در تاریخ تدریس؛ “درون من را می کشد تو را می کشد” / مشکلات معلمان توسط مافیا در کنکور درو می شود.


ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836103

شاید کار معلمی در جامعه ما راحت و بی دردسر به نظر برسد، اما درد و دل معلمانی که با آنها می نشینیم اغلب از وضعیتشان گلایه می کنند و داستانشان این گونه تعبیر می شود که «در درون من را می کشد، بیرون تو را می کشد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ، مردم کمتر از زحمات معلمان شنیده اند و بیشتر تعطیلات و تعطیلات تابستانی آنها را دیده اند و شاید دوست داشته باشند فرزندانشان شغل معلمی را انتخاب کنند اما معلمان می گویند اگر نبود. عشق به تحصیل، عشق وجود نداشت، با این وضعیت اقتصادی و مساعد ادامه یافت. به بهانه استاد با یکی از اساتید مجرب گلستانی به گفت وگو نشستیم و پای صحبت های ایشان نشستیم.

وحید حاج حاج سعیدی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گلستان ما به ارزیابی آموزش و پرورش کنونی و اوایل انقلاب پرداخت و گفت: تفاوت آشکار در انتخاب نوع وزرا است. حاصل تحصیل 36000 دانش آموز شهید و 5000 شهید فرهنگی است.

وی گفت: امروز می بینیم که آموزش و پرورش آخرین وزارتخانه ای است که برای آن وزیر انتخاب می شود و معمولا ضعیف ترین وزرا در جایگاه این وزارتخانه قرار دارند، گویی افرادی که جایی ندارند و به آنها نمی رسند، برای آموزش و پرورش انتخاب می کنند. .

1c15b7f5 c9d1 48ac ac44 a95a8145dd9f خبر خاکستری


کار معلمی را مافیا برای کنکور درو می کند

معلم گلستانی ادامه داد: معمولا نمایندگان وزارت آموزش و پرورش نیز توسط افراد ضعیف انتخاب می شوند. محصولات این آموزش را نیز می بینیم. دانش آموزانی هستند که اصلاً اعتقادی به یادگیری ندارند و حتی مشاهده مشکلات سلامتی آنها در هاله ای از ابهام قرار دارد.»

حاج سعیدی افزود: این مهربانی و نگرش به تعلیم و تربیت قطعا در آینده با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد، یعنی نسلی که ما پرورش می دهیم به هیچ وجه با معیارهای تربیتی و تربیتی اوایل انقلاب، مسئولیت پذیری سازگاری ندارد. و آداب معاشرت دانش آموزان «در تحصیل بسیار ضعیف است.

وی گفت: تنها چیزی که در آموزش و پرورش ارزش زیادی دارد بحث کنکور به خاطر مافیا است. ما برنامه رادیویی و تلویزیونی به عنوان آموزش نداریم در حالی که حدود 20 سال پیش برنامه ای به نام زنگ مدرسه بود. بود، اما الان تنها برنامه هایی که در ارتباط با آموزش و پرورش از تلویزیون پخش می شود، برنامه های کنکور است که قطعاً پشت این موضوع منافع اقتصادی دارد.


درآمد معلم با 29 سال سابقه کمتر از 9 میلیون تومان / فرهنگیان در معرض فقر

معلم گلستانی با تاکید بر اینکه باید برای حل مشکلات آموزش و پرورش راه حل اساسی اندیشیده شود، گفت: برای انتخاب وزیر آموزش و پرورش باید ترافیک ایجاد شود، نه اینکه هرکس به وزارتخانه ای نرسیده باشد، مسئولیت آموزش و پرورش را بر عهده بگیرد. .

حاج سعیدی در خصوص مهم ترین مشکلات فرهنگیان گفت: مشکل اصلی فرهنگیان بدون تعارف و خیلی واضح، مسائل معیشتی است. این توماس است.

وی با اشاره به اینکه همه معلمان زیر خط فقر هستند و بدون استثنا شغل دوم دارند، گفت: اکنون یا به کشاورزی مشغول هستند یا در بازار فعال هستند، در خوشبینانه ترین حالت در دانشگاه ها تدریس می کنند یا درس خصوصی دارند.

معلم گلستانی با بیان اینکه آبروی معلم پایین آمده است گفت: برای حل مشکل معیشتی معلمان طرح رتبه بندی ارائه کردند. از یک طرف می گویند ما با این طرح نمی خواهیم مشکلات معلمان را حل کنیم و اعلام می کنند که این طرح برای ارتقای کیفیت آموزش است.

حاج سعیدی افزود: معلمی که به قول معروف شیفت دوم کار می کند یا مغازه کار می کند، کشاورزی می کند، در دانشگاه تدریس می کند، فرصتی برای درس خواندن وجود دارد؟ آیا توانایی مقاله نویسی و ارائه پروپوزال و شرکت در مسابقات را دارید، این بندهایی است که برای رتبه بندی و افزایش سطح درآمد فرهنگیان تعیین شده است.

وی افزود: سوالی که مطرح می شود این است که آیا سایر ادارات، بانک ها و سایر موسسات برای ارتقای کیفیت و کارایی کار خود رتبه بندی تشکیل داده اند، به راحتی در ابتدای ماه یا سال حقوق خود را افزایش می دهند و هیچ دغدغه ای ندارند و چنین هستند. وام.”

7748ee1d de67 4aee 90cb 406cd39fc519 خبر خاکستری


سیر تا پیاز مشکلات فرهنگیان رسانه ای نشود

معلم گلستانی در خصوص دیگر مشکلات فرهنگیان گفت: مشکل دیگری که مهمتر از معیشت فرهنگیان است، نگاه رسانه ها به رده های فرهنگیان است. تمامی موضوعات مربوط به فرهنگیان در رسانه ملی و تمامی نشریات به صورت نیمه وقت برای معلمان منتشر می شود. اما آیا اضافه کاری بانک ها یا اضافه کاری بیمارستان ها و اضافه کاری سایر نهادها و ارگان ها در تلویزیون اعلام یا زیرنویس شده است؟

حاج سعیدی با بیان لزوم رسیدگی به مشکلات فرهنگیان رسانه از سیر تا پیاز، تصریح کرد: اسکان فرهنگیان در مدارس را در تیتر خبری می بینیم، کارمندان بانکی که در هتل اسکان داده می شوند، آیا اخبار را از تلویزیون پخش می کنند؟ «اعلام می کنند! واقعا اینطور نیست.

وی ادامه داد: ثبت نام فرهنگیان برای هر چیز کوچکی در صدا و سیما و سایر رسانه ها و سایت ها به سرعت منتشر می شود که بسیار بد است. لازم است این خبر را به اطلاع عموم برسانیم، حالا اگر نشریه تخصصی باشد اشکالی ندارد.»

9fa36c2c de93 4139 8c0f 0fd1d46db325 خبر خاکستری


تمدید رتبه بندی معلمان 9 سال بود

این معلم گلستانی تصریح کرد: عطف سؤالات پیش پا افتاده به فرهنگیان در رسانه ها با روح خبر در تضاد است. ممکن است اخبار زیادی وجود داشته باشد، اما اینها مشکلات داخلی است.

حاج سعیدی با بیان اینکه 9 سال است که به موضوع رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم و مدام در رسانه ملی پخش می شود، افزود: هر بار اعلام می کنند که طرح رتبه بندی در این ماه یا ماه آینده تصویب می شود؛ این طرح رتبه بندی می شود. این طرح هنوز اجرایی نشده، گفته می شود از شهریور 1400 معوقات فرهنگیان را پرداخت می کنیم و خود طرح هنوز حل نشده است.

وی گفت: چرا باید این همه مصاحبه و اخبار از حوزه مربیان در رسانه ملی و نشریات منتشر شود؟ این یکی از گلایه هایی است که معلمان در کنار مشکلات معیشتی که با آن دست و پنجه نرم می کنند، دارند.»

معلم گلستانی ادامه داد: هر از چند گاهی گفته می شود که حقوق فرهنگیان و اضافه کاری آنها پرداخت می شود. این مدل اخبار در بازار نیز منعکس می شود. وقتی به فروشگاه می رویم می گویند حقوق شما افزایش یافته است. ; به نظر من این یک مشکل داخلی است که اصلا نباید رسانه ای شود، پرداختن به این مشکلات روح معلمان را بیشتر آزار می دهد.

حاج سعیدی در خصوص برنامه ریزی برخی طرح ها و اجرا نشدن آن ها به دلیل نبود زیرساخت ها گفت: گاهی در آموزش و پرورش طرح هایی اجرا می شود که مثلاً ژیمناستیک صبحگاهی روزانه 14 دقیقه برگزار می شود. به جرات می توانم بگویم پروژه هایی که بودجه های کلانی برای آن ها در نظر گرفته شده تا تصویب طرح در حال شکل گیری است، آموزش و پرورش قطعا هزینه های زیادی خواهد داشت اما بعد از آن خواهیم دید که طرح فقط یک بار اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح های بدون پشتوانه جز تحمیل بار آموزشی و وقت گذاشتن معلمان برای بخشنامه نویسی کاری برای معلمان نداشت، خاطرنشان کرد: طرح های رتبه بندی معلمان بیشتر بازی با احساسات و هوش معلمان است.


با پروژه های نیمه تمام به مقصد نمی رسیم

این معلم گلستانی گفت: اگر واقعا بتوان این طرح را به خوبی اجرا و اجرا کرد نتایج مثبتی خواهد داشت اما 9 سال گذشته هر وزیری پای کار می آید و می گوید از مهر ماه آینده این طرح را اجرا می کنیم و وزیر بعدی. دوباره می آید و چاله اش را می کند و گرد و غبار را از بین می برد و همین حرف ها بارها و بارها گفته می شود.

حاج ساعدی افزود: در زمان اجرای طرح گاهی گفته می شود بودجه ای برای اجرای آن نداریم. سوال ما این است که اگر بودجه ندارید، چگونه پروژه ای را برای یک پروژه تایید می کنید؟

وی با تاکید بر اینکه با طرح های نیمه تمام به هدف خود نمی رسیم، گفت: طرح هایی که پشتوانه اجرایی و مالی نداشته باشد مضر است و معلم را نیز تحقیر می کند.

معلم گلستانی افزود: تا زمانی که به آموزش و پرورش به عنوان مصرف کننده نگاه شود، اتفاق خاصی در این حوزه نمی افتد تا زمانی که کارکنان ما قبول کنند که آموزش و پرورش واقعاً مرکز توسعه، محور پیشرفت است، ما ایستاده ایم.

حاج سعیدی با بیان اینکه ساختار معلمان هیچ تفاوتی با سایر کارکنان ندارد، گفت: همه زیر نظر یک دولت مرکزی کار می کنند. رکورد سال به 9 میلیون تن نرسید و با کسوراتی که دارد 6 تا 7 میلیون تن دریافت کرد.

وی با تاکید بر اینکه دستمزد ناچیز فرهنگیان واقعا دردناک و دردناک است، گفت: دولت برای کاهش مشکلات فرهنگیان پیشنهاد می کند در اطراف برخی شهرها زمینی داشته باشد که شاید از نظر ریالی گران نباشد زیرا آب راه حل نیست. . گاهی برق و گاز نیست گاهی دولت می تواند با ساخت جاده و سایر امکانات و واگذاری بخشی از این زمین ها به کارکنان و معلمان، ارزش این زمین ها را افزایش دهد. شاید بخشی از مشکلات معیشتی معلمان از این طریق حل شود.


پیشنهادات معلم برای حل مشکلات معیشتی

این معلم گلستانی تصریح کرد: برخی ادارات هر چند سال یک بار به کارکنان خود وام مسکن می دهند اما معلمان و فرهنگیان چنین امکاناتی ندارند. برخی از ادارات مانند شهرداری هراز در صورتی که دولت بتواند در اختیار معلمان قرار دهد، گاهی زمین هایی را در اختیار کارکنان خود قرار می دهند. “به اتفاقات خوب کمک کنید.

حاج سعیدی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت معلمان برای ایجاد تعاونی استفاده کرد، گفت: البته نباید مانند بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان در صورت برنامه ریزی دقیق و ایجاد یک بزرگ ملی، سرمایه معلمان غارت شود. شرکت می تواند بخشی از مشکلات حل معیشت معلمان باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید