تصمیمات دولت برای حمایت ویژه از معیشت مردم در لایحه بودجه 1401 / کاهش کسری بودجه از نقاط قوت این لایحه است.

ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799365

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با خبرنگار دانا گفت:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه کاهش کسری بودجه یکی از نقاط قوت لایحه بودجه سال آینده است، گفت: در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص لایحه بودجه 1401 گفت: نمایندگان پارلمان با احتساب کاهش کسری بودجه، رشد اقتصادی 8 درصدی و افزایش منابع درآمدی در بودجه سال آینده، لوایح بودجه عمومی را تصویب کردند.

کسری را کاهش دهید در لایحه بودجه سال آینده

وی افزود: نمایندگان پارلمان اروپا پس از تصویب لایحه بودجه سال آینده بر بررسی جزئیات و پیشنهادات برای کارآمدتر شدن بودجه برای زندگی مردم تمرکز خواهند کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: با وجود انتقاداتی که برخی از نمایندگان به جزییات این لایحه و تاثیر آن بر معیشت مردم می پردازند، اما تصمیمات خوبی گرفته شده است که مهمترین آنها کاهش کسری بودجه است که با توجه به روند سال های گذشته و تاثیراتی که این کسری بر تورم و افزایش قیمت ها داشته است، امیدواریم این اقدام به رفع این مشکل کمک کند. این مشکل.

رشد تورم کاهش یافته است/ تصمیمات دولت برای حمایت از معیشت مردم

شهبازی با اشاره به سخنان رئیس جمهور و تاکید بر کاهش نرخ رشد تورم در ماه های اخیر گفت: این روزها شاهد کاهش نرخ تورم هستیم. نمایندگان مردم امیدوارند با تصویب لایحه بودجه 1401 این روند ادامه یابد و در نهایت شرایط و شرایط تولید، اشتغال و معیشت مردم بهبود یابد.

وی با اشاره به نگرانی ها در خصوص حذف ارز 4200 تومانی و تاثیر آن بر معیشت مردم، گفت: البته دولت در نظر دارد سیاست ویژه ای برای حمایت از مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر در برخی عناصر کلیدی برای هماهنگی، مشاوره و ارائه داشته باشد. نمایندگان در جهت هماهنگی این حمایت با سازمان برنامه و بودجه از تلاش و پیشنهاد دریغ نخواهند کرد.

با حذف ارز 4200 تومانی حمایت از دهک های کم درآمد افزایش می یابد

عضوکمیسیون برنامه و بودجه گفت: دیروز عنوان شد که همفکری دولت و مجلس در کاهش فشار روانی که می تواند در حوزه های اقتصادی به جامعه وارد شود موثر خواهد بود. دولت تمام تلاش خود را برای خنثی کردن یا جبران اثرات منفی که ممکن است بر روی قیمت ها رخ دهد انجام خواهد داد.

شهبازی گفت: با حذف ارز ترجیحی، حمایت از دهک های آسیب پذیر و کم درآمد افزایش می یابد تا شاهد اثرات منفی زیادی بر وضعیت اقتصادی این خانوارها نباشیم.

وی در پایان با بیان اینکه اخبار مثبتی در روند پیشرفت مذاکرات بر اساس اقتدار ایران شنیده می شود، گفت: امیدواریم دولت بتواند مذاکرات را مطابق با خواسته های ایران به خوبی انجام دهد. منافع نهایی این اقدامات را می توان بر روی توده مردم مشاهده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید