دانش و تجربه فولاد مبارکه زمینه ساز رسیدن ایران به رتبه دهم جهان در تولید فولاد شد.


ساعت: 10:08
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1895097

مدیرعامل فولاد مبارکه در جمع کارکنان این شرکت (5):

شرکت فولاد مبارکه همواره شرکتی سودآور، توسعه گرا، فرآیند محور، دانش محور، کیفیت محور، اشتغال زا، بومی محور و مشارکت محور بوده و هست و دانش و تجربه گردآوری شده در شرکت فولاد مبارکه می باشد. توسط شرکت های زیرمجموعه این شرکت در تمامی کشورها منتشر شده و ایران در رتبه دوم قرار دارد.جهان در زمینه تولید فولاد رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد یاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در جمع کارکنان این شرکت گفت: فولاد مبارکه از سال ۱۳۷۱ و نزدیک به سی سال پیش با ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برای تولید ورق سرد و گرم شروع به فعالیت کرد و طی این سال ها، فعالیت خود را آغاز کرد. همواره ظرفیت خود را افزایش داده و تنوع محصولات جدید در دستور کار قرار دارد و امروز توانسته ظرفیت تولید خود را به 7.5 میلیون تن برساند و در مجموع با شرکت های تابعه خود به تولید 10 میلیون تن محصولات فولادی دست یابد.

وی با بیان اینکه باید کارهای بزرگی انجام دهیم، افزود: رسیدن به اقتصاد بدون نفت، توسعه اقتصاد و صنعت، افزایش سهم در تولید ناخالص داخلی، همه اینها برای ایجاد آینده بهتر برای ایران اسلامی وظیفه ماست. بنابراین نباید دلسرد شد، این افق جز با ظرفیت سازی، تولید محصولات با کیفیت و وجود سازمانی با شخصیت محقق نمی شود. این امر بدون گام برداشتن همه شما محقق نخواهد شد، این بدون حضور مدیران، روسا و مسئولان پاک محقق نخواهد شد، بدون همت، جاه طلبی، فداکاری و فداکاری کارکنان ما محقق نخواهد شد. این عوارض نباید جسارت و جسارت شما را از شما بگیرد، مدیران ما باید در شرایط فعلی تعهد، فداکاری و اعتماد به نفس داشته باشند تا بتوانند بار سنگین این هدف را تا سرمنزل مقصود به دوش بکشند.

طیب نیا گفت: فولاد مبارکه یکی از محورهای پشتیبانی رزمندگان دفاع مقدس در دوران سازندگی بود و ارتباط تنگاتنگی با فرماندهان دفاع مقدس داشت. امروز هم مفتخریم که هزاران شهید عزیز و فرزندانشان در این شرکت مشغول به کار هستند، لذا مفتخریم که بگوییم این شرکت همیشه سودآور بوده و هست، توسعه گرا، فرآیند گرا، دانش محور، کیفیت گرا. شرکتی ایجاد، بومی‌مدار و مشارکت‌کننده و تجربه‌ای که در فولاد مبارکه جمع‌آوری شد، توسط زیرمجموعه‌های این شرکت در همه کشورها پخش شد و ایران را به رتبه دهم جهان در زمینه تولید فولاد رساند.

وی تاکید کرد: از ابتدای اعمال تحریم ها، بومی سازی مواد و تجهیزات به گونه ای انجام شده است که در این سال ها هیچ گاه با توقف تولید مواجه نبوده ایم. بر اساس الگوهای جهانی و آموزه های دینی، همواره نسبت به اطراف خود احساس مسئولیت کرده و در این مسئولیت اجتماعی نقش داشته ایم.

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه در 30 سال گذشته روند رشد و توسعه فولاد مبارکه ادامه داشته است، افزود: در 11 ماه گذشته و با بر عهده گرفتن مسئولیت مدیریت این شرکت قصد ایجاد یک پرواز جدید، یک پرواز را دارد. تحول جدی و رشد سریع ما در این روند بودیم و می خواستیم در اقتصاد ملی نقش جدی ایفا کنیم. در این مدت چندین رکورد تولید شکسته شد و ده ها رکورد تولید در چند ماهه نخست امسال به ثبت رسید، همچنین شاهد افزایش چشمگیر و چشمگیر 10 تا 14 درصدی به طور متوسط ​​در واحدهای تولیدی بودیم. در این مدت محصولات جدید فولاد مبارکه تولید شد که از جمله آنها می توان به صفحه برقی و راه اندازی ماژول VOD اشاره کرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت نیروگاه تولید برق فولاد مبارکه گفت: این نیروگاه که عملیات اجرایی آن در 5 تا 6 ماه گذشته آغاز شده بیش از 35 درصد پیشرفت داشته است و توربین ها و ژنراتورهای آن در حال ساخت هستند. نصب شده است. همه اینها اتفاقات و افتخارات ارزشمندی است که فولاد مبارکه را نماد قدرت ملی، نماد مقاومت و حمایت در زمان جنگ و تحریم، نماد خودکفایی و بومی سازی، نماد اقتصاد مقاومتی، نماد اشتغالزایی و نماد دانش و فناوری است و امروز می خواهیم این صنعت آن را به نماد رشد و توسعه تبدیل کند.

نتایج تحقیقات ارزشمند نباید به عنوان ابزاری برای زیر سوال بردن ارزش فولاد مبارکه مورد استفاده قرار گیرد

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: آنچه این روزها مطرح شده بخشی از یافته های تحقیقاتی است که در فاصله مهرماه 97 تا شهریور 1400 انجام شده و باید در مراجع قضایی رسیدگی و رسیدگی شود و ما نیز در حال پیگیری این موضوع هستیم. یافته های ارزشمند پژوهشی نباید ابزاری برای زیر سوال بردن ارزش های والای این مجموعه شود.

فولاد مبارکه، رییس اجراییه گفت: فساد سیستمی با فساد درون نظام متفاوت است. به دلیل نفوذ برخی افراد و حضور برخی افراد سیاسی در سال های اخیر با فساد مواجه بوده ایم اما با فساد سیستمی مواجه نبوده ایم. به عنوان فردی که در گروه‌های مختلف فعالیت داشته‌ام، عرض می‌کنم که فولاد مبارکه شفاف‌ترین سیستم را در بین شرکت‌ها و صنایع بزرگ کشور دارد و دلیل مشخص بودن این مسائل، شفاف‌سازی و جزئیات گزارش، ضبط شده است. از همه اعمال در سیستم فولاد او مبارک است. من به عنوان مدیرعامل فولاد مبارکه نمی‌توانم اقدامی انجام دهم یا پرداختی را انجام دهم که محرمانه بماند، ما باید شفاف باشیم، بنابراین مطمئن هستم که فساد سیستمی در ساختار فولاد مبارکه وجود ندارد، اما ممکن است وجود داشته باشد. در هر سیستمی که باید با آن مقابله کنیم، فساد باشد.با بیان اینکه امروز حوزه تولید خط مقدم جنگ اقتصادی است، در این میان غلبه بر مشکلات عامل رشد است، افزود: اگر طوفان شدید درختی را در دل کشور نشکند. بیابان؛ قطعا ریشه هایش را تقویت می کند; مشکلاتی که رخ داده همان تأثیر را بر ما دارد که ما به سرعت از حمله سایبری نجات یافتیم و دیگر هرگز در این سطح آسیب پذیر نخواهیم بود. فراز و نشیب ها و هجمه های مختلف با شتاب فولاد مبارکه همیشه بوده و هست و زیاد شده است.

بسیاری از رانت ها و موارد مشابه با تلاش خودشان درست شد

طیب نیا خاطرنشان کرد: بسیاری از رانت ها و موارد مشابه با تلاش خودمان حل و فصل شد و امروز فولاد مبارکه از فروش محصولات خود رانتی ایجاد نمی کند، علیرغم اینکه در گزارش تحقیق و تفحص، فروش محصولات رانتی بالغ بر 57 هزار بوده است. میلیارد تومان (حدود 60 درصد ارقام در گزارش) ذکر شده است که با تلاش و حمایت وزارت محترم صمت در حال حاضر چنین رانتی وجود ندارد و این یکی از سیاست های موفق اجرا شده برای کنترل بازار در کشور بود. دولت سیزدهم

وی افزود: با توجه به بزرگی فولاد مبارکه، اعداد و ارقام ذکر شده در این گزارش نیز زیاد است و بسیاری از آنها یا مربوط به افراد و یا مربوط به سازه است. فساد دو نوع است، یک نوع آن به سوء استفاده یا به اصطلاح «خوردن و گرفتن» معروف است و نوع دیگر مربوط به سیاست های نادرست است، پس باید این دو نوع فساد را از یکدیگر جدا کرد. مراقب باشید؛ البته من در مورد این گزارش قضاوتی ندارم اما آنچه مشخص است اعداد و ارقام اساسی بیشتر به سیاست های اشتباه برمی گردد، ما نیز در بسیاری از موارد درگیر این سیاست ها هستیم و از وزارت امنیت و دولت سیزدهم تقاضا داریم. در چنین مواردی کار می کند ما را در تعیین قیمت ها راهنمایی کنید تا دیگر چنین مواردی نداشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید