سپتامبر؛ انتظار 19 ساله برای اتصال ریلی به شهرک صنعتی زنجان به پایان رسید/ اتصال ریلی منطقه ویژه اقتصادی زنجان در حال پیگیری است.


ساعت: 17:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884958

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه تجهیزات ریلی وارد استان شده است، گفت: با توجه به قولی که استاندار از مدیرعامل راه آهن شمال غرب دریافت کرد، اتصال ریلی به شهرک صنعتی زنجان محقق خواهد شد. تا پایان شهریور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; ناصر فغفوری در جمع خبرنگاران استان گفت: منطقه ویژه اقتصادی زنجان علاوه بر شهرک صنعتی اشراق نیز در منطقه شمال غرب زنجان قرار دارد که تقریباً منطقه ای محروم است اما در این منطقه نگاه متفاوتی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که باید سریعا اجرا شود، اتصال اولین شهر صنعتی استان به راه آهن سراسری است، افزود: به محض اتصال راه آهن زنجان به شهر، به کل کشور متصل می شود. از طریق راه آهن سراسری زنجان و حتی به دلیل وجود ملی در خارج از کشور وصل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اقدامات خوبی از سوی شرکت راه آهن شمالغرب و شرکت شهرک های صنعتی انجام شده و حدود 96 درصد کار ساخت به اتمام رسیده است اما 4 درصد باقی مانده باید تا شهرک تکمیل شود. در اسرع وقت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ماشین آلات راه آهن وارد استان شده است، تصریح کرد: قولی که استاندار از مدیرکل راه آهن شمال غرب دریافت کرد در پایان شهریور ماه ارتباط ریلی با شهرک صنعتی تقریبا پس از دوحه محقق می شود. .

فغفوری با بیان اینکه با اتصال شهرک صنعتی اشراق به خط ریلی بسیاری از مشکلات حمل و نقل استان برطرف می شود، گفت: با توجه به موقعیت شهرک صنعتی، کامیون ها در سطح شهر به ویژه کوی فرهنگ در حال تردد بودند و مشکلات ایجاد شد. ایجاد شده.

وی خاطرنشان کرد: با اتصال شهر صنعتی به راه آهن در روسیه، شرکت های کاسپین، شرکت های اقماری ایران ترانسفو، سرجین بافت از حمل و نقل ریلی مواد اولیه جهشی خواهند داشت و محصولات صادراتی به راحتی جابه جا می شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم. پس از اتصال این شهر، سازمان منطقه اقتصادی می تواند در آینده 3.5 کیلومتر از منطقه ویژه اقتصادی را به خط ریلی متصل کند که این امر منطقه اقتصادی زنجان را به یکی از معدود مناطق تبدیل می کند. مشخص شده است که جدای از عبور خط ریلی از آن، هواپیما نیز از این محل عبور خواهد کرد که تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید