فولاد مبارکه به جمع تولیدکنندگان فولاد برق در جهان پیوست


ساعت: 21:44
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885445

طیب نیا گفت: همزمان با عید غدیر خم و برای اولین بار در کشور تولید فولاد برق با 1.8 درصد سیلیکون با تکیه بر دانش فنی و تلاش فراوان مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه و ایران میسر شد. یکی از معدود تولیدکنندگان اینگونه فولادها.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد یاسر طیب نیا گفت: همزمان با عید غدیر خم و برای اولین بار در کشور تولید فولاد برق با 1.8 درصد سیلیکون با تکیه بر دانش فنی و تلاش فراوان مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه امکان پذیر شد و ایران می باشد. یکی از معدود تولیدکنندگان این چنینی

وی این دستاورد ارزشمند را گامی اساسی و راهبردی در راستای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا ارزیابی کرد و ادامه داد: تامین نیازهای داخلی، رقابت با تولیدکنندگان خارجی و شکستن چرخه تحریم های سرکوبگرانه از مهمترین دستاوردهای این موفقیت است.

به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه، فولادهای الکتریکی در تولید ترانسفورماتور و موتورهای الکتریکی و همچنین در تولید فولادهای با خاصیت مغناطیسی خاص و همچنین مقادیر زیاد سیلیکون و آلومینیوم و مقادیر بسیار کم کربن و کربن کاربرد دارند. گوگرد ویژگی های متمایز این نوع محصولات فولادی.

وی با تاکید بر اینکه فولادهای برق با 1.8 درصد سیلیکون یکی از برندهای استراتژیک صنعت فولاد محسوب می شود، خاطرنشان کرد: تولید این نوع فولادها محدود بوده و توسط سازندگان خاص حتی در خارج از کشور انجام می شود.

غلامرضا سلیمی مدیر ارشد تولید فولاد مبارکه در تشریح نحوه و جزئیات تولید این محصول ارزشمند افزود: با توجه به اینکه مصرف این نوع ورق فولادی در ایران هر روز در حال افزایش است، نیاز به تولید این محصول برای داخل کشور احساس می شود. مصرف و همچنین امکان رقابت با تولیدکنندگان خارجی و صادرات آن به کشورهای دیگر به شدت احساس می شد.

سلیمی با اشاره به اهمیت تولید داخل این نوع فولاد ادامه داد: به منظور بومی سازی فناوری تولید این نوع فولاد بر اساس تجهیزات موجود در شرکت، جلسات کارشناسی متعددی بین قسمت های مختلف برگزار و پس از شناسایی مشکلات مهم در فرآیند تولید و ارائه راهکارهای دقیق برای رفع محدودیت های تجهیزات، تیمی متخصص تشکیل و آزمایشات اولیه در حوزه فولادسازی انجام و مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار گرفت. در نهایت دستورالعمل ویژه ای برای تولید این فولاد تدوین شد.

وی خاطرنشان کرد: تولید فولاد با مقادیر زیاد سیلیکون و آلومینیوم و در عین حال مقادیر کم کربن و گوگرد مستلزم استفاده از تجهیزات ویژه ای مانند VOD در تنظیمات دستگاه فولادسازی و ریخته گری و دستورالعمل های خنک کننده با حساسیت بالا است. بر اساس محاسبات کارشناسی در ذوب، تولید سرباره و ریخته گری، توسط کارشناسان حوزه تولید فولاد، محدودیت های تجهیزات جبران و امکان تولید این فولاد با تجهیزات موجود فراهم شد و در نهایت در روز عید سعید فطر در غدیرخم این فولاد کلاس با موفقیت ذوب و بدون ایراد ریخته گری شد.

مدیر ارشد تولید فولاد مبارکه این موفقیت بزرگ را به تمامی واحدهای تولیدی، حامیان و ذینفعان فولاد مبارکه تبریک گفت.

انتهای پیام؛

دیدگاهتان را بنویسید