اجرای پروژه های معدنی و صنعتی دانش بنیان. رویکردی جدید در گروه فولاد مبارکه


ساعت: 11:13
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1895099

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در مراسم افتتاحیه پروژه های شرکت فولادسنگ مبارکه اظهار داشت:

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در مراسم افتتاحیه پروژه های شرکت فولاد مبارکه گفت: بهره برداری و نگهداری از کوره های آهک سازی با فناوری های نوین در شرکت فولادسنگ مبارکه نشان می دهد که رویکرد جدیدی در گروه فولاد مبارکه اتخاذ شده است، رویکرد پیاده سازی دانش. – بر اساس پروژه های معدنی و صنعتی که این یک رستگاری برای رفع کمبود مواد اولیه مورد نیاز این گروه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در مراسم افتتاح پروژه های معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکه گفت: خوشبختانه فولادسنگ مبارکه به عنوان یکی از زیرمجموعه های فولاد مبارکه پس از حدود 5 سال به جایی رسیده است که دانش عملیات آهک سازی با تکنولوژی های جدید و تعمیر اسدی آن را بدون حضور حتی یک متخصص خارجی در اختیار دارد که در گذشته توسط کارشناسان خارجی انجام می شد.

وی با بیان اینکه تنها دو کوره آهک پزی مشابه این کوره ها در دنیا وجود دارد، افزود: اعتماد به نفس و پذیرش ریسک همراه با دانش و تجربه در استفاده از این کوره ها بسیار ارزشمند است. پیشرفت های زیادی از جمله معدن، تجهیزات سنگ شکن، دانه بندی و غیره در این منطقه رخ داده است و پروژه های اخیر اشتغال قابل توجهی را ایجاد کرده است.

ماموریت شرکت فولادسنگ بهره برداری و فرآوری سنگ آهن هماتیت می باشد

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه امروز مفتخریم که اعلام کنیم در 10 حوزه اکتشافی و تولیدی وارد شده ایم، خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه امروز از یک شرکت استخراج مواد معدنی به دانش بنیان رسیده است چرا که حوزه اکتشاف حوزه دانش است. اقدامات خوبی با حمایت شرکت فولاد مبارکه در نقاط دورافتاده کشور شکل گرفته و اجرا می شود.

وی با تاکید بر علمی بودن حوزه فرآوری معدنی گفت: ماموریت بهره برداری و فرآوری سنگ آهن هماتیت گروه فولاد مبارکه به شرکت فولادسنگ مبارکه محول شده است بنابراین برای تولید 10 میلیون سنگ آهن نیازمند معادن و ذخایر سنگ آهن هستیم. تن فولاد

ضرورت تجمیع ظرفیت های کوچک معدنی برای تامین 20 تا 30 درصد نیاز گروه فولاد مبارکه

طیب نیا تصریح کرد: شرکت های تامین کننده سنگ آهن داخلی به تولید فولاد روی آورده اند و مبارکه فولاد فعالیت معدنی سنگ آهن خود را به صورت جدی آغاز کرده و به دلیل کمبود معادن بزرگ راه سختی در پیش داریم.

وی با اشاره به وجود ذخایر ارزشمند معادن هماتیت در کشور اذعان داشت: این ذخایر تا حد زیادی مورد بی توجهی قرار گرفته و اقدام جدی در خصوص آنها صورت نگرفته است اما امروز شاهد راه اندازی 2 معدن در شرکت فولاد مبارکه فولادسنگ بودیم. اگرچه معادن بزرگی نبودند، اما امیدوارم با تلفیق ظرفیت این معادن بتوانیم 20 تا 30 درصد نیاز گروه مبارکه فولد را تامین کنیم و این رسالت شرکت های تابعه ماست.

اجرای پروژه های معدنی و صنعتی دانش بنیان در گروه فولاد مبارکه

مدیرعامل فولاد مبارکه تاکید کرد: تولید محصولات جدید از جمله فروسیلیس و فرومنگنز با رویکرد علمی در فولادسنگ مبارکه اقدام بسیار ارزشمندی است و نیازمند کار جدی تری است. بهره برداری و نگهداری از کوره های آهک پزی با فناوری های نوین در این شرکت نشان می دهد که رویکرد جدیدی اتخاذ شده است، رویکرد اجرای پروژه های معدنی و صنعتی دانش بنیان که راهی برای رفع کمبود مواد اولیه مورد نیاز گروه فولاد مبارکه است. .

وی با تاکید بر لزوم رعایت مسائل زیست محیطی ادامه داد: الگو بودن در حوزه صنعت سبز را نباید فراموش کنیم چرا که شعار ما تحقق صنعت سبز است و به همین دلیل خود را موظف به رعایت مسائل زیست محیطی می دانیم. چون ما در این زمینه پیشرو هستیم.

تجلی مسئولیت های اجتماعی با ورود به عرصه معدن

طیب نیا تصریح کرد: فعالیت آغاز شده توسط گروه فولاد مبارکه در حوزه معدن از یک سو پاسخگویی به نیازهای تولید و از سوی دیگر جلوه ای از مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه در قبال توسعه کشور است. بسیاری از معادن کوچک و بزرگ در مناطق محروم واقع شده اند که نه تنها بخشی از نیازهای ما را برطرف می کند، بلکه به توسعه این مناطق کمک می کند.

وی در پایان گفت: پروژه هایی که امروز در شرکت فولادسنگ مبارکه افتتاح و با سرمایه گذاری 3500 میلیارد ریال افتتاح و مدیریت شد، برای 250 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرد. طرح های معدنی در این حوزه سرآغاز سرمایه گذاری در این حوزه است و نیاز به حمایت جدی تری دارد که اجرایی خواهد شد.

معادن با ارزش افزوده بالا تبلور اقتصاد مقاومتی است

مهرداد فقیهیان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکه اصفهان نیز در این مراسم گفت: یکی از بخش های مهم در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی صنعت معدن است و بر کسی پوشیده نیست که معادن با ارزش افزوده بالا، اشتغال زایی می کنند. مکان ها و تکیه بر فناوری و پروژه های دانش بنیان. این می تواند تبلور اقتصاد مقاومتی باشد.

وی افزود: شرکت فولادسنگ مبارکه به عنوان واحد معدنی گروه فولاد مبارکه تلاش کرده است تا با تقویت زنجیره اکتشاف، معدن، فرآوری و محصول نهایی سهم مهمی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی داشته باشد و به همین ترتیب با توسعه سرمایه گذاری، زیرساخت ها و فناوری در اکتشاف، استخراج و فرآوری محصولات معدنی، ارتقاء و بهره وری سرمایه انسانی، همراه با استخراج ایمن معدن مطابق با الزامات زیست محیطی، تکمیل زنجیره ارزش در معدن و صنایع معدنی را آغاز کرده ایم. با تکیه بر پروژه های دانش محور و بومی شده.

فولادسنگ پیشرو در اجرای پروژه های معدنی دانش بنیان در کشور است

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکه گفت: این شرکت با نزدیک شدن به اهداف بخش معدن در وظایف اعلام شده و بر اساس ماهیت آنها، بیشترین هماهنگی و سازگاری را با استراتژی و شعار سال دارد و به عنوان شرکت پیشرو در اجرای پروژه های دانش بنیان در حوزه معدن.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان برجسته شرکت فولاد مبارکه فولادسنگ باید ریسک ها را بپذیرند، در مقابل ناملایمات ایستادگی کنند، چالش ها و راهکارهای فنی را شناسایی کنند و با شرکت های دانش بنیان همکاری راهبری داشته باشند و البته موفقیت در این مسیر به فضل الهی و از جانب خداوند محقق خواهد شد. سنگر به سنگر

تعمیرات اساسی کوره و راه اندازی آنها با صرفه جویی ارزی معادل 2 هزار میلیارد ریال

فکیهیان اذعان داشت: اکنون در شرایطی هستیم که با کسب دانش تعمیرات و مکان یابی قطعات و تجهیزات، با همکاری نزدیک با شرکت های دانش بنیان، آخرین مراحل تعمیرات اساسی کوره ها و راه اندازی آنها را با صرفه جویی ارزی با موفقیت انجام می دهیم. معادل 2 هزار میلیارد ریال.

وی در پایان تاکید کرد: امروز برای تکمیل 4 پروژه عمرانی در شرکت مبارکه فولادسنگ اینجا هستیم. و با تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای گام دوم انقلاب صنعتی و معدنی و توکل به خداوند متعال می توان به هدف هلدینگ صنعتی و معدنی مبارکه فولادسنگ برای رسیدن به پایان سال جاری دست یافت.

بر اساس این گزارش، مراسم افتتاحیه احداث خط سنگ شکن و دانه بندی و همچنین سنگ شکن اولیه شرکت فولاد مبارکه روز شنبه 21 شهریور ماه توسط مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و با حضور نماینده شرکت فولاد مبارکه برگزار شد. مردم مبارکه در شورای اسلامی، تعدادی از مسئولان منطقه و جمعی از معاونین و مدیران فولاد مبارکه برگزار و پروژه های بهره برداری از معدن سنگ آهن خاک سرخ در خودی هرمزگان و سنگ آهن سیلیسی در داوران کرمان نیز به صورت آنلاین افتتاح شد. .

دیدگاهتان را بنویسید