باید برای گسترش جهانی غدیر الگویی ایجاد کنیم/ مشکلات کشور با اقتصاد درون زا حل می شود


ساعت: 17:03
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883332

مشکلات کشور با ایستادگی و با اقتصاد درون زا و برون گرا حل می شود. امیدواریم اقدام جدی دولت برای حذف ارز ترجیحی که به عنوان تثبیت و در عملیات اقتصادی آغاز شده توسط دولت آغاز شد، مشکلات کشور را حل کرده و به نتیجه مطلوبی برسیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عزر مرات؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان که در مصلی این شهر برگزار شد، با بیان اینکه عید غدیر خم روز بزرگی برای بشریت و بشریت است، گفت: و گفت: برنامه های متنوع و گسترده ای از سوی مساجد و تشکل ها برای این بایرام بزرگ اندیشیده شد چرا که این حرکت معنوی و فرهنگ غدیر باید به عنوان الگویی برای کل کشور و در نهایت همه جهان ترویج شود تا مردم عالم به مقام پروردگار باتقوا (ع) پی برد و مشکل به خشم می آید

امام موقت سمنان با اشاره به معرفی بسط امامت توسط پیامبر اسلام (ص) و امامت جامعه توسط عومه عطار (علیه السلام)، تصریح کرد: عبادت جامعه کبیره یاد یک امام است. اما پاراگراف نکی (علیه السلام) به عنوان یک دوره کامل برای مکتب شیعه و همچنین حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) در طول زندگی خود به شیعیان نشان داد که چگونه با ظالمان مبارزه کنند و در برابر ستمگران جهانی تسلیم نشوند و به آنها بیاموزند که زندگی در زندان و اسارت خیلی بهتر از تسلیم شدن در برابر افراد متکبر است.

وی با اشاره به بهره مندی ایرانیان از نعمت های بی شمار فرزندان موسی بن جعفر(ع)، افزود: یکی از دلایل شیعه بودن ایران، حضور فرزندان این امام بزرگوار در شهرهای مختلف ایران است. مانند مشهد، شیراز، شهرری، قم و سمنان.
مهدوی نژاد با اشاره به فرا رسیدن هفته مراقبت اجتماعی و روز تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی باید مبنای عدالت در جامعه باشد و بتواند در این زمینه گام های بلندی بردارد.

سخنران جمعه این هفته سمنان در مراسم سالگرد تاسیس شورای نگهبان در هفته آینده گفت: شورای نگهبان یکی از مهم ترین نهادهای انقلاب است و این مشکل را می توان در تلاش ها و هجمه های دشمن دید. علیه شورای نگهبان برای تضعیف این شورا وجود شورای نگهبان برای حفظ شخصیت انقلابی نظام مهم است.

وی با اشاره به وجود تفکیک قوا و روشن بودن حدود وظایف هر یک در کشور، گفت: قانونی بودن امور مصوب مجلس به عنوان قوانین منوط به تصویب شورای نگهبان و یکی از وظایف مهم دیگر است. شورای نگهبان تفسیر قانون اساسی است.

مهدوی نژاد با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس افزود: بهترین نماینده مجلس کسی است که سعی کند قوانین صحیح، سالم و انقلابی را معرفی کند که موجب رشد و شکوفایی جامعه شود. ابزاری که قانون برای کنترل اجرای صحیح قوانین تعیین شده در اختیار دارد.

امام موقت سمنان با اشاره به اینکه برخی در کشور معتقد بودند که مشکلات موجود به دلیل قطع ارتباط ما با آمریکا بوده است. وی تصریح کرد: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی موضوع جدید و پیچیده ای نیست، بلکه کشورهایی که با آمریکا رابطه داشتند و تسلیم امر آمریکا بودند، مانند محمدرضا پهلوی، قذافی، رئیس جمهور جهور مصر یا بن علی در تونس. ، در روابط خود با آمریکا معجزه ای ندیدند.

وی در ادامه گفت: آمریکا تا زمانی که به نفعش باشد از دولتی حمایت می کند و نمونه امروز عربستان سعودی است و حتی ترکیه با وجود اینکه روابط خوبی با آمریکا و اسرائیل دارد اما در حال حاضر تورم اقتصادی بیش از 78 درصد را تجربه می کند.

مهدوی نژاد با اشاره به تلاش های صورت گرفته در دولت یازدهم و دوازدهم برای ارتباط با آمریکا، خاطرنشان کرد: در نهایت مشخص شد که آمریکا با سوار شدن بر الاغ مراد، پیمان ها را پاره می کند و مشخص است که ایالات متحده و غربی ها به دنبال برده داری هستند.

خطیب جمعه این هفته در سمنان گفت: مشکلات کشور با مواجهه با اقتصاد درون زا و برون گرا حل می شود و امیدواریم اقدامات جدی دولت برای حذف ارز ترجیحی که به عنوان تسویه حساب و در عملیات اقتصادی که توسط دولت آغاز شده است، مشکلات کشور حل خواهد شد.» و نتیجه خوبی خواهد گرفت.

وی بر لزوم حضور زنان محجبه در جامعه به ویژه در هر جایی که برخی دستورات شیطان بزرگ را به رخ می کشند، تاکید کرد. وی تصریح کرد: امروز استکبار جهانی مغالطه ای به نام حجاب اجباری را افشا می کند.

مهدوی نژاد همچنین گفت: قوانین زیادی در کشور داریم که یکی از آنها مربوط به حجاب و عفاف است که همه باید از قوانین تبعیت کنند و مدیرانی که متعهد به رعایت قوانین از سوی زیرمجموعه های خود هستند باید نسبت به اجرای آن متعهد باشند. این باید حمایت دینی و قرآنی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید