تمرکز بر معیشت مردم باید در اولویت دولت در بودجه 1402 باشد/تکیه دولت به کشاورزی و معدن در بودجه بسیار امیدوارکننده است.


ساعت: 16:54
تاریخ انتشار: 1301/09/30
کد خبر: 1919243

سلیمی بیان کرد: دولت باید معیشت مردم را در بودجه سال آینده در نظر بگیرد و معیشت مردم اولویت مهم و جدی دولت در بودجه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم دیلیجان و محلات و عضو کمیسیون رئیس مجلس در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با تشریح نیازهای مهم در بودجه سال آینده و با اشاره به اینکه دولت باید در بودجه سال آینده به چند مورد مهم اتکا کند، گفت: دارایی های غیرمولد که در کشور به وفور وجود دارد باید به دارایی های مولد تبدیل شود و دولت نیز به این مهم تبدیل شود. در این زمینه به ویژه اقدام جدی انجام می دهد.

وی ظرفیت مهم کشور را در حوزه کشاورزی و معدن عنوان کرد و افزود: این موضوع باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و دولت سرمایه گذاری ویژه ای در این دو حوزه انجام دهد نه اینکه منابع کشور را هدر دهد و این منابع را به ده ها و ده ها تقسیم کند. صدها مورد در شرایط فعلی چیزی جز ضرر نیست.

سلیمی تاکید کرد: اتکای دولت به کشاورزی و معدن در بودجه سال آینده بسیار موثر است و برکات زیادی برای کشور دارد.

وی ادامه داد: دولت باید معیشت مردم را در بودجه سال آینده لحاظ کند و معیشت مردم باید اولویت مهم و جدی دولت در بودجه باشد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه بودجه نباید تورم زا باشد، گفت: در گذشته اعلام کرده بودیم که بودجه 1401 تورمی است و آثار این تورم امروز مشهود است و بنابراین باید از بسته شدن تورمی بودجه سال آینده به شدت پرهیز شود و البته بله. ، دولت باید. در سیاست های فعلی که منجر به رکود و تورم شده است، دلیل این امر تعطیلی بانک ها است و شش بند بانکی نتیجه ای جز خسارت نداشته است.

وی افزود: تعطیلی بانک‌ها علاوه بر جلوگیری از اشتغال و کاهش تولید، تورم را به دنبال دارد و دولت باید مدیریت بهتر و تدبیر بیشتری در این زمینه داشته باشد و در این زمینه پیشقدم شود.

سلیمی ادامه داد: در خصوص برخی کالاهای مصرفی مانند خودرو، سکه، مسکن و ارز که امروز به کالاهای سرمایه ای تبدیل شده اند، دولت باید آنها را مدیریت کند و در این زمینه دخالت کند چرا که قدرت مدیریت بازار را از دست می دهد.

وی تاکید کرد: هزینه های آموزشی و فرهنگی یک سرمایه گذاری است و دولت باید با جدیت بیشتری در این دو حوزه ورود کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در حوزه نفت متاسفانه همچنان با نفت خام سروکار داریم، گفت: دولت باید برای برون رفت از این معضل تصمیمات عاجل بگیرد و با مهلت های کوتاه در این زمینه اقدامات ویژه ای انجام دهد. – برنامه های بلند مدت و بلندمدت.

وی رسیدگی به کسری بودجه توسط دولت را یک ضرورت مهم عنوان کرد و افزود: نباید از ابتدا بودجه با کسری بسته شود.

سلیمی بیان کرد: در خصوص ارتباط مالی دولت با نفت، هنوز شفافیتی در این سال ها وجود ندارد و شفافیت در این زمینه یک ضرورت مهم است.

وی با اشاره به تبصره 14 موضوع یارانه ها گفت: این موضوع باید منجر به هدفمندی یارانه ها شود چرا که هدفمندی یارانه ها و پرداخت یارانه ها به همه از جمله این است. ثروتمند نه هدفمند این عدالت نیست

عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: یارانه ها باید واقعاً به نیازمندان واقعی کمک کند و مبلغی که به افراد تحت پوشش کمیسیون مددکاری و مراقبت های اجتماعی می دهد یارانه یا کمک هزینه نیست بلکه باید به گونه ای باشد که بتوان آن را یارانه نامید. غرامت باید در این زمینه در نظر گرفته شود

وی خاطرنشان کرد: دولت هنوز بودجه سال آینده را تقدیم مجلس نکرده است و قرار بود تا 24 آذرماه به مجلس ارسال شود که هنوز ارسال نشده و شورای اسلامی در انتظار ارسال لایحه بودجه 1402 است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید