اقدامات فولاد مبارکه در عرصه دانش بسیار امیدوارکننده است


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1918450

در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو، علی نبوی معاون امنیتی وزیر و رئیس هیات مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از اتاق فولاد مبارکه با آخرین دستاوردهای فولاد مبارکه آشنا شد. گروه در زمینه تولید و دانش.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو، علی نبوی معاون امنیتی وزیر و رئیس هیات مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از اتاق فولاد مبارکه با آخرین دستاوردهای فولاد مبارکه آشنا شد. گروه در زمینه تولید و دانش.

وی در جمع خبرنگاران گفت: بازدید از غرفه فولاد مبارکه و اقدامات خوب این شرکت در حوزه دانش بسیار امیدوارکننده است. به خصوص که این شرکت برنامه ریزی و اقدام بسیار خوبی در حوزه ریسک انجام داده است. این در حالی است که بسیاری از سازمان های تحقیق و توسعه در دنیا با توجه به سرمایه گذاری های خوبی که در تحقیق و توسعه انجام داده اند به سمت فناوری حرکت کرده اند و پیشرفت خوبی داشته اند.

در مسیر توسعه نباید به منابع دولتی تکیه کرد

نکته قابل توجه در این روند این است که در مسیر توسعه اگر بخواهیم به منابع دولتی تکیه کنیم قطعا به نتایج خوبی نخواهیم رسید. باید به یاد داشته باشیم که اکثر پروژه های توسعه ای در دنیا با سرمایه گذاری شرکت های سودآور بزرگی مانند فولادمبارکه آغاز می شود و در کشور ما نیز شاهد آن هستیم که فولادمبرکه با مشارکت شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری که زیرمجموعه آن است. هلدینگ فولادمبارکه رسالت خود را در زمینه حمایت از شرکت ها و پروژه های دانش بنیان انجام داده و افق های آینده را نظاره گر هستند و از هم اکنون برای رقابت بین المللی برنامه ریزی می کنند.

ماندن در چرخه رقابت بین المللی با استفاده از ظرفیت دانش بنیان

نبوی با اشاره به اهمیت و ضرورت حرکت شتابان در مسیر دانش بنیان تصریح کرد: بسیاری از سازمان ها و صنایع بزرگ بودند که نتوانستند در چرخه رقابت بمانند و به دلیل عقب ماندن از فناوری روز مقاومت را از دست دادند. بنابراین، اگر شرکت‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه بخواهند با این حجم تولید، سرمایه‌گذاری و گردش مالی در این سطح باقی بمانند، باید در سطح کلان سرمایه‌گذاری کنند تا از دانش و فناوری روز دنیا عقب نمانند، کاری که فولاد مبارکه انجام می‌دهد. .

اعتراف فولاد مبارکه به نیاز شرکت های دانش بنیان، مساوی با توسعه و پیشرفت کشور است.

معاون وزیر صمت و رئیس کمیته اجرایی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شناخت شرکت های دانش بنیان از سوی فولاد مبارکه را از نقاط قوت این پروژه مهم برشمرد و تصریح کرد: شناسایی و حل فولاد مبارکه نیازهای شرکت های دانش بنیان با سرمایه گذاری هدفمند، پیشرفت و توسعه کشور را شامل می شود.

فولاد مبارکه چرخه کامل تقویت و بهره برداری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان را آماده کرده است

وی در پاسخ به این سوال که نقش صنایع بزرگ چقدر در سطح ارتقای دانش کشور موثر است، گفت: خوشبختانه فولاد مبارکه چرخه کامل این طرح را در مسیر تبدیل شدن به دانش بنیان و در این راستا آماده کرده است. راه اول شناسایی شرکت ها بر اساس دانش، نیازسنجی است و پس از یک دوره سه تا پنج ساله که سرمایه گذاری ها موفقیت آمیز بود، آنها را از وضعیت راه اندازی به وضعیت تجاری ارتقا می دهد. سپس صنایعی در زیر گروه ها و فراتر از آن قرار دارند که می توانند دانش توسعه یافته در حوزه کاری خود را خریداری کرده و در چرخه تولید استفاده کنند. نقطه قوت کار این است که این دانش و چرخه منحصر به فولاد مبارکه و گروهش نخواهد بود و همه سازمان ها و نهادهای نیازمند می توانند از این ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند. در این صورت است که ریسک ها و آسیب پذیری ها به پایین ترین سطح خود می رسند.

حل مشکلات بسیاری از شرکت ها با ریسک فولاد مبارکه

قائم مقام وزیر صامت با تاکید بر اینکه چرخه تعریف شده در حوزه دانش در فولاد مبارکه به درستی طراحی، تعریف و اجرا شده است، گفت: درست است که سازمان توسعه و دانش محور به همین منوال عمل کند و مشکلات بسیاری از سازمان هایی که دارند. قدرت کمتر ریسک می کنند و ریسک پذیر هستند، این در سایه توانایی و اقدامات هوشمندانه فولاد مبارکه تصمیم گرفته می شود.

در چرخه و حرکت دانش بنیان فولاد مبارکه به آثار در یک جهت نگاه نمی شود

نبوی خاطرنشان کرد: در فولاد مبارکه نیروی انسانی تحصیلکرده و منابع مالی قابل توجهی وجود دارد و خوشبختانه شاهد بوده ایم که با این رویکرد فولاد مبارکه نوزادانی ایجاد شده اند که نوپا هستند، به خوبی حمایت می شوند، در حال بلوغ و رشد هستند. و برای کل کشور مبدأ کار است. مطمئناً این چرخه چرخه بسیار خوبی است و طراحی چنین مکانیزمی نشان می دهد که کار و تحقیق زیادی روی این روند انجام شده است و همه کارها در یک جهت نگاه نمی کند و امیدوارم چشم انداز روشنی وجود داشته باشد.

تبدیل دانش به فرصت های سرمایه گذاری عمیق تر

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر استفاده فولاد مبارکه از ظرفیت دانش کشور برای مکان یابی قطعات و مواد اولیه لازم گفت: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان مستلزم استفاده از فناوری های پیشرفته است. وقتی شرکتی مانند فولادمبارکه اصفهان که یکی از شرکت های مهم و تاثیرگذار در چرخه صنعتی و اقتصادی و یکی از مهم ترین شرکت های بورسی کشور است، می خواهد در این سطح بماند، باید خود را به آخرین فناوری ها مجهز کند. و لزوماً برای آن، خود شرکت ها. آنها مستقیما وارد عمل نمی شوند بلکه با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در این عرصه ظهور می کنند که فولاد مبارکه چرخه استفاده از ظرفیت های دانش بنیان را به درستی طراحی کرده تا این دانش را به فرصت سرمایه گذاری عمیق تری تبدیل کند که خوشبختانه محقق شده است. نتایج خوبی تا الان آنها دریافته اند که قابل لمس است.

فولاد مبارکه اقدامات خوبی برای تامین انرژی مورد نیاز خود به شیوه ای پایدار انجام داده است

رئیس شورای اجرایی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به این سوال که دولت برای تامین انرژی شرکت های بزرگی مانند فولاد مبارکه چه تمهیداتی اندیشیده است، گفت: اگرچه پاسخ این سوال بدیهی است که در داخل نیست. تخصص من بیش از همه – به طور کلی باید گفت که برای حل این مشکل اقدامات اصلی برنامه ریزی و اجرا شده است که از جمله آنها می توان به نوسازی و بهینه سازی صنایع اشاره کرد. اگرچه فولاد مبارکه با سرمایه گذاری های کلان برای تامین انرژی پایدار اقدامات خوبی انجام داده است، اما امیدواریم نیروگاه های جدید در حال ساخت این شرکت تا تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

دیدگاهتان را بنویسید