشور مراجعه کنیم، خواهیم دید که اکثر این دفاتر و مراکز اداری شرکت راه آهن معمولاً هستند. در نواحی شمالی و غربی کشور قرار دارند و گاه در مرکز ایران متمرکز می شوند که حداکثر طول مسیرهای مجموعه تحت پوشش هر اداره کل معمولاً بین 250 تا 300 کیلومتر است.

زنگنه بیان کرد: در خصوص راه آهن به جز اداره کل راه آهن خراسان (مشهد)؛ در شرق کشور تنها یک اداره کل داریم که یکی از طولانی ترین خطوط ریلی را با حدود 1000 کیلومتر دارد و با توجه به افزایش مسیرهای ریلی و همچنین احداث راه آهن مشهد- چابهار و … اتصال زاهدان و بیرجند به این مسیر؛ طول خطوط راه آهن در این مسیر به بیش از 1600 کیلومتر می رسد.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات ادامه داد: پوشش این میزان خطوط ریلی توسط یک اداره مشترک مشکلات فنی زیادی را به همراه دارد و به دلیل این حجم از ریل ها و خطوط ریلی متاسفانه شاهد رشدی هستیم که در حال رخ دادن است. غرب کشور و ما در مرکز کشور هستیم، در شرق کشور نبوده ایم.

وی تصریح کرد: تربت حیدریه; این ایستگاه نه تنها بهترین ایستگاه شرق کشور است، بلکه یکی از بهترین ایستگاه های کشور است.

زنگنه ادامه داد: مسائل فنی، ظرفیت انسانی که در شهرستان وجود دارد، علاوه بر طول مسیری که در حال حاضر توسط ایستگاه تربت حیدریه مدیریت می شود و امکاناتی که در آن ایستگاه وجود دارد، در قالب یک طرح بسیار منسجم و فنی از حدود دو سال با مدیران شرکت راه آهن کشور بحث و تبادل نظر شد و با این هدف که بخواهیم پارک راه آهن را در شهرستان و بر اساس استانداردهای ایستگاه تربت حیدریه توسعه دهیم، در نهایت با برگزاری جلسات کارشناسی فراوان نتیجه گیری شد. به استقلال ایستگاه تربت حیدریه رسید.

وی افزود: در این موضوع تمامی ابعاد فنی، ظرفیت انسانی، مدیریتی، مسائل محلی، فرهنگی، اجتماعی و موقعیت ها و امکانات ژئوپلیتیکی در ایستگاه مورد توجه قرار گرفت که در شرکت راه آهن که شایسته تربت حیدریه است اجماع ایجاد کرد. دارای مرکز و مدیریت مستقل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید