40 درصد سهام معدن باید به مردم واگذار شود/ با تقسیم بندی وزارت صنعت و معدن مخالفیم


ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818814

فاطمی امین گفت: 40 درصد از سهام معادن باید از همین منطقه به مردم واگذار شود و 15 درصد از درآمد معادن نیز در محدوده ای که معادن در آن قرار دارد هزینه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت شب گذشته در جلسه هیات اداری نیشابور اظهار داشت: ما مخالف تقسیم وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم زیرا ادغام این وزارتخانه وزارت صنعت و معدن به حق و درستی گفت: «چون تولید و تجارت پیوند ناگسستنی دارند، اما از این نظر کار خوب نبوده و باید به این یکپارچگی کامل و چالش ها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: برای ایفای مسئولیت اجتماعی، آیین نامه ای را دنبال می کنیم که شرکت های بزرگ سازوکار مشخصی برای شهرها و مناطقی که این شرکت ها در آن مستقر هستند، دارند، اما این آیین نامه الزام آور نیست و این مسئولیت های اجتماعی باید صنایع باشد. هم افزایی و درک باشد.

وزیر صمت گفت: من موافق و نظارت بر حمل و نقل صنایع بزرگ هستم تا صنایع بتوانند کالاهای خود را در جاده ها جمع آوری کنند و کار خود را با ریل انجام دهند و مقرر شد زیرساخت های لازم برای این کار ایجاد شود که البته این کار نیاز دارد. زمان و اعتبار

فاطمی امین با اشاره به اینکه در حال بازنگری در واگذاری معادن بزرگ به افراد ماهر هستیم، ادامه داد: موافق هستیم و پیگیر هستیم که برخی از شهرهای صنعتی به پارک علم و فناوری تبدیل شوند تا پیوند صنعت و دانشگاه افزایش یابد، اما پارک ها نباید تبدیل شوند. با پول نفت ساخته شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به پیشنهاد رئیس اصناف نیشابور با توجه به شعار سال در صورت لزوم باید شهرهای اصناف در نیشابور ساخته شود، گفت: تاکنون اما ما در دولت جدید هستیم. مصمم به انجام این کار است و همچنین مقرر شده است 40 درصد از سهام معدن به افرادی از همان منطقه واگذار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید