فولاد مبارکه الگویی مناسب برای پیشرفت کشور و ایجاد آینده ای بهتر است

ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: 25/10/1401
کد خبر: 1923022

مدیرعامل فولاد مبارکه در مراسم سی امین سالگرد تاسیس شرکت;

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه امروز به وسعت ایران توسعه یافته و الگویی برای تحقق برنامه‌ها و چشم‌اندازهایی است که بر اساس استراتژی شکل می‌گیرد. این شرکت الگویی پیشرو در کشور برای رشد و تعالی ملی و ایجاد آینده ای بهتر در گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد یاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن تبریک به مناسبت سی سالگی این شرکت و همچنین ولادت با سعادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و روز زن به کارکنان گفت: شرکت های بسیار بزرگی شروع به کار کرده اند. عملیات از یک کارگاه کوچک و به آرامی رشد کرد. اما ماجرای فولاد مبارکه داستان دیگری است چرا که آغاز آن متفاوت است و این صنعت در دوران سخت دفاع مقدس و زمانی که ساده ترین تجهیزات کشور برای تولید مناسب نبود، ایجاد شد.

بدون نیاز به فولاد مبارکه از متخصص خارجی

وی با بیان اینکه برای ساخت فولاد مبارکه 500 هزار تن تجهیزات و 150 هزار تن اسکلت فولادی به این منطقه منتقل شده است، افزود: امروز افتخار ما این است که فولاد مبارکه به وسعت ایران گسترش یافته است. فولاد مبارکه تاسیس خود برای انجام هر کاری نیاز به نیروی متخصص خارجی داشت اما امروز در سی امین سال فعالیت خود به نقطه اوج خود رسیده است که حتی به یک متخصص خارجی هم نیاز ندارد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: کشور عزیزمان در دوران حمایت و تشدید تحریم ها در تنگناهای اقتصادی زیادی قرار داشت و بسیاری از مردم ساخت فولاد مبارکه را عملی نمی دانستند. این کارخانه که با دانش و فناوری خارجی شروع به کار کرد، کار خود را آغاز کرد و به تدریج موجب رشد اقتصادی کشور و رونق منطقه شد.

پیشرفت فولاد مبارکه علیرغم تلاش دشمن برای از بین بردن برند این شرکت

وی اذعان داشت: ایران در سال های اخیر توانسته است جایگاه بین المللی خود را در تولید فولاد از رتبه 50 جهان به رتبه دهم ارتقا دهد که با تلاش تولیدکنندگان بزرگ فولاد از جمله فولاد مبارکه پیشرفت ارزشمندی است. فولاد مبارکه امروز دیگر یک کارخانه نیست، بلکه راهی به سوی توسعه کشور است. اما در این بین دشمن در صدد نابودی برند فولاد مبارکه است اما این شرکت به شدت در حال پیشرفت است.

طیب نیا تصریح کرد: مهم ترین داستانی که فولاد مبارکه در آگاهی عمومی از خود به جای گذاشت، خلق آینده ای بهتر بود که از زمان بنای آن در جامعه نهادینه شد. در شرایط سخت دفاع مقدس حدود هزار تن تجهیزات تولید فولاد مبارکه به محل کارخانه منتقل شد به طوری که امروز شاهد بهره برداری از یک مجتمع صنعتی بزرگ با چندین کارخانه تولید ورق فولادی هستیم.

فولاد مبارکه الگویی برای خلق آینده ای بهتر در گام دوم انقلاب اسلامی است

وی با بیان اینکه امروز فولاد مبارکه با عبور از مرز 140 میلیون تن تولید در اوج قدرت قرار دارد، گفت: فولاد مبارکه با هدف رسیدن به ظرفیت اسمی تولید با شعار کار زندگی است و امروز فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا شناخته می شود، این شرکت جوایز بسیاری را نیز از آن خود کرده است که اولین آنها در ایران است. نکته حائز اهمیت این است که کار گروهی و تعهد کارکنان به بومی سازی و خودکفایی در فولاد مبارکه یکی از جنبه های تمایز این شرکت از سایر مراکز و سازمان های صنعتی است.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: شرکت فولاد مبارکه امروز به وسعت ایران توسعه یافته و الگویی برای تحقق برنامه ها و چشم اندازهایی است که بر اساس استراتژی شکل می گیرد. این شرکت الگویی پیشرو در کشور برای رشد و تعالی ملی و ایجاد آینده ای بهتر در گام دوم انقلاب اسلامی است.

ما باید در فضای رقابتی جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم

وی گفت: به برکت این شرکت صنایع زیادی در بالادست و پایین دست فولاد مبارکه ایجاد شده که منشأ بسیاری از دستاوردهای حال و آینده کشور است. البته این پایان راه نیست زیرا باید بتوانیم در رقابت شدید جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

طیب نیا تصریح کرد: البته چالش های زیادی از جمله تحریم ها، محدودیت های انرژی، دغدغه فولاد مبارکه برای کاهش آلاینده ها، ایجاد اشتغال و… وجود دارد. همزمان با پیشرفت تکنولوژی و انقلاب صنعتی نسل چهارم و بسیاری از تحولات دیگر در حال رخ دادن است و فولاد مبارکه در تلاش است در کنار توسعه فناوری به دستاوردهای بسیاری دست یابد.

قبل از اینکه داستان آینده فولاد را بگویند، خودمان بگوییم

وی بیان کرد: اگر امروز نتوانیم داستان آینده فولاد را درست بنویسیم دیگران آن تاریخ را برای ما می نویسند و اگر امروز نتوانیم نقش خود را در بین تولیدکنندگان فولاد دنیا مشخص کنیم دیگران آن نقش را مشخص می کنند. ورود به مشاغل جدید، ایجاد اشتغال، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، تهیه سند شفافیت و حاکمیت، به روز رسانی فناوری و استفاده از فناوری های نوین مانند هوش مصنوعی و تحول دیجیتال از جمله اقداماتی است که در فولاد مبارکه صورت می گیرد.

طیب نیا در پایان با بیان اینکه فولاد مبارکه همچنان الگوی ملی کارآفرینی کشور است، گفت: امروز نیز مانند دوران دفاع مقدس باید با فداکاری و ایثار راه خود را طی کنیم تا بتوانیم 30 سال آینده را بسازیم.

دیدگاهتان را بنویسید